gfk mustang onbekend

idd dit is waar! ik zal de 15kg's bestellen, al heb ik nog geen idee van het uiteindelijke gewicht( ook qua motorisering en rc weet ik het nog niet) ik wil hem eerst ruwbouw af hebben, maar om de vleugels verder te doen wil ik eerst de retracts hebben...

gepaste struts hmm die van de ziroli zijn een dikke 25cm hoog tot aswiel. deze is wel wat groter. ik heb de zirolivleugel verschaalt naar 2m20 en dan kom ik op een hoogte uit van +- 200/230
robart zou er hebben dacht ik...

stabilo op zijn plaats, nu nog de tippen erop en de contervlakken, en de scharnierlijn aanbrengen...
P1030726.JPG

de romp zal ik hier op de zwarte lijntjes opensnijden denk ik. de firewall komt wel wat meer naar voren schat ik, maar zo kan ik mss makkelijker overal bij?? dit hangt er nog wat vanaf welke motor ik ga gebruiken...
P1030663.JPG

zelf even wat suggesties ophalen:

de cripes a'mighty( heb ik decals van liggen)
cripes%20a%27mighty.jpg

de excalibur
excalibur.jpg

de gunfighter
gunfighter.jpg

de quick silver
quick%20silver.jpg

daar gaat ook mijn voorkeur naar:p( deze zal het ook wel worden denk ik)
het stabilo wordt vandaag afgewerkt( tips erop lijmen en wat bijschuren)

hopelijk komen vandaag de retracts binnen, (volgende week een weekje weg) en daarna dan eens aan de vleugels beginnen ( roeren aftekenen ,retracts aftekenen,.... en starten dan maar:p)

groeten!

Hee ik dacht dat je een mal van dit rompje zou gaan trekken
zodt je bij schade makelijk een nieuw rompje kon soppen
En kijk is goed naar het stabilo op de foto's van de echte en de jouwe

ja hoor, er wordt een mal van gemaakt, enige gaatjes die ik er al ingemaakt heb is die 2 gaten boren waar de buizen door komen voor het stabilo...

daarom dat ik de volgende stap de vleugels zal maken en later pas de romp afwerken. wat bedoel je met het stabilo?

ps de onderpoten zien er al schitterend uit!:p

Ik denk dat jeroen bedoelt dat bij de echte het stabilo ricthing de tips veel smaller wordt. Op je laatste foto lijkt het alsof je de leading- en trailing edges parallel aan elkaar hebt lopen, maar ik zie op je andere foto dat ze wel taps toelopen. Het lijkt alleen alsof ze nog te breed zijn bij de tip. Kan ook optisch bedrog zijn natuurlijk;)

idd dat lijkt zo...

ik heb het stabilo van de ziroli genomen en deze herschaalt.

zo ziet hij eruit van bovenaf op tekening:
Knipsel.JPG

MMMMMM die tekening klopt beter
Het zal wel gezichtsbedrog zijn

Het landingsgestel word cdus voor dit model
Dan is het maar goed dat ik tog maar de foto,s van het echte onderstel er bij heb genomen voor wat detajering

j.weel super!! zal de max zijn!

Ondertussen zijn de retracts unit's binnen gekomen, nu kan ik gaan nadenken over de wingjoiner onder de juiste hoek, en de retract instalatie/versterking aanbrengen. ook ailerons en flaps uitsnijden, servogaten bepalen enzo...
kortom de vleugels he!

P1040088.JPG

P1040090.JPG

P1040093.JPG

j.weel jou struts mogen hier ook gepost worden, waarvoor dank!
user18112_pic61690_1299882615.jpg

en de spinner backplate is in vorming. ik maak hem 2cm dik en hol hem vervolgens uit. dit om de propellor meer naar voor te krijgen in de spinner wat ook meer schaal zal zijn:
1.jpg

2.jpg

p51_nose.jpg

Ik zie dat jouw retrac junits met assen werken
Hoe dik zijn die assen en had je de lengte van de poot berekend vanaf het draaipunt
Zo ja hoeveel korter moeten ze worden
Ik kan dan meteen alles pas maken zodat het plug and play is
Mail me maar een schetsje komt het dik voor elkaar

even wat geautocad.

de vleugel uit schuim overgetekend. die van de ziroli ook herschaald. deze is wel wat schuiner aan de roerkanten...
soit...

rolroeren en flaps erop gezet...
de servo's worden bevestigd op volgende manier:
gat uit het isomo snijden waar de servo past. dan 2x 10x10 vuren latten van 12cm lang erin snijden en lijmen. Hierop komt dan achteraf de vleugelbeplanking, en een triplex servoplaatje waar de servo dan aanhangt en deze vastschroeven op de vurenhouten latten...

de retracts vlug eens uitgeteken en geplaatst( hopelijk op wat de juiste plaats)
Knipsel.JPG

de 2 rode liggers lopen over de 2 vleugels door en de volledige dikte van de vleugel en in de juiste V stelling.
aan de ligger worden 3 triplexen vleugelspanten nagebouwd in vleugelvorm waar dan de retract inpast... (groene lijnen)
wat denken jullie van de plaatsing?
het inbouwen retracts is hier wat op gebaseert:
Don Lein/Holman 1/5 FW-190A8

Ik zal evve een foto maken van de brian talor vleugol tekening
dat kun je zeer goed gebruiken om de juiste plaats te bepalen
aangezien de tailor mustang zeer goed op schaal is

idd, maar ik kan er mooi mee schuiven als ik het gat snij, ik moet er enkel op letten dat ik er aan de bovenkant niet over kom:p

ik ga vandaag de ligger proberen te maken uit 6mm multiplex...

als ik de vleugeldelen aan elkaar zet met tape kom ik aan beide zijden op een V stelling van +- 3graden. zou iemand me kunnen vertellen of dit meer of minder moet zijn??
op de ziroli meet ik een +- 6/7°

groeten Chris

even een kleine update terug.

ligger ingesneden, morgen op maat zagen.
P1040094.JPG

6mm dikke multiplex

hier even de V stelling van achteren bekeken:
P1040095.JPG

rolroeren en flaps uitgetekend en de servobakjes erin gelijmd. komen nog grenen latjes in waar het dekseltje op geschroeft wordt. de servo's worden met een alu beugel dan in de bakjes vast gezet
P1040748.JPG

aan de andere kant bekomen we dan dit:
verder naar voor gaat niet meer... want ik moet nu nog een stukje bijschuren. de neuslijst komt er dan direct tegen wat ook voor een goede hechting zal zorgen.
P1040749.JPG

ik zal aan de andere kant van de vleugel nog een dwarse ligger voorzien voor de zekerheid. als alles samen verbonden is aan de beplanking en de hoofdligger zal dit wel lukken denk ik.

P1040750.JPG

P1040751.JPG

hier komt nog een extra ligger die de 3spanten met elkaar moet verbinden.

Back