Goedkope accu's

Als je naar de site gaat zijn ze zelfs nog goedkoper..........14,95 euro

groeten

marco

Laat ons dit even in detail bekijken en enkele quote's van de advertentie.

>De contacten tussen de enkele cellen in het RC-Accu-Pack bestaan uit een extreem nieuw laag impedantiemateriaal, dat ervoor zorgt dat binnenin de weerstand zo gering mogelijk blijft.

dit is zware taal, denkelijk letterlijk vertaald vanuit het Engels waar het meer betekent dan vage indicaties.

> Ondersteund wordt deze kracht door 2,5mm² kabel die tot 105°C bestendig is.

tof, je batterijen zijn al lang toast bij 105C hoor, ik heb foto's van hoe die er dan uitzien. Als je kabels zo heet worden is er iets HEEL mis.

> * Hoge stroomopname (maximum stroomopname 42000 mA = 42 ampère)

nu, als dat echt is, dan is het inderdaad wel hoog als officieel toegelaten vanuit de fabricant

> * Snel oplaadbaar (maximum stroomopname 3850mA)

wat is dit nu ... opname of afname? Dit lijkt niet correct, een 3850mA batterij neemt meer dan 3850mah op bij het laden door verliezen etc...
wat is snel trouwens ? 1C - 2C ?

als je de foto bekijkt moet ik ook even lachen, de sticker ligt er gewoon op - niet eens rond de batterijen gelijmd. Een duidelijke indicatie dat dit batterijen zijn die vandaag merk A hebben en morgen merk B.

serieus nu...

voor 15 euro is het wellicht een oke batterij, niet veel aan verloren als je die gewoon gaat gebruiken voor in de tuin wat te rijden. Ik zou zelf niet te veel verwachten ervan.

Wil je echt gaan crossen (of zoals ik echt snel op het water), dan zou ik toch meer uitkijken naar GP of VAPEX (sponsor hier he !!). Daar weet je waar je aan toe bent.

Persoonlijk heb ik trouwens een hekel aan verkopen zoals dit waar uit de advertentie blijkt dan men de zaak gewoon vertaald heeft zonder echt te begrijpen waar het over gaat. Als je echt gegevens van een batterij wil geven, zet dan toch geen 'neo wetenschap' tekst maar gewoon een PDF met de specificaties van de fabricant.

Ik geef mijn geld hier niet meer aan uit, 'k heb me broek al genoeg gescheurd met slechte cellen.

Patrick

PROFiTEXX kwaliteit. (Wat op het produkt staat, bevat het produkt ook werkelijk +-10%)

dus misschien 10% meer of minder cellen? Of zou het kunnen dat je ze maar tot 3465mah kan laden of juist 4235mah?

Als je 10% afwijking hebt bevat het dan werkelijk wat er op het product staat?

Met maximum stroomopname wordt bedoeld de max. laadstroom, bij Nimh cellen is dat meestal 1c. Als je geen wedstrijden rijd kun je best zo`n pack kopen en zijn ze zeker niet te duur. Voor die prijs zul jij je geen buil vallen denk ik. Weliswaar dat Vapex bekend is, als hij niet goed is krijg je gewoon een nieuwe. De keus is aan jou.

> * Hoge stroomopname (maximum stroomopname 42000 mA = 42 ampère)

Dus volgens hun kun je hem met 10C opladen? Ben benieuwd hoelang hij dit volhoudt. hahaha.

Leuk vertaalt uit het engels waarschijnlijk.

Denk dat een 42A ontlaadstroom bedoeld wordt....al betwijfel ik ook of ze dat lang uithouden. Kan uit m'n auto-tijdperk me de goedkope stickpacks nog wel herinneren. Zo bloedheet worden dat de folie gaten ging vertonen en de tamiya stekkers aan elkaar vast smolten :P

Met andere woorden ik ben beter uit met wat meer uitgeven aan accu's. Ik heb nu GP3300 accu's en ik denk dat ik toch maar nieuwe ga halen, want die van mij zijn nu echt op hun einde. Ik rij met mijn auto enkel tegen vrienden dus ik denk dat dat wel goede accu's zijn ,tenzij iemand betere ideeen heeft over accu's voor een goede prijs. Ik rijd met een 19 turns motor team orion v2 waarmee haal ik dan een goede rijtijd tegenoverde prestatie van de motor. Voor een redelijke prijs. Niet meer dan 35 euro per accupack.

Ik zou zeggen GP of Vapex momenteel. IB4200 is ook niet mis maar niet goedkoop en je moet ze vinden.

Ik heb onlangs een VAPEX pack gekocht/gemaakt en ben het aan het testen in een mono1 (redelijk hevig hoor... ), momenteel ben ik er tevreden van en je kan er ook makkelijk aan geraken (in tegenstelling tot GP hier)

Tenzij ik echt problemen krijg gaat mijn volgend pack ook VAPEX worden.

Patrick

Voor €35,- heb je bij pkracing (aanbieding) GP 3700MAh pakketten, als je er twee koopt zijn ze €65,- en GP heb je ervaring mee ;)

ok ik richt mij nu in ieder geval op de vapex of gp pack's ik rij nog met stick pack's en wi lmij pas volgende zomer gaan toeleggen op club racen hier in deventer. en als 3700 accu's idd goed betaalbaar zijn.:D

hierbij nog een vraageje mijn lader is een BMI ultrapeak 5amp. Delat peak fast charger. Is dit wat of is het wijs om te upgraden? Ik wil volgens jaar graag gaan "racen" dus wil een beetje apparatuur hebben mijn budget vooreen lader is max 150 euro.

Back