Gezocht:Opvolger voor de Easystar.

• Topicstarter Topicstarter melly
  • Startdatum Startdatum
Hoi hoi,

De twin jet is leuk, sneller dan picojet. Goede eerlijke vliegeigenschappen, alleen alles iets scherper dan de Picojet. Iets meer geweld, iets sneller wegvallen, sneller rollen ietsje moeilijker uit te hongeren... echter nog erg voorspelbaar en eerlijk.
De microjet daarintegen is een beetje gemeen. Ook omdat ie kleiner is, en minstens net zo snel. Rollen gaat nog sneller, overtrekken doet ie eerder (met genuanceerd gas in standaart setup). Maar het machientje is vervelender weg te krijgen/lanceren. Ook gedraagt ie zich gemeen in de bocht, bij iets minder snelheid (onaagekondigt wegvallen) en als je gas geeft na een stukje motorloos uithongeren duikt ie erg gemeen een meter of 4 omlaag met zijn neus naar beneden. Je moet dan eerst snelheid opbouwen alvorens hij weer bestuurbaar wordt.

Gemener maar wel leuk.

Groet A.

Wat modificaties ?

Ik snap niet wat het probleem zou moeten zijn met de Space scooter en de andere modellen van Multiplex, het zijn allemaal stuk voor stuk prima kistjes, het gaat om de piloot !

Wat kan hij ermee ....

De een laat hem vliegen dat je denkt "nou is dat nu alles" en de ander laat hem vliegen dat je denkt "die wil ik ook "

En wat nu het leukste is, iedereen kan uit het kistje halen wat erin zit, de beginner en ook de gevorderden, ieder op zijn eigen manier....

Martin

Ik heb vandaag de Spacescooter besteld :)
Dinsdag is hij hopenlijk binnen.
Ik ben benieuwd..

Melvin

Voor je stickmode kan je bij de dichtsbijzijnde club kijken.
Mocht je het wildvliegen toch wat eenzaam en ongezellig gaan vinden kan je bij die club geholpen worden zonder stickmode problemen. :P

Ben toevallig vandaag weer bij een club geweest ter informatie.
Terwijl de eerste club die ik bezocht mij meer afschrok vond ik deze erg uitnodigend.
Mijn mening is hierdoor ook bijgesteld wat betreft het joinen van een club.
Morgen ga ik samen met mijn vriendin kijken bij de famillie-dag die er dan is.
Alleen ben ik wel een beetje van mening dat je met zo'n schuim vliegtuigje een beetje buiten de boot valt.
Deze mening is wel gebaseerd puur op mijn gevoel.

melly zei:
Alleen ben ik wel een beetje van mening dat je met zo'n schuim vliegtuigje een beetje buiten de boot valt.
Deze mening is wel gebaseerd puur op mijn gevoel.

Dan lopen ze beetje achter :wink: . Wacht maar een maandje of twee 8)
Dan vliegt iedereen piep :roll: .

Groetjes A.

Niets van aantrekken.
Als je wat langer vliegt ga je vanzelf mooiere, duurdere etc kisten kopen/maken.
Alleen bijna ieder vlieger heeft wel een schuim model, gewoon om lekker te spelen.
Met andere woorden er wordt echt niet raar naar je gekeken hoor. :wink:

Ik weet niet bij welke van de 2 clubs in Almere je gaat kijken maar bij geen een zul je uit de boot vallen met een schuim model. Beide clubs zijn bekeerd en doen hier niet gek meer over, en er vliegen meer dan genoeg schuimmodellen rond.
Hier bioj mij is dat nog niet helemaal het geval al begint er nu ook een kentering te komen.

Dit is ook wat tegen mij werd verteld hoor :)
Maar bij de 3 club bezoeken heb ik alleen grote brandstof modellen gezien.
Vandaar is dit ook puur gevoelsmatig.
Vandaag is er een soort opendag en zal ik denk ik een betere indruk krijgen van wat er allemaal rond vliegt daar.

En jawel....de Spacescooter is gisteren binnen gekomen :)
Vroeg naar huis gegaan om hem maar snel in elkaar te zetten en heel mischien ook nog te kunnen testen voordat het donker wordt.
Met zweet op mijn voorhoofd heb ik hem nog om 20.00 af gekregen en was er nog tijd om hem te testen.
Eerste indruk was erg leuk.
Veel wendbaarder en korter door de bocht dan de EZ.
Zo als eerste indruk zeker geen verkeerde keuze.

Wel viel mij de power/snelheid erg tegen.
Klimmen gaat erg moeizaam.
De neus iets te ver omhoog en het resulteert al in een stal.
Om hem redelijk in de lucht te houden moet ik hem echt steeds vol gas vliegen en dan nog komt hij gewoon te kort om goed weg te komen.
Nu vlieg ik helemaal stock en met een 7.4V lipo.
Aangeraden wordt om met 7 cellen te vliegen (8.4V).
Echter op de forums lees ik dat veel vliegers 7 cellen al te weinig vonden en hem liever uitrusten met 8 cellen.

Nu heb ik nog een 11.1V lipo liggen en hier heb ik heel even mee gevlogen.
Wereld van verschil natuurlijk alleen durfde ik niet langer te vliegen dan 2 a 3 min.
Nu de vraag natuurlijk:
Kan ik de 11.1V lipo gebruiken of niet.
Dat de motor sneller slijt snap ik...alleen ik vraag me af of hij niet veels te heet wordt.
Na 20 min. vliegen met de 7.4V lipo was de motor al goed heet namelijk.
Mede doordat de motor helemaal ingepakt zit in het schuim en hij maar 1 klein koelgat heeft.

Mvrgr.Melvin

Meet ook effe de amperes op. Misschien kunnen jou lipo's daar wel niet tegen. Dan stook je niet allen de motor op maar ook je lipo's en eventueel je hele model.

Heel belangrijke electroregel, METEN IS WETEN.

Je bent lekker bezig Melly :p Ik ook hoor.. Ga ook aan mijn tweede toestel beginnen. echter ditmaal een rustig parkflyertje. :) met als doel op later als ik echt alles door heb met Jets te gaan vliegen :)

Een rustige parkflyer?
Ik vond de Ez juist al zo rustig :)
Wil nu eigenlijk wat meer pit...

Wel een gewaagde stap van parkflyer naar jet..;)

Idd
Ik heb ook een Space scooter en heb ook eerst met een lipo gevlogen(1x)
echt geen power, nu vlieg ik met een 8.4V 1050mah
een maat van me, vliegt met 9.6V 1100mah nou die gaat snel :wink: alleen word het motertje heet :p Maar we hebben een luchthappertje gezet gaat al beter :p

Ik zou niet met een lipo 11.1V gaan vliegen dan kun je binne de kortste keren je motertje wegmieteren.
8.4V kan je al veel, met 9.6V heel veel 8)

Mvg
Steven

Dus eigenlijk is dit model gewoon niet geschikt voor lipo?
Vind het ook een beetje kull om zo'n accu pack aan te schaffen terwijl ik alles heb liggen voor lipo.
Dan mischien beter een motor aanschaffen die wel goed combineerd met de 11.1V of 7.4V lipo.

Dat ik het motortje verpest begrijp ik..vind ik eigenlijk geen eens zo heel erg.
Ik heb er nog 1 liggen van de EZ dus hij is zo verwisseld.
Alleen als we praten over echt een paar uurtjes vliegen en hij is stuk dan schiet het inderdaad niet erg op.
Maar eigenlijk wil ik best 1 motor er aan wagen alleen vraag ik me af wat er allemaal mis kan gaan.

Van Theo begreep ik dat mijn lipo ook geschikt moet zijn?
(6V motor en een 11.1V lipo...is toch meer dan genoeg?).
Regelaar is trouwens 20A.

Mvrgr.Melvin

Hi Melly,

Dat lipo pakket is 15C continu dus kan 22,5 ampere leveren (15 x de C(apaciteit) van 1500mA), je Skyskooter trekt denk ik maar 11 ampere
Het speed 400/6V motortje gaat denk ik maar ZEER kort mee op 3slipo dat heeft geen zin!

Wat je kunt overwegen voor dit lipopakket is het 15 euri borstelloos motortje van RCTechnics en een goedkope borstelloos regelaar, kost samen een kleine 50 euri, maar dan durf je voorlopig alleen halfgas te vliegen ;)
Volgas gaat ie dan vertikaal omhoog.....

Peter

Of je koopt ipv de 6v versie een 7,2 die doet het hier prima op een 11,1V lipo paket (A nog niet gemeten en ik heb mijn kabeltje van de meter op het vliegveld laten liggen :oops:)
7 euro, en je bent de eigenaar van dit motortje

Pjotrrr en Nando bedankt voor jullie reactie.
Beide zijn intressant en het overwegen waard.
Echter gezien de prijs is zo'n 7.2V motor zeer intressant.
Ook omdat deze dezelfde afmeting heeft als de 6V versie.
Nu heb ik een 20A regelaar.
Is deze voldoende voor een 11.1V lipo en een 7.2V motor?

Is er trouwens een manier om dit zelf uit te zoeken?
Zodat je van te voren weet welke regelaar bij wat hoort?

Mvrgr.Melvin

Back