GL-450 ervaringen en vragen topic

Klopt helemaal. Ik wil straks zeker 2.4ghz gaan vliegen. Maar ik heb nu niet het geld voor alles in 1 keer. Dus dat zou nog wel een paar maanden kunnen duren. Als dat betekend dat ik gedurende die tijd storingen zou hebben is dat niet echt een fijn idee. Hmmmm..... moeilijke keuze, want ik vind dit toch echt een leuke heli....

hebben jullie ook deze gyro erbij; Gulang AVCS Gyro GM700???
ik heb die ook , maar vind die niet geweldig hoor...zelfs niet met een digi servo van 0,08
krijg ik hem niet strak
het is gelijk de HH niet werkt...

dat kan, ...ik heb ook een teebee gyro op een t-rex en die doet het heel goed,maar deze... amaai

ofwel ligt het aan de afstelling

ik zie dat je dezelfde regelaar hebt en motor,ben je daar tevreden over?

ik heb net pas me nieuwe lipo gekregen...dus nog niks getest
ik durf het ook niet, straks ga ik opspinnen ofzo lol
ik wweet ook niet hoe die zender werkt

Nou, ik heb de knoop doorgehakt. Het resultaat heb ik zojuist mogen uitpakken :) Ik heb trouwens ook de KDS800 gyro ipv de GM700. Dus we zullen binnenkort zien hoe hij het doet!! Ik hou jullie op de hoogte. Maar eerst natuurlijk de mooie plaatjes :P
gl450c_uitgepakt.jpg

gl450c_closeup.jpg

IMAG0048.jpg

IMAG0049.jpg

IMAG0051.jpg

IMAG0050.jpg

IMAG0053.jpg

IMAG0054.jpg

IMAG0055.jpg

DSC00443.jpg

DSC00442.jpg

DSC00441.jpg

DSC00440.jpg

DSC00439.jpg

DSC00438.jpg

4X corona metal gear digitale servo's zitten erop
en de gyro zit aan de onderkant zodat hij niet geraakt kan worden door iets
antenne zit nog niet goed, ik kijk wel wat ik ermee doe
esc zit nog niet aan de motor omdat ik polariteit niet weet en omdat ik bezig was met afstellen van de servo's

Laatst bewerkt:
Wow silentscope, jij hebt flink zitten knutselen!! Ik heb even gecontroleerd of alle schroefjes vast zaten. Ik zag dat het tandwiel bijna op het frame rustte dus ik heb de main shaft mount iets verplaatst zodat het tandwiel beter zit. Voor de rest lijkt alles goed te zitten.

De problemen kwamen daarna pas. Ik plaatste batterijen in mijn zender en zette hem aan. De zender begon meteen te piepen en het ledje rood te knipperen. Vreemd... de idle-up stond op 'normal' (zo niet dan gaat de zender ook piepen, maar dan een ander melodietje) en de throttle stond op 0.

Ik heb meteen een mailtje naar Andre gestuurd en had binnen 1,5 uur een reactie. Hij wees me ook op de stand van de idle-up schakelaar. Maar dat was het dus niet.

Ondertussen had ik de rotorbladen van de heli gehaald (just to be sure) en een lipo aangesloten. En wat blijkt: alles lijkt gewoon te werken!! Afgezien dan van dat irritante gepiep van de zender (en het iets minder irritante geknipper van het ledje).

Deze bevindingen naar Andre teruggestuurd. Even afwachten dus... misschien heb ik nog wel iets stoms gedaan :) Ik hou jullie op de hoogte.

Ik ben natuurlijk ook beniewd naar jullie vlieg-ervaringen!! Bevallen de digitale servo's, silentscope? En hoe verloopt het met de andere GL450-ers??

Groet, Joost

hallo beste mensen,zou iemand me tips kunnen geven over het volgende probleem.
ben bezig met de rotorbladen en het afstellen alleen nu bij vol gas gaat er maar 1 rotorblad mee en de ander blijft in de zelfde stand staan wat zou ik hieraan kunnen doen.
Ben nieuw met rc vliegen(heli)dus ken alle namen nog niet .

ja die digi servo's zijn wel chill alleen vind ik wel dat de armpjes wat zwak eruit zien
mischien is dat ook wel beter omdat je armpje dan afbreekt bij een crash ipv dat je je servo stript(zelfs met mg kan dat gebeuren)
en ze piepen nogal, de electronica ervan...
alleen heb ik nog problemen met de staart, de pushrod buigt ipv hij de pitch veranderd
en ik weet niet wat ik met de gyro moet doen xD maarja ik laat carlo01 en pixelfixer me wel helpen
verder heb ik nog ff de heli opgetoerd en wat een geluid man!!!!

