Goedkope 6 kanaals DSM2 (spektrum) ontvangers!!

Twee besteld, voor het geld kan je het niet laten. Eindelijk een prijs die het waard is.

HobbyKing Online R/C Hobby Store : DSM2 Compatible Parkflyer 2.4Ghz Receiver

Ze gaan werkelijk met grote aantallen de deur... gisteren nog 500+ op stock (na aftrek van de gereserveerden), nu al -31. Dat gaat hard.

Tja, moeten ze die ontvangers niet zo belachelijk duur maken. Voor 20.- euro zou een prijs zijn dat ik zou willen uitgeven voor originele ontvangers, maar 60+ euro....

Hier een video van de Orange rx in een floater jet, echt een super ontvangertje! Geen last van storing of glitches het berijk is net zo als een AR6200 van Spektrum en de response tijd is even snel!

Het is een 720p HD filmpje dus dubbel klikken op de video om het in HD te zien

Laatst bewerkt door een moderator:
Zowel de 4-kanaals als 6-kanaals in schuimpjes getest (spanwijdte tussen 50 en 90cm). Eindeloos vertikaal vliegen tot je vlieger een stipje is en dan nog reageert het uitstekend (voorzover je dat nog kunt zien). 8) Terug is een kwestie van laten dwarrelen tot je weer wat meer zicht hebt en ziet hoe je daadwerkelijk vliegt. :oops: ;) Bereik is dus in ieder geval meer dan zo'n 300 à 400 meter. Overigens geldt dat ook voor de Spektrum AR6100/6110 ontvangertjes. :yes:

Desondanks zou ik ze niet in een serieuzere kist stoppen. :nooo: Liever op veilig dan wel een keer een misser. :?

Oh ja, de 4-kanaals en 6-kanaals zijn zeker niet hetzelfde. En de 6-kanaals in krimpfolie (zelf te krimpen, zit er los bij) en de 6-kanaals in dat oranje doosje zijn ook verschillende. De 6-kanaals in krimpfolie is iets sneller "online" bij het wegvallen van het signaal. De 4-kanaals doet er 2x zo lang over als de 6-kanaals krimpfolie versie. Scheelt ongeveer 3 seconden.

Laatst bewerkt:
Hoi allemaal,

Dit topic is misschien al van een tijdje terug, maar dat scheelt weer een nieuw topic.
Ik heb zojuist de 6 kanaals 2.4 gHz ontvanger van Hobbyking binnengekregen, diegene die heel veel op de AR6110e lijkt. Deze natuurlijk meteen geprobeerd, maar nou heb ik een probleem.

Ik sluit alle servo's en de regelaar aan op de ontvanger. Stop de bind plug erin en sluit de accu aan op de regelaar. Vervolgens de bind knop op de zender ingedrukt houden en laten binden. Dit gaat allemaal prima. Bind plug eruit en alles reageert prima.

Maar zodra ik de accu loskoppel en hem zonder bind plug op de gewone wijze op wil starten, reageert hij niet. Ik zet de zender aan en sluit de accu aan. De lichtjes flitsen even, maar dat is dan ook het enige. De motor maakt piept en geeft aan dat hij geen input van een ontvanger heeft.
Hoe kan dit? Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen? Of moet ik elke keer voordat ik ga vliegen binden?
Ik doe dit alles met een Spektrum DX6i, een 2 cel accu en Turnigy Plush 10A regelaar op een indoor vliegtuig.

Alvast bedankt,
Marc

Gek, binden zou goed moeten werken. Probeer de bindplug er eens uit te halen terwijl de ontvanger nog aan staat, zou kunnen helpen misschien.... of dat doe je al toch? Hij lijkt dan de bind instellingen niet te onthouden oid, kan een defecte zijn...

Het binden werkt verder ook prima. Nadat het lichtje constant brand, hij is dus gebind, haal ik de bind plug eruit. Alles werkt dan ook prima. Maar zodra ik de accu loskoppel, en hem vervolgens via oude wijze weer op wil starten, pakt hij hem niet meer. Het lijkt dan alsof de ontvanger geen stroom krijgt.

