Goede DLG voor een beginner?

Doe dat! Maar ik vind het wel echt tof dat je zoiets voor bijna niks wil weggeven, het helpt iemand wel om in de hobby te komen. Ik heb nog het geluk dat ik er nog wel wat geld in wil steken...

EDIT: zie net dat ik de vorige reactie niet goed verwoord had, ik bedoelde omdat je zo aardig was om het aan te bieden haha

Heel af en toe heb ik zo eens iets liggen, dat ik niet meer gebruik maar dat te goed is om weg te gooien. En heel af en toe doet de gelegenheid zich voor om daar iemand een plezier mee te doen en is het leuk om dat bijna weg te geven (of voor heel weinig).
De reacties zijn vaak heel verschillend: die van jou is een leuke, soms is men achterdochtig. Ook al gehad dat men het aanneemt en zelfs zonder mercie ermee vertrekt...

Allee hop: einde filosofenmodus!

Veel plezier met uwe "nieuwe"...
:)

Zojuist mijn DLG opgehaald, superding!
Ook nog een andere tantalus gekregen, voor niets, met een kleine beschadiging aan de vleugel.
Maar dat kan ik wel repareren. Echt super bedankt GroundFox!
Je bent een held!

Ze zitten nu veilig op zolder ;)
AfAAFj1.jpg
PoKwNSq.jpg

Gefeliciteerd man!!!
Zoek even iemand die je kan helpen instellen en kan helpen invliegen

Dan ga je er echt heel veel plezier aan beleven!!!!!

Je kan natuurlijk ook altijd hier vragen stellen, genoeg Tantalus idioten hier ;-)

Let op tantalus vliegen kan rare dingen met je doen!

;-)

Ik kom nu al wel met een paar vragen...
Hoe kom ik erachter waar het zwaartepunt hoort te zitten?
En hoeveel graden flaps moet je hebben voor welke stand?

Maar dat kan ik wel repareren. Echt super bedankt GroundFox!
Je bent een held!

En bedankt wie voor de tip van de tantalus ?

Ik ga er even vanuit dat je een T8C hebt!

Speed/start is de flaps vlak
Cruise 2a3 mm naar beneden
Thermiek 5 mm naar beneden

Oh eten staat klaar, ik ben zo terug

Zo, ben ik weer!

Voor de start heb je nog een schakelaar met veer nodig die je hoogte roer O,5 mm up geeft
Hiermee zorg je dat hij in de launch van een vlakke vlucht over gaat naar klimmen

Zwaarte punt begin je op 70mm van de voorlijst en ga je langzaam naar achter verleggen (Deel 2 van de curses ;-) ga eerst maar even vliegen

En dan krijg je nog snapflap, (deel drie) als je te goed gaat vliegen op wedstrijden dan vergeet ik die natuurlijk ;-)

Ik zou niet weten welk model het is, alleen dat het een tantalus is haha, maar dat zou goed kunnen.
Wat is de snapflap?
En ik probeer nu om het zwaartepunt een beetje goed te krijgen, maar het lukt mij echt niet.
Ik heb al meerdere munten aan elkaar vastgetapet en helemaal tegen de voorkant van de kist aangeduwd, en dat is echt een prima gewicht.
Maar nog steeds zit het zwaartepunt ongeveer halverwege de vleugel. Ik kan zo snel even niet een liniaal vinden, maar het is sowieso niet 70mm.
Wat zijn de beste manieren om de neus zwaarder te maken? Ik heb nu net ruimte genoeg voor al mijn electronica, maar meer gewicht erin wordt een beetje lastig.

Lood is echt veel zwaarder dan koper of zink!

Ik laat het vliegtuig steunen op het zwaarte punt wat ik wil, en hou onder de staart een naukeurig weegschaaltje

Dan het aantal grammen wat het weegschaaltje aan geeft X de afstand van zwaartepunt tot de staart / afstand van zwaarte punt tot neus
Is het gewicht wat je moet toevoegen

Rij even langs een hengelwinkel voor stukjes lood (of kwikfit heeft ook een bak met loodjes)

Maak je nog maar heen zorgenover snapflap! Dat komt nog

Lood is echt veel zwaarder dan koper of zink!

(of kwikfit heeft ook een bak met loodjes)

Laat nu de balanceer gewichten die kwikshit ( en andere bandenboeren) gebruiken, ook zink zijn...... ( of staal :eek: )
Lood mag al jaren niet meer gebruikt worden om te balanceren ( behalve bij trucks)
alles voor t milieu....:frustie:

Sja dat had ik maar bleek zink te zijn, dan heb je nog best veel volume ( ik had 35 gram nodig)
Als je bij de ouderwetse dorps viswinkel gaat kijken hebben ze nog gewoon lood, dat scheelt in volume bijna 40% schat ik!

kun je de LS3 nog kopen dan?

mmm, beetje oud nieuws vraag geloof ik als ik wat verder terug lees :-} En al helemaal niet meer relevant, dus laat maar zitten...

Laatst bewerkt:
Back