Gezocht: Tekening Svenson Westerly vleugel (1500mm)

Hallo,

Ik heb een bouwdoos van een Svenson Westerly overgenomen, maar de tekening van de vleugel ontbreekt. Is er iemand die die tekening heeft, die ik zou mogen overnemen of kopieeren?

Het gaat om het type Westerly met een spanwijdte van 150 cm
De tekening van de romp heb ik wel.

bij voorbaat dank,

Hans Meijdam

Svenson Westerly vleugel

Die heb ik voor je, en mag je hebben :D.

Mijn eerste vliegtuigje was een Westerly, die heb ik toen gekregen. Op dat kistje zat een vleugel met rolroeren. Later kreeg ik van een ander deze tekening maar die is van een vleugel zonder rolroeren. Misschien weet iemand of er ooit twee modellen in omloop zijn geweest?
De kans is ook groot dat een voormalig eigenaar van mijn kistje er zelf rolroeren op had gebouwd, dat kan jij natuurlijk ook doen ;).
Groeten Arie

Die heb ik voor je, en mag je hebben :D.

Mijn eerste vliegtuigje was een Westerly, die heb ik toen gekregen. Op dat kistje zat een vleugel met rolroeren. Later kreeg ik van een ander deze tekening maar die is van een vleugel zonder rolroeren. Misschien weet iemand of er ooit twee modellen in omloop zijn geweest?
De kans is ook groot dat een voormalig eigenaar van mijn kistje er zelf rolroeren op had gebouwd, dat kan jij natuurlijk ook doen ;).
Groeten Arie

He Arie, bedankt. Dat is tof.

Uit de draadjes over de Westerly die ik heb doorgespit pikte ik op dat er een Westerly en een iets kleinere Westerly-2000 schijnen te bestaan. Vandaar dat ik ook de spanwijdte van 150 cm er even bij heb gezet. Degene die ik heb overgenomen heeft volgens de afbeelding op de doos geen rolroeren. Ik ga hem dan ook zonder rolroeren bouwen en er ook een uit die tijd komend 4cc motortje bij zoeken.

vr gr
Hans

Misschien weet iemand of er ooit twee modellen in omloop zijn geweest?

Niet van Svenson, daar is maar 1 model van geweest.
Later heeft Jamara de Westerly 2000 uitgebracht, herkenbaar aan andere eenvoudigere neus en andere vorm kielvlak.
Beide hadden standaard geen rolroeren ook niet als optie op de tekening, al zijn er natuurlijk genoeg mensen die ze wel met gebouwd hebben.
Ik heb ze beide gebouwd en gevlogen zonder rolroeren.
Was m'n eerste kissie :rolleyes:

Tekening vleugel Westerly (Svenson) gevonden

Allen die reageerden reuze bedankt! Ik heb momenteel zowel de tekeningen van de Svenson Westerly compleet, als de tekening van de Westerly-2000 :D. De tekening van Svenson zijn 2 aparte vellen. een vel met de romp en een vel met de vleugel. De tekening van de Westerly-2000 is een vel met zowel de vleugel als romp.

Ik kan nu rustig aan de slag om te gaan bouwen.

Groeten,
Hans

Back