Goedkope manier om te beginnen!?

Hey allemaal,

Ik vind airbushen wel leuk, en als het mogelijk is om goedkoop te beginnen, wil ik dat ook doen...

Nu wil ik een setje samenstellen met alles wat ik nodig heb om te beginnen. Ik heb hier al twee blanko bodies liggen en er zijn er nog twee onderweg... En airbrush is toch wel mooier als met gewone spray cans.

Het "pistooltje" (is daar een betere vakterm voor?)
- HobbyKing Online R/C Hobby Store : Twin-action air brush set.
Dit setje is goedkoop, maar de kwaliteit lijkt me nog wel oké... En het is dual action, ofcourse...
Andere (duurdere) mogelijkheden worden ook overwogen, dus als iemand een goede weet, graag...

De compressor
- HobbyKing Online R/C Hobby Store : Mini Air Compressor (1/8hp) 220-240v
Deze is goedkoop, maar de kwaliteit weet ik niet zo. Toch lijkt het mij niet slecht om mee te beginnen, dan kan ik kijken of ik het leuk vind. Later kan ik er 1 met met een tank aan kopen.
Ik dacht dat de verzendkosten veel zouden zijn voor dat ding, maar het blijkt dat ik een optie heb die meevalt:

DPD-BE 4-7 Days 0-3kg (Germany to Belgium) $9.99 510g left.
Wordt het dan verzonden vanaf duitsland, heeft iemand een idee?

EDIT: Deze lijkt er wel erg op, en kost 100$, misschien valt de kwalitiet dan nog wel mee ;-)

- Wat heb ik dan nog nodig?
Lijstje:
- Vloeistof om hem schoon te maken V.b.http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXTXV6&P=0
- Verf (gewoon elk soort airbrush verf?)
- Er bestaan van die handige houdertjes
- Meng potjes?
- Nog meer?.........

Als er nog vragen boven komen, horen jullie het wel :).

Bedankt!
Grts,

Laatst bewerkt:
Die verzending kan alleen als het een DE warehouse product is.. wat het dus niet is..

Als je serieus wil beginnen met airbrushen, kan je het beste je spulletjes ergens in NL halen, waar je ook terug kan komen met je spullen, en dingen vragen.. schoonmaken ed is ook aardig wat hoor ik vaak.. ze verstoppen vrij snel..

Oké, jij zegt dus de spulletjes in België halen (want ik woon in België).

Ik denk toch dat het echt klopt, want DE warehouse is niet eens voor België, ik denk dat ik het echt op die manier kan bestellen, ik ga het nog eens nakijken, maar als het niet kan, zou ik het ook niet kunnen aanvinken (voor dat ik betaal).

EDIT: F*ck, je hebt gelijk, de goedkoopste verzendmethode is 37$! Dan kan ik beter hier iets kopen of op een andere site, en omdat je verder niet zoiets goedkoop vindt, zal het een betere moeten worden denk ik, MET tank dan... Is een drukmeter echt nodig? kost meestal iets meer.

Die verzending kan alleen als het een DE warehouse product is.. wat het dus niet is..

Als je serieus wil beginnen met airbrushen, kan je het beste je spulletjes ergens in NL halen, waar je ook terug kan komen met je spullen, en dingen vragen.. schoonmaken ed is ook aardig wat hoor ik vaak.. ze verstoppen vrij snel..

Laatst bewerkt:
Hoi,

ik laat mijn spullen komen van Airbrush Service Almere goed, goedkoop en een geweldige service, ben er 1x geweest een dikke 300 km rijden en heb toen 2e hands een infinity 2in1 gekocht ( 0.2 en 0.4 naaldset en een verwisselbare beker ) en dat voor € 100,00, zelf gebruik ik voor het fijne werk een Iwata HP-B Plus maar dat is niet van toepassing op het spuiten van grote oppervlakken pak hiervoor een min. 0.4 naaldset.

de compressor is moeilijk, ligt eraan wat je uit wil geven, echter de compressor die je in de link geeft zou ik dus nooit nemen, deze kan je max. een dikke 20 min. gebruiken en dan wordt die te warm. Zelf heb ik de knoop eens doorgehakt en heb me een fatsoenlijke compressor gekocht, instelbaar van 1 tot 8 bar met een 3 liter tank, beste investering ooit. ( kost pakweg € 300,00 )

En dan het ultieme advies, koop nooit goedkope troep van spuiten die je bv op marktplaats vindt ( 7 spuiten voor € 100,00, ze vallen al uit mekaar als je ze 1 keer gebruikt, het kost je geld en je hebt geen zin meer om hier aan door te gaan.

Groetjes,
Jos

In belgië kan ik je www.artobi-airbrush.be wel aanraden. Hebben er echt alles wat je ook maar kan bedenken om nodig te hebben voor te airbrushen. En een grote keuze uit pistolen en hebben alle onderdelen ervoor op stock. En als ik jou was zou ik zeker een beetje meer uitgeven want uiteindelijk zal je het nog goedkoper uitkomen.
Van die meeste budget pistolen kun je moeilijk aan onderdelen geraken, en als het je eerste airbrush is zul je die waarschijnlijk nodig hebben. een naaldje is vlug verbogen. Ik heb ook na 2 van die pistooltje waar de klaliteit er redelijk ok uitzag een iwata gekocht. Ja kosten iets meer maar het geld voor die goedkope pistolen is achteraf bekeken weggesmeten geld.

En wat de compressor betreft sluit ik mij aan bij jajos. Ik zeg niet dat je 300€ hoeft uit te geven maar de compressor moet op zijn minst beschikken over een tank

Bedankt allemaal voor de links en tips.

Het zal dan een compressor van een dikke 100€ moeten worden, als het kan onder de 150€, is dat mogelijk?

Het pistooltje loopt wel los denk ik...

Nog iemand tips voor verf? Andere tips mogen ook nog allemaal!

Grts,

De enige compressor die ik zo vlug kan vinden is een GunAir AS 189 met een tank van 3L. voor 140€. Vraag mij niet naar de kwaliteit en vooral hoeveel lawaai hij maakt.
En tips voor verf, met fastkolor of createx spuit je bijna alles en is niet zo duur (net geen 5€)voor een flesje van 60 ml, Als je ook faspearl kleuren wilt gebruiken zal je een pistool moeten nemen met een nozzel van min 0.4
met mijn eerste (lees goedkope) pistooltje kreeg ik dit niet gepoten met een nozzel kleiner dan 0.5 . Nu doe ik het wel probleemloos mij mijn Iwata hp-cp met 0.3 nozzel

Misschien een beetje een late reactie, maar bij de bouwmarkt hebben ze ook van die Airpress compressoren. Ik heb er één voor 100 euro met verfspuit, vloeistofspuit, bandenvuller en een pistooltje. Er zit een 15 liter tank onder, dus dan kun je lang airbrushen.

Zul een compressor werkt natuurlijk ook. Op voorwaarde dat je er een goede luchtdrukregelaar met vochtafscheider op plaatst en los kosten die dingen toch ook al vlug 35€. En ze maken veel herrie

Back