DirkSchipper
Forum veteraan
Mijn eerste gevoel: het zwaartepunt ligt niet verkeerd, mogelijk vlieg je een tikkie hard.
Ga bij een volgende vlucht eens tandje-voor-tandje up trimmen en kijk eens wat er gebeurt. Het zou me niet verbazen dat het bochtengedrag beter wordt. Tussendoor of na afloop ook de duikproef nog eens herhalen om te kijken of je niet ook het ZW-punt een tikkie naar voren hoeft te leggen.
Dirk.
Edit:
Zo te lezen is de kist niet slecht afgesteld. Dat betekent dat je binnen enge grenzen ZW-punt en instelhoekverschil los van elkaar kunt zien. Dat lijkt tegenstrijdig aan wat ik altijd roep: ZW-punt en instelhoekverschil zijn een twee-eenheid, maar is het niet. Zolang het maar bij enkele tandjes trim blijft, en enkele mm's ZW-puntverandering.
Met de trim regel je dan de snelheid, met de ZW-puntsligging de eigen-stabiliteit/autocorrectie.
Ga bij een volgende vlucht eens tandje-voor-tandje up trimmen en kijk eens wat er gebeurt. Het zou me niet verbazen dat het bochtengedrag beter wordt. Tussendoor of na afloop ook de duikproef nog eens herhalen om te kijken of je niet ook het ZW-punt een tikkie naar voren hoeft te leggen.
Dirk.
Edit:
Zo te lezen is de kist niet slecht afgesteld. Dat betekent dat je binnen enge grenzen ZW-punt en instelhoekverschil los van elkaar kunt zien. Dat lijkt tegenstrijdig aan wat ik altijd roep: ZW-punt en instelhoekverschil zijn een twee-eenheid, maar is het niet. Zolang het maar bij enkele tandjes trim blijft, en enkele mm's ZW-puntverandering.
Met de trim regel je dan de snelheid, met de ZW-puntsligging de eigen-stabiliteit/autocorrectie.
Laatst bewerkt: