Gezocht: Tekening klein rustig kistje

Heren,

Ik heb nog een setupje liggen:
C10 2900kv motor met een TGY 6A regelaar.

Hier wil ik graag voor in de zomderdag een leuk klein vliegtuigje voor bouwen. Ik heb van hobbyking de Cuckoo gevonden, maar wil er graag een helemaal zelf vanaf tekening bouwen.

Heeft er iemand een leuk idee/tip of tekening voor mij ?

Alvast bedankt!

Thnx mannen voor de snelle reacties. Ik ben eigenlijk meer op zoek naar zoals eric al eentje aangaf van hout.

En dan iets super langzaam en relaxt voor een heerlijke vakantie zomeravond. iets als een lazy bee oid ?

Hey Eric, die light stik is ook weer zo'n mooi voorbeeldje van waar ik naar op zoek ben. Alleen is deze een klap te groot. 220gr ipv 120gr.

En ja die mini stick had ik ook allang gevonden, alleen inclusief verzendkosten kom ik alsnog over de 40 euro uit.

Nee, wel voor je motortje. Daar kun je zonder vertraging niks mee. Draait veel te snel. Of je moet een heel klein propje gebruiken (4x2 of zo). Voor op 2s lipo kun je beter tot rond een kv van 2000 gaan (liever nog iets minder, 1700 is ook mooi). Op 3s moet je rond de 1400 hebben.

met dit motortje vlieg ik met een 4025 propje, dus dat is inderdaad een lekker klein propje. Maar ik wil nu een leuk bijbehorend kistje, snel te bouwen liefst van balsa oid.

En dan echt zon langzaam kistje wat je op een tennis veldje kan vliegen zegmaar. Echt een camping vliegertje.

Kijk dat is inderdaad wat ik bedoel Frank, SUPER! die Lady bug lijkt me supergeschikt, zal eens kijken hoe en wat... als het lukt ga ik hem snel bouwen! :D

Nee, wel voor je motortje. Daar kun je zonder vertraging niks mee. Draait veel te snel. Of je moet een heel klein propje gebruiken (4x2 of zo).

terzijde,

diezelfde C10 2900 kV zonder vertraging met een 6x3 prop en een 180 mAh 2S Lipo (voor buiten). Met een 5x3 prop en 120 mAh 2S Lipo voor binnen...

Bouwverslag versie 2:
mini-indoor-yak-55-a

Draadje versie 1:
mini-yak-55-a

Maar niet echt wat je zoekt...

Laatst bewerkt door een moderator:
Heren, allemaal superbedankt voor de leuke info en tekeningen. Uiteindelijk ga ik toch voor de Cuckoo van hobbyking, aangezien ik deze nu met de bestelling van een clublid mee kan laten komen :D

Back