Hallo arbasco,
Je vraagt om tekeningen en foto's van de Ostrea, Pijlerhefschip van de Oosterschelde stormvloedkering. Ik ben al jaren bezig om dit model te maken. Maar door andere interesses kon ik er maar niet aan toe om dit model af te maken.
Jaren geleden ben ik bij de RDM geweest om daar foto's te maken van het schip, met name van de detailering. Alle benodigde tekeningen had ik al in mijn bezit.
Mijn model is gebouwd op schaal 1:75 en kan volledig op afstand worden bediend. Ik heb er jaren geleden mijn eerste proefvaart mee gemaakt.
Sindsdien is er weinig aan gewerkt.
Hij is nog niet helemaal gereed, veel detailering is nog niet aangebracht.
Maar door zijn 4 roerpropellers is het makkelijk varen. Je kunt hem precies op zijn plaats laten liggen.
In het model bevinden zich 6 loodaccu's allen 12V-div Ah, deze zorgen voor alle fucties zoals, verlichting, hefbalken, toeter, vaarregelaars.
De tekeningen die ik van het schip heb, zijn allemaal van een groot formaat. Het zijn werftekeningen dus de originelen.
Ook heb ik van de meeste lieren op het dek de tekeningen.
De lieren op mijn model zijn statisch, dus niet fuctioneel.
Of het model ooit af komt is de vraag, want op elke foto zie je weer wat nieuws wat eerder nooit is gezien of opgevallen.
Mocht je wat nodig hebben dan hoor ik het wel.