Dat lijkt maar zo want de led gaat pas aan bij contact. Het lijkt alsof hij de koppeling met de zender niet heeft opgeslagen.

Nu al 2x een uitval gehat op onze club met deze onvangers.

Een keer totaal schade en een keer geen schade (was een Felix die ik zelf invloog voor iemand)

Mvg Johan

ikheb er geen problemen mee . ik zou met die ontvanger dan terug gaan naar de verkoper (rc addict verkoopt ze ook )en verhaal doen .daarna pas gaan rondtikken op een forum als er geen soelaas uit komt.

ik bind altijd de ontvanger buiten het toestel met de regelaar en een motor er op zodra binding staat ,dan eerst de bindplug er uit , accu los en dan zender uit. zender weer aan accu aankoppelen en bzender moet de ontvanger herkennen . zoniet zit je dan wel met de zelfde toestel in je zender ?

probeer het eens op een lege spot in je zender .

....... zender weer aan accu aankoppelen en bzender moet de ontvanger herkennen ..........
Sorry maar waarom blijft dit sprookje zo vreselijk hardnekkig doorgaan?
DE ZENDER HERKENT NIETS!!!!! HET IS DE ONTVANGER DIE DE ZENDER MOET HERKENNEN!
Je bind de ontvanger aan de zender en NIET de zender aan de ontvanger! Bindingsproblemen liggen dan ook in veruit de overgrote meerderheid van de gevallen aan de ontvanger. Als het aan de zender ligt kan je geen enkele ontvanger aan die zender binden.

Hoi allemaal,

Dit topic is misschien al van een tijdje terug, maar dat scheelt weer een nieuw topic.
Ik heb zojuist de 6 kanaals 2.4 gHz ontvanger van Hobbyking binnengekregen, diegene die heel veel op de AR6110e lijkt. Deze natuurlijk meteen geprobeerd, maar nou heb ik een probleem.

Ik sluit alle servo's en de regelaar aan op de ontvanger. Stop de bind plug erin en sluit de accu aan op de regelaar. Vervolgens de bind knop op de zender ingedrukt houden en laten binden. Dit gaat allemaal prima. Bind plug eruit en alles reageert prima.

Maar zodra ik de accu loskoppel en hem zonder bind plug op de gewone wijze op wil starten, reageert hij niet. Ik zet de zender aan en sluit de accu aan. De lichtjes flitsen even, maar dat is dan ook het enige. De motor maakt piept en geeft aan dat hij geen input van een ontvanger heeft.
Hoe kan dit? Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen? Of moet ik elke keer voordat ik ga vliegen binden?
Ik doe dit alles met een Spektrum DX6i, een 2 cel accu en Turnigy Plush 10A regelaar op een indoor vliegtuig.

Alvast bedankt,
Marc

Bekend. Check eerst goed + en min maar even op de ontvanger.
(tip: de min is het doorloopende printspoor langs alle aansluitingen aan 1 kant)

Vreemd maar waar, je kunt een clown-spectrum 'aan ' krijgen de +- verkeerdom.
Lukt ook met de spectrum ontvangers zelf.

De 6110 clown heeft de stekers op zijn kop.

Laatst bewerkt:
Sorry maar waarom blijft dit sprookje zo vreselijk hardnekkig doorgaan?
DE ZENDER HERKENT NIETS!!!!! HET IS DE ONTVANGER DIE DE ZENDER MOET HERKENNEN!
Je bind de ontvanger aan de zender en NIET de zender aan de ontvanger! Bindingsproblemen liggen dan ook in veruit de overgrote meerderheid van de gevallen aan de ontvanger. Als het aan de zender ligt kan je geen enkele ontvanger aan die zender binden.

Goh ik vindt het niet erg als ik een foutje maak dat ik verbeterd word,maar om dan gelijk te gaan schreeuwen blijkt ook van weinig tact .

volgende keer beter oke ?

mvg Serge .

Schreeuwen??? Hoezo dat? Ik ben me er niet van bewust hoor. Maar als je mijn berichtje zo opvat, sorry het is in ieder geval niet mijn bedoeling geweest. :oops:

Back