Vervolg.......
Vandaag opnieuw geprobeerd de motoren te starten.
Het resultaat was dat een eerste instantie geen van beiden motoren wilde starten, beide gaven het inmiddels bekende : "acc slow".
Beide motoren een keer of 5 geprobeerd en elke keer het zelfde resultaat.:evil:
De spanning U1 en U2 bij elke poging hoger gezet, bij motor één: U1 op 0.3V (default 0.2) en U2 op 1.0V (default 0.75V).
Bij motor twee zijn deze waarden niet gewijzigd omdat de motor de vorige keer wél wilde starten.
Voordat ik de boel in wilde pakken nog één poging gedaan: tijdens het opstarten de gas bus op en neer geschud, hierbij
hoorde je bij het opstarten gelijk de toeren flink omhoog gaan en waarempel motor no1 liep!
gelijk motor twee gestart en flink geschud met de gasbus en no2 liep nu ook!
Eindelijk kan ik een paar keer de startbaanop en neer en de remmen testen
Daarna de boel uitgezet en weer geprobeerd beide motoren één voor één te starten, zelfs met schudden van de gasbus waren er
een paar pogingen nodig om ze eindelijk beiden aan de gang te krijgen,
dit brengt me bij de volgende vragen:
Motor één heeft een gemiddeld 30gr. hogere EGT dan de ander: kan dat kwaad?
Doe ik iets niet goed met het gas, (zie foto)gebruik ik het verkeerde gas? , kan het kwaad als ik het op gewone propaan probeer?
of gebruik ik de verkeerde afsluiter en is wellicht daardoor de gasdruk te laag?
Zijn de afsluiters verkeerd geplaatst, de toevoer leidingen te lang?
elke idee is welkom, ik kan niet geloven dat ik twee verkeerde motoren heb,
dus ik ga ervan uit dat ik zelf gewoon iets niet goed doe, wil alleen nog weten wat,
gr.
Frank