Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
ik vind het wel heel opvallend dat nu al 2 man zijn TT-02 te koop heeft, heeft dat misschien te maken met wat ik al zeg?
Ik heb dit al meermaals benadrukt en zal dat nu nog een keertje doen, een TT-01 of een TT-02 wordt TE vaak onder gewaardeerd en TE dikwijls op zijn limieten gewezen.
Geloof mij dat er nog veel mensen (zelfs redelijk goede piloten) nog aardig wat uitdaging ondervinden in het potentieel te zoeken van de boven vermelde chassis types.
En maar zelden halen ze daadwerkelijk het potentieel uit het chassis, dit omdat ze TE vaak denken dat ze veel beter kunnen rijden met een duurdere wagen.
Maar eigenlijk toont men aan dat ze steeds de gemakkelijkste manier zoeken om te kunnen lopen terwijl ze nog aan het leren stappen zijn.
Niemand van de piloten (ook hobbyrijders) hier zijn professionals, maar goed advies wordt maar zelden aangenomen.
Wat ertoe brengt dat men uiteindelijk meer euro's over de toonbank aan het smijten is dan eigenlijk gepland was.
Dit is gewoon mijn visie.
Een serpent, Spec-R, 3Racing, HPI, Hot Bodies, Schumacher, Awesomatix, Xray, Yokomo, ARC, Top Racing en Tamiya bieden allemaal goede wagens aan. Het is aan de koper om te beslissen waar hij de meeste interesse in heeft.
Je noemt HPI welke geen wedstrijdmodel kent, daar hebben ze HB voor zoals Tamiya de TRF afdeling heeft. QUOTE]
Bij HPI hebben ze dus wel een wedstrijdmodel, de HPI PRO5
Check het verslag van het wereldkampioenschap of RED RC.
Ik vindt het persoonlijk een slechte mening om te gaan zeggen dat je met eender welk type wagen kunt beginnen, als men de basis overslaat dan ga je er veel langer over doen om iets van setup te kunnen doorgronden.
Men zegt ook dat je met een TA05 of een TA06 niet mee kunt met een carbon chassis type wagen.
Dit geld wsl voor de professionele fabrieksrijders maar voor de gewone tot goede piloot kan men met zulke type chassis best wel aardig volgen of voor blijven.
Ik heb op de tamiyacup met de TA06 of TA05 in de euro TW reeks steeds top 3 tijden van de euro GT gereden, daarvoor moet je een 16T motor gebruiken terwijl ze in de euro GT 12T motoren gebruiken.
Het potentieel van een bepaald chassis kan beter zijn dan het andere.
Daar ben ik het volledig mee eens maar of de piloot dat ook daadwerkelijk eruit kan halen is nog iets anders.
De beste keuze voor ErwinB is te kijken hoe de support voor onderdelen in zijn buurt is en welk het meest voorkomend type chassis van de dichtstbijzijnde club is.
Je noemt HPI welke geen wedstrijdmodel kent, daar hebben ze HB voor zoals Tamiya de TRF afdeling heeft.
Bij HPI hebben ze dus wel een wedstrijdmodel, de HPI PRO5
Check het verslag van het wereldkampioenschap of RED RC.
Ik vindt het persoonlijk een slechte mening om te gaan zeggen dat je met eender welk type wagen kunt beginnen, als men de basis overslaat dan ga je er veel langer over doen om iets van setup te kunnen doorgronden.
Men zegt ook dat je met een TA05 of een TA06 niet mee kunt met een carbon chassis type wagen.
Dit geld wsl voor de professionele fabrieksrijders maar voor de gewone tot goede piloot kan men met zulke type chassis best wel aardig volgen of voor blijven.
Ik heb op de tamiyacup met de TA06 of TA05 in de euro TW reeks steeds top 3 tijden van de euro GT gereden, daarvoor moet je een 16T motor gebruiken terwijl ze in de euro GT 12T motoren gebruiken.
Het potentieel van een bepaald chassis kan beter zijn dan het andere.
Daar ben ik het volledig mee eens maar of de piloot dat ook daadwerkelijk eruit kan halen is nog iets anders.
De beste keuze voor ErwinB is te kijken hoe de support voor onderdelen in zijn buurt is en welk het meest voorkomend type chassis van de dichtstbijzijnde club is.
Waarom denk je dat? Ga maar lekker suf rijden met de Tamiya cup en pak dan een 1:8 brandstof, alles moet je opnieuw leren! Waarom dan niet direct beginnen met de klasse die je voor ogen hebt? Het is dan nog goedkoper ook want je hoeft het overstappen niet te betalen.
Een goedkoop auto'tje met een lage snelheid is leuk om de proeven aan deze hobby maar als je wat voor ogen hebt moet je gewoon niet met iets anders beginnen.
Overigens vermaak ik mij nog steeds ernstig in de Tamiya-cup, laagdrempelig en het gaat vooral lekker nergens over, gewoon lekker racen, dat is wat telt!!