Goedkope 6 kanaals DSM2 (spektrum) ontvangers!!

Dat is heel goed nieuws.
Wel gek dat ze het hebben over "Orange" ontvangers, en de afbeelding een Spektrum AR6100 toont.
Als de te leveren ontvanger inderdaad gelijk is aan een AR6100: officieel heet dit een parkflyer ontvanger maar ik heb de afgelopen paar dagen met een SportWing met AR6100E RX erin meerdere malen zo hoog gezeten dat ik de thermiek moest ontvluchten. Niks mis met deze ontvanger.

edit - Ik zie het al: "Image shown is of original AR6100. OrangeRx-6 has the same functionality as the AR6100 only a different package and label. Image will be updated when stock arrives."

volgens mij gaat het om een spektrum-compatible product. is misschien hun antwoord op het feit dat spektrum niet meer aan HK wou leveren...

Dat is wel duidelijk, dat zijn het niet. Het zijn orangex ontvangers die dsm2 ondersteunen, dus spektrum compatible.

AR6100 werkt prima in grotere kisten mist alles goed in orde is. Geen enkel probleem gehad hier :) Ze zijn vooral leuk in kisten onder 1 kg edg.

volgens mij gaat het om een spektrum-compatible product. is misschien hun antwoord op het feit dat spektrum niet meer aan HK wou leveren...

Dat kan heeeel goed. Hobby city verkoopt zo goedkoop dat een hoop fabrikanten niet meer willen leveren na druk van andere distributeurs. Zielig hoor......

ben benieuwd wat deze ontvangers gaan doen.

Enerzijds vind ik het asociaal dat een patent ontlopen word, anderzijds kan het gunstig zijn voor de prijzen.

Overigens: CE tests zijn nog bezig. Het kan dus nog even duren voor dit product in de schappen ligt. Voor die tijd heeft Spektrum wellicht een rechtzaak aangespannen wat de zaak ook nog kan vertragen. bestellen doe ik zeker nog niet.

Daarom heb ik er 2 besteld om te testen. Ik heb nu een AR6100 rondzwerven op mijn buro voor test doeleinden. Zolang ze iets doen zijn ze het geld daarvoor al waard. Wellicht zijn ze ook goed bruikbaar :) Zou toch super wezen.

Patent ontlopen? Waarom zou je niet dat signaal mogen ontvangen en servo's aansturen? Er zit geen beveiliging op het signaal en zolang je hun chips niet exact kopieert....... dat hele eigen systeem is gewoon belachelijk.....

Hoi,

Patent ontlopen? Waarom zou je niet dat signaal mogen ontvangen en servo's aansturen? Er zit geen beveiliging op het signaal en zolang je hun chips niet exact kopieert....... dat hele eigen systeem is gewoon belachelijk.....

Precies dat 2,4 ghz systemen alleen compatible zijn met zichzelf is natuurlijk te gek voor woorden ...

na 35 Mhz / 40 Mhz zou je een stap vooruit verwachten, nou dat viel dus tegen ;)

Grtz,
Menno

Hoi,

een beetje off topic, maar toch ook weer niet:

Simprop heeft een tijdje geleden een ontvanger aangekondigd die compatible zou zijn met Futaba Fasst. Ik geloof dat ie rond de zomer op de markt zou komen.

2,4Ghz Simprop - RC-Network.de Medienportal

Wat betreft dat Simprop, het lijkt me dat er dan nog wel hier en daar een merkje bijkomt wat ook compatible met Futaba wordt. Simprop produceert zelf niets, dat is een handelshuis.

Grote kans dat er een merk is wat die dingen nu produceert voor Simprop, maar dit straks ook onder eigen naam gaat verkopen. Of voor een ander merk wat genoeg wil afnemen.

Grtz,
Menno

Het 2.4 Ghz tijdperk is begonnen met relatief goedkope zenders, omdat de firma's er van uit gingen dat de klant toch wel aan hun vast zat voor ontvangers. Dat zou nu anders kunnen uitpakken.
Als het waar is dat dit geen patent ontduiking is, zou het zomaar kunnen dat bij de A-merken de prijzen van zenders omhoog gaan.

Hoi,

het lijkt er op dat de markt voor merkgebonden 2.4 Ghz ontvangers z'n langste tijd gehad heeft.

Bij de discussions op de Orange DSM/DSM2 ontvangers heeft Jason de volgende post geplaatst:

Jason5001 (100%)
We have another receiver arriving soon that is compatible with both FASST and DSM2. It's not available now because of a delay on an MCU from the manufacturer.

Kijk, nou gaat het leuk worden :)

Een 4 kanaals 2.4 Ghz ontvanger voor $ 14,95 8-O
Dat is nog minder dan wat een Assan ontvanger kost :cool:

Grtz,
Menno

Iemand de ontvangers al getest? Heb je de ontvanger al binnen jitze?

Vandaag 2 6 kanaals OrangeRX ontvangers binnen gekregen :) Eerste indruk: Degelijke behuizing, goedkoop soldeerwerk. Toch is het soldeerwerk voldoende van kwaliteit maar het valt wel op dat de aansluitingen niet netjes recht zitten.

Antenne is siliconen en lekker flexibel, turnigy staat op de kabel ;) De ontvanger op de club eens getest en hij werkt zoals verwacht. Het verschil met een spektrum ontvanger is dat bij failsafe de servo's geen puls meer krijgen ipv de laatste puls. Het gas kanaal gaat netjes naar de bind stand. Omdat de servo's geen puls meer krijgen en daarna wel weer (als het signaal terug is) kunnen sommigen springen. Zo krijg je de 35Mhz tikken bij storing wellicht terug.

Bereik was erg goed, geen verschil merkbaar met een AR6100. Ook met sataliet eraan (spektrum) geen merkbaar groter bereik. De sataliet bind en reageert zoals op een AR6200 enz. In een natte auto (zender bij het clubgebouw) toch snel 300-400 meter en op 600 meter werkt hij op ongeveer 2meter hoog. Op 600 meter op 1 meter hoogte geen reactie maar de sataliet had dan ook geen ontvangst. Komt heel erg in de buurt van spektrum dus :)

Ik had de F-86 sabre nanojet mee en daar zat een AR6100 in. Deze verwisseld voor de OrangeRX zonder huisje en dan is zo'n printje wel erg klein opeens. Vliegen geen probleem :) 2 vluchten gemaakt zonder enige merkbare storing. De antenne ligt dan langs de accu en draden.

Conclusie? Het spul werkt gewoon goed :) Soldeer kwaliteit en controle zal zeker iets minder zijn maar lijkt meer dan voldoende. Voor dit soort kleine kistjes een prima keuze. Binnenkort eens kijken of ik signaal verlies kan meten zodat de ontvanger mee kan in een grotere kist qua vergelijk.

Back