Laat ons dit even in detail bekijken en enkele quote's van de advertentie.
>De contacten tussen de enkele cellen in het RC-Accu-Pack bestaan uit een extreem nieuw laag impedantiemateriaal, dat ervoor zorgt dat binnenin de weerstand zo gering mogelijk blijft.
dit is zware taal, denkelijk letterlijk vertaald vanuit het Engels waar het meer betekent dan vage indicaties.
> Ondersteund wordt deze kracht door 2,5mm² kabel die tot 105°C bestendig is.
tof, je batterijen zijn al lang toast bij 105C hoor, ik heb foto's van hoe die er dan uitzien. Als je kabels zo heet worden is er iets HEEL mis.
> * Hoge stroomopname (maximum stroomopname 42000 mA = 42 ampère)
nu, als dat echt is, dan is het inderdaad wel hoog als officieel toegelaten vanuit de fabricant
> * Snel oplaadbaar (maximum stroomopname 3850mA)
wat is dit nu ... opname of afname? Dit lijkt niet correct, een 3850mA batterij neemt meer dan 3850mah op bij het laden door verliezen etc...
wat is snel trouwens ? 1C - 2C ?
als je de foto bekijkt moet ik ook even lachen, de sticker ligt er gewoon op - niet eens rond de batterijen gelijmd. Een duidelijke indicatie dat dit batterijen zijn die vandaag merk A hebben en morgen merk B.
serieus nu...
voor 15 euro is het wellicht een oke batterij, niet veel aan verloren als je die gewoon gaat gebruiken voor in de tuin wat te rijden. Ik zou zelf niet te veel verwachten ervan.
Wil je echt gaan crossen (of zoals ik echt snel op het water), dan zou ik toch meer uitkijken naar GP of VAPEX (sponsor hier he !!). Daar weet je waar je aan toe bent.
Persoonlijk heb ik trouwens een hekel aan verkopen zoals dit waar uit de advertentie blijkt dan men de zaak gewoon vertaald heeft zonder echt te begrijpen waar het over gaat. Als je echt gegevens van een batterij wil geven, zet dan toch geen 'neo wetenschap' tekst maar gewoon een PDF met de specificaties van de fabricant.
Ik geef mijn geld hier niet meer aan uit, 'k heb me broek al genoeg gescheurd met slechte cellen.
Patrick