gfk mustang onbekend

struts

het werk gaat gestaacht door
Ik kan nu gaan beginnen aan de vork delen en de montage voor de wieldeur
Waneer ga je weer verder met de mustang

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
whooo super...

balsa voor beplanking vleugels is op komst, daarna kan ik de vleugelbevestiging,ailerons, en flaps maken...

dan is het wachten tot die ene persoon de mal wil gaan maken....
(in afwachting kan ik wel al servoplaat,cockpitinterieur,... enzo maken) ook komt dan de spad 13 erbij, dus 2 lopende projecten dan

greetz ziet er goed uit

Het word nog mooier
Ze zijn bijna klaar
full

full

Nu nog de asjes maken voor de vorkjes en de gaffol voor de wieldeur
Dees kan ik niet afmaken wegens het ontbreken van een wieldeur en vleugol om ze pas te maken

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi draadje

ik heb een epoxy romp liggen van een P51 en een al ingedekte schuimvleugel (1,50m). Ooit eens overgenomen van iemand voor een paar tientjes.

zat erg te dubben over hoe er retracts in te bouwen, ziehier het antwoord.

(en meteen begonnen)

Ik blijf het volgen
grt

Femmo

Laatst bewerkt:
vandaag eens in een bui kaliners gemaakt voor de motorbevestiging en servoplaat( morgen eens uit triplex maken dan)

ik heb hier een mvvs liggen(normaalgezien 45cc dacht ik)
en een dle50 cc.
voor beiden moet ik onderaan de motorkap een gat maken voor de cylinderkop.
soit dit valt nog mee. alleen wil ik de zijkanten vrij houden van grote gaten...

nu heb ik voor beide motoren een muffler, maar ik weet niet of dit een goede oplossing is qua uitlaatsysteem(komt dan ook in de romp uit)

ook weet ik nog niet welke motor van de 2 te gebruiken.
de dle heeft carbu achteraan, de mvvs heeft deze vooraan...

hier de dle 50 incl de KS uitlaat(zoals hij in een ander toestel zat)

P1090116.JPG

in principe komt de bocht er dan uit, maar is het niet zo erg....

ik heb wel nog dit stuk(wel 22mm ipv 24mm diameter, kan dit kwaad??)
P1090117.JPG

hiermee ligt de uitlaat wat scheef in de romp(kan geen kwaad)
alleen moet ik een tussenstukje maken tussen uitlaat en motor onder die hoek denk ik... en dan zal deze wel binnen in de romp kunnen vallen vermoed ik...

als koeling zou ik de romp dan open laten, en langs de originele luchtkoeler laten uit de romp komen...

wat denken jullie van die opstelling? ik probeer deze week wat motorsteunenn te maken zodat ik kan spelen met de afstanden...

groeten chris

vandaag nog wat geschilderd aan de spad xIII
tijdens het drogen wat verder gedaan aan de mustang.
wieldeuren voor het staartwiel uitgefreest en ook de luchtkoeler uitgefreest( zo kan ik ten minste in de staart.

daarna aan de slag gegaan met depron om enkele kalibers(malletjes) te maken voor het staartwiel op te monteren en tevens een plaatje om de aansturing van hoogte en rudder op te bevestigen.
hierbij is mijn eerste gedacht om de servo's vooraan in de romp te plaatsten, met pull pull tot in de staart, waar dan een hevel wordt bevestigd met een push pull naar het roer zelf(hoogte)

omdat het staartwiel gedeelte toch praktisch niet gezien is, heb ik hier gekozen voor een simpele ELEKTRISCHE retract die simpel aan te sturen is. enkel de strut wordt vervangen naar een meer schaal(gedeelte die gezien is)

MMMMMMMMM wat die uitlaat betreft
Ik zie mogelijkheden voor een blokdemper en schaalpijpen
Dus rook op de echte plek

haha,
zover had ik nog niet gedacht(zeker boven mijn petje)
nu ik zal zien hoe snel de bouw van de spad vordert...
binnen een maand heb ik enkele weken vrij, dan moet er toch vanalles kunnen gebeuren... tegen dan hoop ik het achterste deel van de mustang ook af te hebben, en de binnenkant romp van de mustang ook. dan eens kijken voor de uitlaat enzo...

