glasmat verwerking uit de dhz winkel?

Ik wil wat versterken met glasdoek.

Maakt niet uit als het wat minder mooi afwerkt, gaat me meer op de stevigheid.

Nu is er zat te koop bij de divere online shops.
Ik had een pot pu 100 besteld en ik trek hem net open, keihard.

Maar wat zijn de andere opties?
Verkoopt een DHZ winkel niks bruikbaars?
Of 15 minuten epoxy daarvan de hars warm maken, mengen en zo op
de glasmat aanbrengen?

Heb geen zin om weer een pot online te bestellen die ik misschien 1x per jaar gebruik..

de glasmat aanbrengen?

Heb geen zin om weer een pot online te bestellen die ik misschien 1x per jaar gebruik..

Die 15 minuten epoxy warm maken gaat niets worden. Is aan het uitharden terwijl je hem roert en verwarmt...:rolleyes:

is het niet gewoon handiger om die pot Pu terug te zenden naar de webshop en een nieuwe te vragen.....

is het niet gewoon handiger om die pot Pu terug te zenden naar de webshop en een nieuwe te vragen.....

:teacher: De soort lijmen /harsen of hoe je het noemen wil op basis van PU harden toch na een tijd vanzelf uit, zelfs in GESLOTEN verpakking ( blik ook !!) Heb het zelf tweemaal meegemaakt met G4.
Deze produkten kan je beter in kleine hoeveelheden kopen en DIRECT opgebruiken, zeker NIET stockeren ( opslaan )

:teacher: De soort lijmen /harsen of hoe je het noemen wil op basis van PU harden toch na een tijd vanzelf uit, zelfs in GESLOTEN verpakking ( blik ook !!) Heb het zelf tweemaal meegemaakt met G4.
Deze produkten kan je beter in kleine hoeveelheden kopen en DIRECT opgebruiken, zeker NIET stockeren ( opslaan )
Ik heb nou al een paar maal een pot PU lijm verdeeld over een aantal injectiespuiten. (Tja, die moet je toevallig wel hebben natuurlijk.) Ik sluit de tuit van de spuit (de spuittuit dus) af met een lucifer of een spijker, en als er maar geen lucht bij zit droogt het niet uit. (Na gebruik lucht eruit drukken en dan de lucifer er weer op) En áls het uit zou drogen hoef ik maar 1 spuit weg te gooien.

Waarom gebruik je geen epoxy voor je glasproject... kan je ook, in wat grotere verpakking dan in de LHS, kopen bij de bouwmarkt, van Bison bijvoorbeeld.

(Als je iets in blik hebt en wil voorkomen dat het uithardt, zet het blik op z'n kop weg.)(oppassen, het kan een beetje lekken)

Laatst bewerkt:
PS100 is idd aan ouderdom onderhevig. Bewaren in injectiespuiten is een goed idee.

Als je epoxy wilt hebben zou ik gewoon een kleine verpakking bij www.polyestershoppen.nl bestellen. Met 750 gram doet een modelbouwer tijdenlang, en de spuitflessen waar het inzit zijn weer goed af te sluiten. Bovendien is epoxy nauwelijks aan veroudering onderhevig. (tenzij je de verpakking openlaat)

Ik zie dat je in tilburg woont, dus DE modelbouwzaak in waalwijk is niet zo ver weg....
Dennis heeft lamineer epoxy in div grootes verpakkingen.....

Dit draadje begon ermee dat r.marijnissen ergens glasdoek op wilde aanbrengen, met PU.
Eigenlijk verbaast het me nogal dat dat óók met PU kan; ik ben dat nog niet eerder tegengekomen. Ik begrijp dat het minder strak werkt dan epoxy (alleen al omdat het bruist natuurlijk); maar ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig wat je er wél mee kan doen. Wordt glas met PU in de modelvliegtuigbouwerij vaker gebruikt? Voorbeelden van wat je er mee zou kunnen doen?

bekleden namelijk ,wordt redelijk veel gedaan ipv folie over een gehele balsa constructie ,is wel bewerkelijk,maar na goed afwerken heeft het ook resultaat .zelf gebruik ik vliesglasdoek met witte houtlijm(scheelt een bult aan stank )

Ik wil wat versterken met glasdoek.

Maakt niet uit als het wat minder mooi afwerkt, gaat me meer op de stevigheid.

Nu is er zat te koop bij de divere online shops.
Ik had een pot pu 100 besteld en ik trek hem net open, keihard.

Maar wat zijn de andere opties?
Verkoopt een DHZ winkel niks bruikbaars?
de glasmat aanbrengen?

Ben je al eens in een DHZ winkel geweest?In Tilburg in de Goirkestr.zit een heel bekende,maar als je niets zoekt vindt je niets.
gr.adrie

Ik wist dat dit gedaan word , combinatie PUlak en glasvezel, maar ik had er nog geen testen mee gedaan .
Ik heb een polykap liggen van een Trex 550 liggen die wat hersteld moet zijn dus vroeg ik mij af of dit dan lukt op die manier ! ?????

Heb zeer binnenkort ook een vleugel te glassen... G4 parketlak... of toch West lamineer epoxy...
Durf nog niet te kiezen...
25gr glasmat heb ik al liggen.
Epoxy geldt als de sterkste... (en smerigste voor de gezondheid).
Met PU worden immers geen vliegtuigen gelamineerd... of raceauto's... wel met epoxy?

Desondanks is PU flink in zwang... zeker bij de schaalbouwers... zucht...

glasmat verwerken

Heb zeer binnenkort ook een vleugel te glassen... G4 parketlak... of toch West lamineer epoxy...
25gr glasmat heb ik al liggen.
Epoxy geldt als de sterkste... (en smerigste voor de gezondheid).
Met PU worden immers geen vliegtuigen gelamineerd... of raceauto's... wel met epoxy?

Desondanks is PU flink in zwang... zeker bij de schaalbouwers... zucht...

De firma, die PS100 levert, heeft ook dunnen injecteer epoxy hars in het programma.
Poly Service in Nieuwerkerk aan de Ijssel.
De dunne hars is heel stabiel(lange bewaartijd) , leverbaar in kleine hoeveelheden en stinkt niet. Samen met 25 grams glasdoek gaat het geweldig. In een elektrisch oventje op 40 graden hardt je product binnen twee uur uit, dus tijdverlies is er niet.

Het enige nadeel is, dat je hars en harder telkens moet mengen. Ik maak op een brievenweger 10 gram mengsel per keer aan.

Vuistregel bij het aanmaken: neem evenveel hars als glas dat je gaat opbrengen. Je zal zien hoe weinig er nodig is per keer.

.

Niet vergelijken met 1:1

Wij willen in 99% van de gevallen een stevige tussen laag hebben , licht van gewicht om dan het model te kunnen spuiten.

Ik heb nog nooit epoxy genomen .
Altijd een of andere lak , zelfs imprigneermidel voor steen (Kellergrund) heb ik genomen om dat wij dat in de firma verwerkten en ik uit een 200 l vat kon halen wat ik nodig hat .

Een lak op PU basis is gewoon goed genoeg .;)

Mvg Johan

Back