Gimbal uitleg ( ? )

Ga ik daarmee pielen ( er staat in het klein bij wat + / - en S is dus dat zal weinig vonken opleveren )

Nu nog de NAZA

Welke poort gebruiken ??

Als dit spul werkend is zal ik eens een duidelijk aansluit schema maken,
want het www. is niet echt duidelijk zeg maar gerust

In de naza assistant kun je als het goed is zien welk kanaal meebeweegt met je knop.
Ik gok even op X1, en die poort kun je dan weer terugvinden op de controller.

deze zal inderdaad een 3de servo kunnen aansturen! Ik denk dat Roll -> het kantelen is op neer (dus richten camera) en Pitch zal (zoals bij een vliegtuig) het links rechts kantelen zijn. Dus eigenlijk het "waterpas" zetten. Maakt volgens mij niet veel uit voor vonken? Het enige wat je denk ik kan verkeerd doen is de gimbal verkeerd aansturen dus kantelen ipv op neer bewegen ofzo?

edit:
http://www.dronetrest.com/t/how-to-connect-and-setup-alexmos-3-axis-brushless-gimbal-controller/53

Na wat rondgeneusd te hebben op Google; Je hebt de +5 niet eens nodig deze dien je niet aan te sluiten Ik las hier en daar ook dat de ground niet nodig is daar je met een gemeenschappelijke werkt maar ik zou dit toch maar doen ;)!

Hier nog een filmpje (niet van mij) waarin te zien is dat hij al werkt op het moment dat je hem aansluit op een accu op 1m50:

Laatst bewerkt door een moderator:
Volgens mij is het andersom.. maar dat merk je snel genoeg ;-)

ja het is andersom! Maar ik bedoel maar het maakt niet echt uit je merkt het en veranderd dit zo! ;)

Maar wat een vreselijk geluid in dat filmpje! ik vermoed dat hier het prijsverschil wel wat met te maken heeft?

nog een filmpje met aansluiting (wel iets anders bordje) maar het geeft een idee!
[media=youtube]IcyCdlEuCsY[/media]

Deze maakt dit geluid niet ?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ah dus dat komt overeen.. ( assistent / kastje in de drone )

Ik ga pielen :)

Als het goed is heb ik een soort geupdate FC40 gekocht, een of andere laatste uit een serie.
Dus ... Phantom 1 body, en een FC40/phantom 2 binnenwerk... ( zo iets )

Kabeltjes gesoldeerd ( + / - .. ) nu nog even een dummy gewicht maken voor de cam,
SJ4000 besteld en denk niet dat die FC40 cam zo makkelijk gaat passen

Zo even de naza-assistent erin stekkeren voor dubbelcheck

Ah dus dat komt overeen.. ( assistent / kastje in de drone )

Ik ga pielen :)

Als het goed is heb ik een soort geupdate FC40 gekocht, een of andere laatste uit een serie.
Dus ... Phantom 1 body, en een FC40/phantom 2 binnenwerk... ( zo iets )

Kabeltjes gesoldeerd ( + / - .. ) nu nog even een dummy gewicht maken voor de cam,
SJ4000 besteld en denk niet dat die FC40 cam zo makkelijk gaat passen

Zo even de naza-assistent erin stekkeren voor dubbelcheck

hou je ons op de hoogte of jij dat irritante gepiep ook hebt als hij aangesloten is? Ben ik wel benieuwd naar nu!

Hij doet het, bijna... half...

Hij stabiliseert het gemonteerde wodka glaasje prima ( ey,... je moet wat )

De pitch handbediend, werkt niet..

Piepen, als je onbelast hem parkeert lijkt 1 van de motoren een beetje te vibreren,
Zodra je hem laat werken, geruisloos

( dus, geen gepiep, beetje vibratie, vermoedelijk te wijten aan m'n wodka glaasje/testopstelling )

Pitch op RX_pitch en FC_pitch op het controlebordje geprobeerd
aangesloten op de X1 van de NAZA

Misschien @mauske75 vragen, volgens mij heeft die een phantom (1?) met cheap gimbal
En dat piepen kun je in de sopftware makkelijk oplossen door een hogere refresh rate in te stellen, weet alleen zo uit mijn hoofd niet hoe het heet. Bij deze optie staat wel duidelijk (noisy)...

Oh, die piep ( heb hem proberen op te wekken )

Kan je er uit halen in:

Advanced =>
Timings =>
PWM frequency ( HIGH )

zit nu te spelen in het programma'tje, misschien dat ik de pitch zo
aan de praat krijg *snif*

Jip, die piep is eruit te halen door de frequentie in te stellen....
Met het prg SimpleBGC kan je achter tabblad Advanced de PWM frequentie aanpassen.. zet deze op HIGH en je piep is verdwenen..

Ik heb bijna dezelfde controller, en voor de pitch control werkte heb ik in SimpleBGC achter tabblad RC Settings / RC Input Mapping, ROLL op RC PITCH moeten zetten.

Weet je al welke pinnetje op de controller je moet hebben ?
ik heb hem op de bovenste rij, derde van links zitten.. daar staat bij mij A1 bij :)

als je een keer tijd heb, zou je een screenshot/foto willen maken

het kreng werkt nog steeds niet ( handmatige pitch ) , word een beetje boos inmiddels op het kastje :) :)

Als het pleurisding eindelijk werkt wil ik wat duidelijke foto's maken / howto
*grom*

Nja je ziet er niet veel meer van, zit helemaal onder de phantom weggemoffeld...

Maar heb je de RC Control aangepast ?
En op welk pinnetje op de controller heb je de kabel nu aangesloten ?
En heb je op je NAZA het juiste pinnetje te pakken ? X1 en dan niet de + of - maar het signaal pinnetje... Enneuh, wel ff in je naza software de Gimbal op aan zetten !

Het blijft ge-etter

X1 aangesloten op de NAZA volgens de sticker ( + op +.. signaal op signaal en - op - )

Zelfde verhaal op alle poorten op de controle bordje van de gimbal

HAD het kreng ieder geval stabiliserend, maar nu wil die dat alleen nog maar
doen met de usb er op.
( alles loskoppen, en dan "als vliegen" gaat ie in een foetus houding , de gimbal dan )
Calibreren wil niet echt lukken zeg maar.. het lijkt wel of ie er in blijft hangen of niet onthoud dat ie goed staat

De zender heeft nu een hendeltje, die werkt ook in de RC-assistent van naza ( uitslag zichtbaar )

Alleen op een of andere duistere wijze wil die controller dat niet snappen

Ben d'r nu maar even mee opgehouden na een uurtje of 4 kloten, anders krijgt ie vliegles door de kamer hier :)

Ohja, volgens mij is het beter om eerst spanning op de gimbal te zetten, en daarna pas de usb aan te sluiten.

En haal ff de +en - van de naza controller naar je gimbal eruit.. die heb je niet nodig..
Alleen de signaal draad aansluiten...

En, heb je gimbal op ON gezet in NAZA Assistant ? want anders komt er geen signaal van de naza controller richting je gimbal !

Back