Kalm an
dan gaat er het minste fout
Het is een mooi model
Die verdient het om een knappe uitlaat te hebben

haha,

dat is wel waar...
hier was mijn eerste voorstel van ophanging voor motor en rc componenten...
indien er een schaaluitlaat komt is deze niet mogelijk...

motor komt op standoff's:
P1090126.JPG

P1090128.JPG

onder de vleugel 2 tanks te voorzien(1 benzine 1smoke) voor het ene schot zou de gasservo kunnen komen + de accu's en ontsteking.
achter de tanks de servo's voor hoogte en rudder + ontvanger en schakelaars.

maar idd als ik schaaluitlaten kies, dan is dit niet mogelijk, omdat het motorschot halfweg de uitlaat komt( of ik moet hele lange standofs gaan gebruiken, wat ook niet echt goed is...)

zoals je zegt, opt gemak eens bekijken de komende weken en enkele opstellingen in elkaar steken:p

Kijk eens bij C-arf op de site, dan krijg je vast een goed idee over het binnenwerk van de motorsteun onder de kap.

Ik heb mijn uitlaat in een Top-Flite P-51 ook tot ver boven de vleugel liggen en koel deze via de koeler uitlaat door de romp heen. Werkt probleemloos.

de 5inch wielen zijn binnengekomen, en de stukken voor de staartroeren aan te sturen+ retract staartwiel zijn ook gemaakt en binnengekomen. deze moet ik nog pas maken en kan ik dan gaan monteren.

stabilo en rudder staat in de glasmat 25grams. dus deze kan ik als ik tijd heb ook een grondlaag geven en voorzien van wat extra details...

voor de motor heb ik 4 standoffs laten draaien door mijn vader van 70mm lang
(10mm langer dan de standaards, maar dan passeren ze mooi de carbu)

als uitlaat zou een schaaluitlaat niet misstaan maar hoe ik alles voor elkaar zou krijgen is een ander verhaal.
wat ook kan is deze uitlaat bestellen:
HobbyKing R/C Hobby Store : Pitts Muffler for 50cc~56cc gas engine

waarschijnlijk is die te luid, maar ik kan hem ook in 2zagen dan en het mondstuk houden, en de rest zelf laten maken door iemand...
ik ben maar wat aan het brainstormen...
indien schaaluitlaat moet het brandschot(motorschot) een 20tal cm achter de motor liggen,dan moet ik werken met standoffs naar plank en van die plank terug standoffs naar de motorschot... hmmm

greetzz

ik heb nu even deze opstelling gemaakt achteraan onder het luikje van het staartwiel.

P1090154.JPG

de opstaande hevels gaan pull pull naar servo's vooraan in de romp en draaien om en in een carbon buis. naar de roeren zelf gaat er dan een stuurSTANG.

de platliggende hevel is voorzien van 2 rollementjes en zit vast in de plank en gaat ook pull pull naar voren in de romp naar de servo, en met een stuurSTANG (of pull pull) naar het roer.

plankje is voorzien van 17gram gaten. Ik denk dat dit een lichtere opstelling is dan de servo's achteraan te plaatsen+ makkelijker aan de servo's te geraken.

P1090155.JPG

hier heb ik een bestuurbaar ELEKTRISCHe retract genomen voor het staartwiel(omdat ik niet met luchtleidingen enzo naar achteren wil werken)

de strut wordt nog vervangen naar een "meer schaal" strut, maar deze is toch bijna niet gezien dus...

samen op elkaar gezet met stand offs(moeten nog aan elkaar verankerd worden.
P1090156.JPG

het geheel zou met epoxi in de romp gelijmd moeten worden...

Beste Eclipse, helemaal in het begin meldde jij dat een vriend van jou een mal wilde maken van deze Mustang 2,20 m
is dit al gebeurd? ik heb nml belang bij een romp van dit formaat (bouwset Airworld.de mustang schaal 1:5)

Back