Goede betaalbare servo's voor Hurricane 550 heli

Ik heb net een Hurricane 550 gekocht bij Flying hobby in Hongkong. Er zaten 3 Maxwell servo's bij. Zien er op zich leuk uit, maar houden hun positie niet goed vast. Ik kan ze als ze aan staan +/- 1mm verdraaien waarna ze doodleuk op die positie blijven staan. Niet echt handig voor in een heli, die krijg ik dus nooit goed uitgetrimmed.

Ik ben gaan zoeken naar een goed alternatief, maar schrik me dood van de prijzen. Een beetje servo vragen ze zo € 100,- voor! Dat zijn geen leuke prijzen meer :cry: . Ik vlieg geen 3D, daar ben ik nog lang niet aan toe. Wie heeft een goede tip voor me ?

Ik heb me ook vreselijk zitten verbazen over de prijzen welke je aan servo's uit kunt geven 8O . Ik heb m'n Hurricane 550 zojuist voorzien van een drietal s3151 deze zijn in ieder geval wel vast qua nulpunt en ik was voor 3 een kleine 70 euro klaar.
Hoe ze vliegen kan ik nog niet melden want hij is de lucht nog niet in geweest omdat ik nog wacht op een 401/9254 (tja, wel wat geld uitgegeven aan een stabiele staart).

Heb je verder ook nog upgrades bij de H550 gekocht??

Over de upgrades:
Zwaar afhankelijk van hoe je gaat vliegen. Om te leren hooveren en 8'tjes vliegen is standaard alles goed.

Ik heb net het hele ding een upgrade gegeven. Een nieuwe motor van 1100 kv, HS is nu 2100,dus daarom ook CNC blade grips, CF bladen nog wat andere dingen. Power is niet normaal meer. Nu nog de staart aanpassen, die is niet echt geschikt voor HS > 2000

gr. Maurice

Nou, ik zag die foto van die afgebroken elevator arm en heb daarom maar direct een alu versie daarvan mee laten komen. En ook de nieuwe motor mount en langere as, mocht ik nog wel eens die 1100kv motor aanschaffen.
Verder ben ik zeer benieuwd hoe goed/slecht die standaard motor nu werkelijk is.

Ja die elevator arm is niet echt leuk. Er is trouwens een verbeterde plastic versie, deze heb ik nu. Hou er rekening mee dat de CNC versie geen off-set gaten heeft. Je moet daarom de ball-link op de aileron armen ook naar niet "offset" zetten (dit tevens op de servo armen natuurlijk)

De standaard motor is middelmatig. Met de houten bladen presteert hij nog wel goed. HS bij mij was tussen de 1700 en 1800 met 14T motor tandwiel. Dit is voor normaal vliegwerk. Ik ben al snel over gegaan op loops rolls flips en dat soort dingen. Daarna gingen de houten bladen behoorlijk wapperen. I.v.m. veiligheid daarom over gegaan op MAH 515 mm CF bladen en metalen blad houders. De MAH bladen zijn redelijk aan de zware kant. Daardoor kakte de motor snelheid behoorlijk in bij inverted en andere manouvres.

Ik gebruik momenteel de servo's die bij de Dx7 zender werden geleverd. Niet de snelste, maar ze doen hun werk naar behoren.

gr.
Maurice

heren, komop :D

info en fotos van die hurricanes !
is nog weinig over te vinden op de fora's

Ik zal dat draadje op RC Groups eens gaan lezen, bedankt voor de tip.

Ik heb hem nu nog helemaal standaard en dat is voor mij prima. Ik ben nog aan het leren vliegen en had een heli nodig waarmee ik buiten bij een beetje wind ook nog kan vliegen. Ik heb nu een paar keer de meegeleverde accu's leeggevlogen (voornamelijk hoveren), waarbij ik veel aan het afstellen ben geweest. Hij voelt in ieder geval vrij stabiel aan en heeft voor mij meer dan genoeg vermogen. Alleen is de vliegtijd wat kort. Toch maar eens een paar zwaardere lipo's bij gaan kopen (iemand nog wat tips?). Het vliegen gaat met de Maxwell servo's toch heel redelijk al moet ik vaker corrigeren dan gewenst, maar ik vlieg er voorlopig mee tot het me echt gaat irriteren.

Ik heb wel iets vreemds meegemaakt. Ik had de bladen gebalanceerd en de tracking netjes afgesteld. Daarna de bladen losgehad en per ongeluk omgewisseld. Daarna klopte de tracking voor geen meter meer :? Bladen weer verwisseld en toen was het weer goed. Zijn mijn bladen dus waarschijnlijk verschillend van vorm/stijfheid/rechtheid ?? Komt dit vaker voor? Bij mijn Aplus 400 hab ik daar geen last van.

aviador zei:
Bij united hobbies verkopen ze goede en goedkope servo's, bijvoorbeeld:
https://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=3880

Mijn volgende heli wordt waarschijnlijk ook een EP550, dus die servo's had ik er al voor uitgezocht.
Deze wil ik dan op de staart gaan doen:
https://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5259

Dat ziet er idd niet verkeerd uit, voor dat geld wil ik de gok wel wagen, als ze het in de heli niet goed doen zijn ze nog erg leuk in een auto of boot ! Thanks voor de tip !!!

ik heb in mijn 3dx500 de hs85 en doen het erg goed.
maar als ik naar de prijs kijk zijn dit ook leuke servo`s .
alleen hoe zit het met de tand wielen als je er een mold.

Ze hebben metal gears, dus snel breken ze niet denk ik.
En de hs85 zijn toch geen full size servo's?

de servo die oscar hierboven aangeeft heb ik ook, maar dan 4x op een ge-electrifiseerde Hirobo Sceadu (.50er).
Werken tot nu toe prachtig. supersterk en razendsnel. ik gebruik ze trouwens op 6 volt via een ubec (ook van UH).
Ik gebruik dus ook zoeen op de staart icm een GY401: Rocksolid :D

Nou, vooruit maar weer, hij staat toch net hier op tafel. Work in progress.....

P1060597.JPG

P1060599.JPG

Dit deel heeft misschien nog wat werk nodig...

P1060600.JPG

"My scythe... I like to keep it close to where my heart used to be." :lol:

Leuk detail, de canopy is niet te spuiten. Ik had alles keurig afgeplakt en ben aan het spuiten gegaan. De eerste kleur zag er prachtig uit. voor de 2de kleur weer aan het plakken gegaan en ook die gespoten. Bij het weghalen van alle plakband kwam de eerste laag lak er als één vel af 8O Op sommige punten bleef ook de 2de laag aan het plakband hangen. Ik heb alles er toen maar weer afgehaald. Er is slechts een hele lichte waas van overgebleven op het kunststof.....

Heb je 'em wel eerst even opgeruwd met iets van 1000 korrel schuurpapier en daarna ook nog een paar keer goed met zeep gewassen?

korrle 1000 is veel te fijn, das polijst papier man.

als het een gfk kap is (glassfiber met gellcoat) dan opruwen met rode scotchbrite pad of korrel 600

zie ook mijn topics in de spuitcabine

Back