Hallo Jeroen,Whoehoe, vanavond (eigelijk was het te laat en te schemerig) maar aangezien de lipo lader er wederom 3 f*cking uren over had gedaan om de lipo te laden zojuist mijn eerste hoover pogingen ondernomen. Al mijn vorige pogingen heb ik afgebroken omdat ik echt gewoon niet durfde. Ik verkrampte bijna als de heli lichtvoetig begon te worden.
Vanavond had ik dat bijna weer maar toen toch snel de pitch een stukje (gelukkig niet heel ver want dan had de heli op 8 meter hoogte gezeten denk ik zo, pff wat is dat ding snel) verder gedrukt. pffff gaaf zeg. Kan zeggen dat de uurtje simulator wel geholpen hebben maar dat het dan in het echt toch super tegen valt.
Ik merk ook dat mijn heli (misschien is het wel normaal) naar links blijft drijven ligt tegen de klok in. Linksom rondjes draaien zeg maar. Ik weet dat de heli altijd naar links gaat tijdens het opstijgen, maar hij blijft (bij mid-stick) linksom draaien. Ik heb het gevoel als ik de heli zijn gang zou laten gaan hij rondjes om mij heen zou maken links om zeg maar. Dus niet heel scherp maar wel constant.
Ook trok de staart naar recht (links af voor de heli dus) maar dat kon ik er makkelijk uit trimmen met de zender. Daar was maar een minimale trim voor nodig.
Ik kan wel zeggen dat ik langzaam begon te denken om ermee te stoppen aangezien ik toch niet durfde, maar nu kan ik niet meer wachten totdat de lipo weer vol is.
Morgen helaas niet veel tijd maar woensdag gaan we weer los....
Groeten,
Jeoren
Goed te horen dat je gevlogen hebt.
Dat gevoel dat de heli in een straal om je heen wil vliegen had ik ook de eerste keer. Dat ligt volgens mij niet aan de heli

Bij mij is het bij de 2e of 3e poging ook weer spontaan verdwenen. Zal wel door de stress komen of zo.
Ik zit nog in oostenrijk maar kom Woensdag weer terug. Zit al een week zonder main gear voor mijn heli. Maar ik heb al nieuwe besteld hier vanaf de Camping. (lokale modelbouwwinkels hadden hem niet:-().
Groeten vanuit Oostenrijk en succes met je volgende poging!
Wilbert