heb jij wel de boel geloctite? moet je zeker wel doen man! alleen de schroefjes die je er niet uitkrijgt hoeven dat niet maar de andere schroefjes kunnen lostrillen en een crash veroorzaken

Ja idd, het armpje zal wel niet zomaar breken, dus dat lijkt me ook geen probleem. En dat piepen zal je in de lucht wel niet zoveel last van hebben :)

Tja, die gyro moet ik ook nog goed naar kijken. Beetje mee experimenteren en gezond verstand gebruiken lijkt me. Als de 'digital servo' en 'direction' maar goed staan :)

Ik moet eigenlijk nog wel even loctiten. Maar daar heb ik nog wel even tijd voor, met die defecte zender. Na wat email-overleg met Andre besloten om hem even terug te sturen. Er lijkt toch echt wat mis. Dus dan heb ik weer wat dagen voordat ik weer een zender heb :( Die dagen kan ik dan aan het nalopen van de heli en loctiten besteden.

Groet, Joost

piepen zender

@jvdl: de zender van mijn gl piept ook maar dat komt omdat de batterijen leeg zijn!
om de seconde piepen betekend nog iets van 9,5 volt en om de halve seconde piepen onder de 8,5 volt of zo. Als je de zender nog niet terug gestuurd hebt moet je eens nieuwe batterijen proberen!

Groeten Jeroen

Dat klopt. De zender heeft 2 alarm-niveaus: bij 8.8 volt en bij 8.3 volt. Maar de spanning van mijn batterijen was nog bijna 11 volt (8 oplaadbare GP batterijen). Ik heb er zelfs even gewone batterijen (waarmee de spanning dus 12 volt werd) in gestopt voor de test, maar dat hielp ook niet.

YES

Whoehoe, vanavond (eigelijk was het te laat en te schemerig) maar aangezien de lipo lader er wederom 3 f*cking uren over had gedaan om de lipo te laden zojuist mijn eerste hoover pogingen ondernomen. Al mijn vorige pogingen heb ik afgebroken omdat ik echt gewoon niet durfde. Ik verkrampte bijna als de heli lichtvoetig begon te worden.
Vanavond had ik dat bijna weer maar toen toch snel de pitch een stukje (gelukkig niet heel ver want dan had de heli op 8 meter hoogte gezeten denk ik zo, pff wat is dat ding snel) verder gedrukt. pffff gaaf zeg. Kan zeggen dat de uurtjes simulator wel geholpen hebben maar dat het dan in het echt toch super tegen valt.
Ik merk ook dat mijn heli (misschien is het wel normaal) naar links blijft drijven ligt tegen de klok in. Linksom rondjes draaien zeg maar. Ik weet dat de heli altijd naar links gaat tijdens het opstijgen, maar hij blijft (bij mid-stick) linksom draaien. Ik heb het gevoel als ik de heli zijn gang zou laten gaan hij rondjes om mij heen zou maken links om zeg maar. Dus niet heel scherp maar wel constant.
Ook trok de staart naar recht (links af voor de heli dus) maar dat kon ik er makkelijk uit trimmen met de zender. Daar was maar een minimale trim voor nodig.

Ik kan wel zeggen dat ik langzaam begon te denken om ermee te stoppen aangezien ik toch niet durfde, maar nu kan ik niet meer wachten totdat de lipo weer vol is.
Morgen helaas niet veel tijd maar woensdag gaan we weer los....:-)

Groeten,

Jeoren

Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd :cool: Ik heb zelf ook nog steeds dat de staart naar rechts gaat, nog even goed afstellen.

Ik had vanavond ook 2 lipo's leeg gevlogen, ging best goed :p Best eng zo op 4 meter hoogte, gelukkig wel veilig geland ;)

ik leg em op me bureau om wat dingen te ty wrappen
toen deed ik em aan omdat me dipswitches fout stonden door de sim, ik wou de pitch dipswitch omhoog doen maar toen deed ik per ongeluk de throttle switch omhoog toen ging die volle snelheid draaien en heeft hij me scherm geraakt,
ik moest hem snel weer uit doen door iets te pakken waarmee ik de dipswitch kon terugzetten en dat was weer een paar seconden zoeken er zit nu zware schade op het scherm op de behuizing en het scherm zelf
het scherm koste 400 euro....
en ik zou toch zweren dat thold aanstond...
godervere tyfus!!!!!!!

Back