Goede begin helikopter

• Topicstarter Topicstarter Isi
  • Startdatum Startdatum
Nog maar s een vraagje, ik was al van plan om jullie advies op te volgen om de honeybee FP te kopen. Maar eerst moet het geld ff binnenkomen en in de tussentijd heb ik nog ff doorgekeken en heb ook deze gevonden: RCVliegshop.nl - Dé Goedkoopste RC Helicopter En RC Hydrofoam Webshop in NL! Mijn laatste vraag dus: Is deze of de Eskey FP beter? Bij de reacties van deze heli staat wel vaak dat hij bijna niet buiten kan vliegen (Misschien nog minder als de Esky?)

Alvast bedankt!

De Walkera ontvangers zijn alleen compatible met Walkera zenders. Als je ooit verder gaat en je koopt een echte zendes, dan heb je niets meer aan de Walkera ontvanger. En zal je dus altijd deze heli met de bijgeleverde zender moeten vliegen.

De esky ontvanger is compatible met de gewone ppm zenders (graupner, futaba etc).

Daarom zou ik een Honeybee kopen en geen dragonfly.

Wat zijn zenders en wat zijn ontvangers? :confused: Maar wel bedankt

Je zender is dat ding met die lange uitschuifspriet waar 8 penlites ingaan, mar 4 schuifjes en 2 joystickjes. Ook zit er een aan/uit knop op en meestal ook wel een of twee flipswitches.
Bij fancy zenders heb je ook nog een mooi schermpje en tientallen knopjes.

De ontvanger is dat kleine kastje in je heli waar een hele boel draadjes naar toe lopen en waar een antenne kabeltje uitkomt.

Wat zijn zenders en wat zijn ontvangers? :confused: Maar wel bedankt

Tja..... Zender is dat ding wat je in je handen houdt, de ontvanger is een module die jou comando's van de zender weer vertaald naar dat gene wat je op afstand wil besturen... In jou geval zit dus de ontvanger in de heli en de zender in je handen...

Wat de voorganger terecht opmerkt, de Walkera kan niet met de doorsnee zenders praten, je moet altijd iets van Walkera gebruiken. Echter E-sky spul is uitwisselbaar.
Zo heb ik een wat duurdere zender en maak ik gebruik van de E-sky ontvanger in mijn helikopter.
Wil je op termijn wat meer... denk je eraan om op termijn wat professioneler vliegen dan is de E-sky de betere keuze.

Frans.....

Maar bij de helikopters zitten toch al zenders en ontvangers? Dus als ik later een andere helikopter koop (en nu die Walkera) zit daar toch al zo'n zender bij? Of zie ik dat verkeerd?

Alleen de beginners helis van walkera en Esky hebben een bijgeleverde zender. Heli's als de Trex, MiniTitan, Copter-X enz. hebben geen bijgeleverde zender. Daar koop je zelf een zender bij (Futaba, Graupner, Spectrum, HiTec).

Als je verder gaat in de hobby koop je vanzelf een keer een goede zender.
Bij Esky kan deze zo op dezelfde ontvanger en kun je dus gelijk doorvliegen met je nieuwe zender. Bij Walkera gaat dat niet en moet je dus een andere ontvanger in de heli zetten.

Hallo Isan,

Wat iedereen eigenlijk adviseerd begin eerst met een fp helicopter ik had een walkera 40 gekocht een 6 kanaals en had hem gelijk al tegen de muur
en heb toch gelijk een kleinere gekocht een fp die is een stuk makkelijker om mee te beginnen.
Ik laat de walkera 40 (cp) op de kast staan en ga eerst met de fp beginnen.
Misschien is het een idee om op www.rcpilotenforum .nl je aan te melden had ik ook gedaan ik heb daar in een paar weken tijd erg veel geleerd over de verschillende helicopters en het afstellen etc.
Het is daar erg gezellig en iedereen is bereid om te helpen als je vragen of problemen hebt.

Veel succes verder groeten van Nico.

Back