Gloster Meteor: één van de P80's start niet door...

Laten we hopen op 2 goede starts.

En ze moeten het toch doen op de default instellingen :roll:

Succes in ieder geval Frank :thumbsup:

Drie maal recht.........

Eindelijk de motoren aan de gang gekregen!

De eerste startpogingen van nr1 en nr2 gingen als bij alle eerdere pogingen weer mis! Weer Acc Low op beide schermpjes!

Het verplaatsen van de afsluiters heeft geen enkel effect gehad ( althans niet merkbaar).
Omdat het eerste deel van het opstarten bij beide motoren goed ging, tot het moment dat de gasklep dichtgaat, hebben we de spanning U1 op de default waarde van 0.2V laten staan.

Vervolgens zijn we sytematisch de waarde U2 gaan verhogen totdat beide motoren goed starten!
De default waarde hiervoor is 0.75V en beide motoren starten pas écht betrouwbaar toen deze waarde op 1.1V gezet was!

Ray Struik heeft me waardevol geassisteerd hierbij, hij mocht even zijn AMT pet afzetten en zich verdiepen in de JetCat programmatuur, dank hiervoor! (En ook voor de foto's!

GroteFoto-CNZVY87W.jpg

GroteFoto-68PZHHKY.jpg

gr.

Frank

Helemaal goed Frank :D

nu dit achter de rug is, hoe zijn de taxi en remproeven verlopen?

En wat moet er nog gebeuren voor een eventuele maiden?

Kist lijkt met jouw ernaast nog groter ;-)

Grt en succes,
Berto.

Hallo allemaal,
Ik wil graag een rc modelvliegtuig kopen en met een straalmotor. Waar kan ik modellen vinden of een winkel waar ik zulke vliegtuigen kan kopen of bouwen? Ik kom er niet echt uit via internet. Heeft iemand van jullie misschien een goede link naar een site of winkel waar ik zulke modellen tercht kan? Of waar ik meer info kan vinden om zo een vliegtuig te bouwen?
Bedankt!!
Anurish

Hoi Anurisch,

je hebt een pb`tje niet nodig om dit draadej verder hiermee te "vervuilen".

Grt,
Berto.

Back