Terwijl jullie lekker soebatten over de schaalsnelheid bouw ik lekker door.
Vleugel is al weer klaar:
Romp heb ik gisteren ook weer een eind klaar gemaakt.
Vanavond alles weer inbouwen en dan moet het geheel weer luchtwaardig zijn.
Nu ik weer zo bezig ben neig ik toch steeds meer toe naar een V2 te bouwen en te verstevigen op de plaatsen weer er nu steeds schade ontstaat.
De romp is licht, maar ook dun.
Dat was dus al het probleem toen Frank hem ging repareren, tijdens vervoer was gewoonde neus afgebroken. Dit is gerepareerd door middel van het aanbrengen van carbon strengen.
Echter met de klappen die ik nu gemaakt heb knikt de romp steeds op de onderste ronding van de romp.
Zoals ik al zei de romp is dun, hooguit 1mm, om de vrom erin te houden aan de binnenzijde voorzien van 1mm piepschuim wat weer met een glasmatje is vastgezet.
Op zich houdt dat het, maar een andere romp zou ik ook achterin de romp willen voorzien van carbon strengen om de krachten beter te kunnen weerstaan.
Daarnaast zit er een bult/knik boven in de romp wat op sommige foto`s goed te zien is, die zat er altijd al in, geen idee wat de oorzaak daarvan is maar mogelijk al vlak na de bouw gebeurd.
Ook zou ik de neus sterker willen hebben (qua gewicht kan dat makkelijk), doordat er nu bijna 1kg lood voor in de neus zit voor het spant van het neuswiel scheurt die dunnen huid daar gewoon open bij een klap.
Eerst was het rechts, nu links, is ook al wel weer gerepareerd maar persoonlijk vindt ik het wat te slap.
Met een klap komen ook alle krachten op het voorste spant terecht en uiteindelijk ook op de dunne huis, er is nergens een geleidelijke krachten overbrenging.
+ als ik een romp zou ombouwen kan ik een nieuwe indeling maken en nette passende spanten waar ik ze wil hebben.
En meteen de staart in de juiste hoek monteren.
Mhhhhh.................................
Wat betreft de schaalsnelheid.
@AGK was het maar zo makkelijk, maar dat is het niet.
@Henri Kaper ik denk dat jij wel goed zit met wat je zegt.
Volgens mij is er hier wel eens een keer een draadje over gestart, eens kijken of dat terug te halen is.
Heb vanochtend even snel in de data gekeken maar de hoogste snelheid van afgelopen weekend was 170km/uur. en dat bij 1/2 gas denk ik (mhhh, zou die data er even bij moeten pakken).
Maar gedurende de vlucht denk ik dat ik een aardige schaalsnelheid vloog.