Glow4 LP

Hallo

Ik heb een Glow4 LP gekocht
Maar nou is mijn vraag kan ik aan de accu 2 verschillend stekker maken (1 uni en MPX )
Aan de glow4 zit een mpx stekker
Maar aangezien dat ik er moeilijk bij kan wil ik er een andere stekker bij zetten en daar de accu mee laden.
zodat ik de stekker in de glow4 kan laten zitten.
Maar ik de beschrijving staat niets dat tijdens het laden de glow4 los gemaakt moet worden.
Ik wil niet dat ik de boel doorbrand
Ik hoop dat ik het duidelijk beschreven heb.

kan niemand nu helpen ?
ik heb ook een mailtje naar de fabrikant maar daar heb ik ook nog niets van gehoord :sleeping:

Ik heb een mailtje van de fabikant gekregen en die zij dat het geen probleem is

Dus mijn vraag is beantwoord :D:D:D

Ik vraag het me zelf en geef mezelf ook antwoord ;)

Ik kreeg een mailtje van microsens en die zij dat het geen probleem is maar in de handlijding staat anders
Dus ik vertrouw het niet
Mijn talen zijn niet best
Dus heb nog maar een keer naar Microcens gemailt om te kijken wat hij daar op antwoord.

Ik zou in geen geval apparatuur aan gesloten laten als het niet in gebruik is en zeker niet tijdens laden.
Als er ook maar een kleine lekstroom zou lopen dan is je accu naar de knoppen als je een paar weken niets met je spullen doet.;)

Het is het zelfde idee als een laad kabel alleen er zit geen schakelaar tussen
het is wel een beetje vreemt dat er (Kwam mijn tolk achter)in de beschrijving staat dat het niet kan en dat een medewerker zegt dat het zonder problemen wel kan.
Er zal volgens mij wel stoom tijdens het laden op de glow4 staan en weet niet of dat wel kan en mag

Maar er is een mailtje naar microsens gestuurd

ik heb ff en foto gemaakt

bjh9h3.jpg

de bovenste draad is voor de ontvanger
Onder aan de linker kant (2X geel ) is voor de gloeiplug
En de linker (groen) is de -en +
De accu er onder wil ik 2 draden aan maken 1 constand in de glow4(Groen)en de andere om te laden (uni).
ze zitten allebij rechtstreeks op de +/-
Als ik de zender en ontvanger uit heb staan dan staat er op de glow4 volgens mij geen stroom
Als ik het gas even snel open en dicht doe gaat hij gloeien en een led lampje branden.

Het vreemde is dat de leveransier zegt dat het wel kan (of hij begrijpt mij niet)

Het vreemde is dat de leveransier zegt dat het wel kan (of hij begrijpt mij niet)
Ik kan mij niet voorstellen dat hij adviseerd de apparatuur op je accu aangesloten te laten tijdens laden of in ongebruikte situatie.
Ik heb geen ervaring met dit apparaatje maar ik stel mij voor dat dit te vergelijken is met een motorregelaar welke alleen een gloei plug en de ontvanger op de juiste mannier van stroom voorziet.
Ik denk dat de enigste reden om hem aangesloten te laten is dat je er slecht bij kunt.
Als dat zo is dan zou ik de + en - draden van de accu los maken en er goudpluggen op solderen.
Vervolgens nieuwe draden op de accu aan sluiten en aan de andere kant goud pluggen die je zo in de pluggen van de oude + en - aansluiting steekt.
Alleen zorgen dat de draden lang genoeg zijn om ze op een berijkbare plaats los te koppelen.;)
Als ik de zender en ontvanger uit heb staan dan staat er op de glow4 volgens mij geen stroom
En hoe wil je de ontvanger dan uit zetten zonder de accu los te koppelen.:confused:

Laatst bewerkt:
leute ik heb ook nog ff een vraagje en dat kan vast hier wel even:D

mijn vader heeft 2 glow4,s in zijn domini zitten. deze werken beide perfect op 35mhz maar met 2,4 werkt deze niet. rara hoe kan dat ??
1tje doet het wel. maar de nieuwere glow4 doet het niet. ( en nee hij is niet stuk we hebben nu alles weer ff op 35mhz).
b.v.d dank graag ff via een pbtje antw.

gr.les

leute ik heb ook nog ff een vraagje en dat kan vast hier wel even:D

mijn vader heeft 2 glow4,s in zijn domini zitten. deze werken beide perfect op 35mhz maar met 2,4 werkt deze niet. rara hoe kan dat ??
1tje doet het wel. maar de nieuwere glow4 doet het niet. ( en nee hij is niet stuk we hebben nu alles weer ff op 35mhz).
b.v.d dank graag ff via een pbtje antw.

gr.les

Het zou kunnen zijn de het signaal van de ontvanger naar de servo (dus ook de glow4) te laag is. "Vroeger" werkten alle ontvangers op 4 NiCad cellen dus ongeveer 5V. De stuurpulsen afkomstig uit de ontvanger bedoeld voor de servo's waren dus allemaal 5V hoog.
Nu hebben we de 2,4 GHz apparatuur waar een microprocessor in zit. De moderne microprocessoren werken niet meer op 5V maar veelal op 3,3V en sommige zelfs nog minder. In de ontvanger zit dan ook een spanningsregelaar die de voeding terug brengt naar 3,3V. Voor de ontwerpers en de fabrikanten is het veruit het makkelijkste om dan de hele ontvanger op 3,3V te laten werken. Het gevolg is dus dat de pulsen die naar de servo's gaan ook maar 3,3V hoog zijn.
De meeste servo's en ook de glow4 zijn ontworpen in de tijd dat alles nog 5V was. Die 3,3V hoge pulsen zijn voor die 5V technologie een randgeval. De ene keer kan het net wel en de andere keer net niet werken. Nog iets lager en het werkt echt niet meer. Iets hoger en het werkt altijd wel.
In jou geval is de enige oplossing om er een buffer schakeling tussen te zetten. Die maakt er weer een nette 5V puls van zodat alles weer goed zal werken. Een dergelijke buffer schakeling kan je b.v. HIER vinden.
Succes.

Back