Goedkope microservos. Per definitie rommel?

Hoi allemaal,

Ik was opzoek naar wat microservos voor mijn nieuwe space scooter, en ik kwam een heel goedkoop exemplaar tegen bij windrider:

107_B_M.jpg

Servo_spec_2.jpg

10 dollar inclusief verzendkosten per stuk, met een hoornsetje erbij.

Is dit per definitie rommel, of kan ik dit best gebruiken in mijn parkflyer?

Grtz,
Sven

Een servo als deze zal vast een probleem zijn in n autotje ofzo, maar voor in n parkflyer weet ik t zonet nog niet. Die winkel verkoopt ze samen met hun zagi achtige deltawing.

Ik heb al eens gehoord van een hitec clone die exact t zelfde is opgebouwd, en waarvan het enige verschil was dat ie een blauwe casing had net als deze, zelfs de brass gear kit paste dr op. :D Deze is dan wel 0.20s reactie tijd, tegenover die van .12s ofzo van hitec, maar merk je dat nou echt tijdens t vliegen met zon foam parkflyer? Ik kan dr ook peperdure digitaaltjes in stoppen, maar heeft t wel zin om zulke spullen te gebruiken, daar ging t mij eigenlijk om. :)

Voort die prijs kun je ze ook in nederland kopen !

Kun je gewoon in je parkflyer stoppen.

In nederland servos voor 7,50 euro INCLUSIEF verzenden? :P Ookal past et in n bubbelenveloppe van 1,50 euro, in nederland kun je vaak gewoon 6 euro of meer betalen (normale pakketpost kosten).

Maar als je echt n winkel weet die dat in nederland voor zo goedkoop heeft, laat t me vooral weten! :) Dan hoeft ik niet zon eeuw te wachten voor t hier is.

die servo lijkt wel erg veel op de hitec hs-55 servo, hier in nl heb ik m gekocht voor 35 euro, dan is 10 dollar vrij weining voor zo'n servotje, ik vind wel dat de tandwielen vrij snel kapot zijn, dus ik raad een goede servo saver aan

ronnie

Zijn servosavers niet wat lomp voor microservos? Die ik in mijn handen gehad heb, waren van die collosale rode knoppen, bijna net zo groot als die hele servo denk ik. :P

Hallo autojoch.. servo saver op vliegtuig?!??!

Dit is dezelfde tent die toeslag rekend bij de onderdelen als je niet eerst een helie bij hun hebt gekocht

Hmm, geen merk en geen specs, das moeilijk vergelijken. Maar ze zijn wel erg goedkoop idd. In hun koop overeenkomst staat dat ze onder de 400 gram gewoon zegelpost rekenen van de TPG, en dan alleen puur om de kosten te dekken, dus dat zal vast niet veel kosten. :) Ik heb die winkel eens n emailtje gestuurd met wat vragen.

Bedankt voor de tip, Paul. Ik had geen idee dat ik et ook zodicht bij huis kon zoeken.

Enne, slowflyer? De spacescooter haalt 30 a 35km\u. Is dat de slowflyer klasse nogsteeds?

Over die toeslag ben ik niet zo blij.. Dr staat niks over op zn site. Is dat echt zo? Wat lomp zeg. Nouja we zullen wel zien wattie tezeggen heeft in zn antwoord mail.

misschien voor als je crasht ofzo, ik probeer ook maar te helpen, dan hoef me toch niet 'autojoch' te noemen.

ik had laatst een site gevonden waar een zelfbouw servo saver opstond, vrij klein, zeker kleiner dan de servo zelf. alleen ik weet niet meer waar ik m had gevonden.

waarschijnlijk is het toch niet de hs-55, ik heb een zitten vergelijken met die van mij, en er zijn toch dingen anders, b.v. hitec gebruikt geel/rood/zwart draden en deze servo gebruikt wit/rood/zwart, ook is de behuizing net wat anders.

ronnie

Ikke vliegtuig oudje, oftewel "U senior" ;)

Maar effe [op onderwerp];
Ik denk niet dat je veel kunt verwachten van 7 a 10 eur servo's, als de normale merken er al minstens het dubbele ervoor vragen.

Al eens van 'buy cheap, buy twice' gehoord?
Goedkoop, duurkoop enz?

Goede servo's voor een leuk prijsje zijn bijv de waypoints, bij div (internet) winkels verkrijgbaar voor ca 1.5x hetgenoemde bedrag.

Op vliegtuigen heb je geen servo savers nodig, alleen evt voor een stuurbaar neuswiel.
[en dan zijn we alweer afgedaald in jullie regionen 8) ]

De servo in de foto oogt identiek aan de HS 50 van hitec... specs. ietsje anders.

Gr.A.

Goedkoop duurkoop ken ik wel, maar ken je ook "Betalen voor het merkplaatje"? :) Kortom brandless kan soms net zo goed zijn als een "echte".

Maargoed, ik heb inmiddels al 2 goeie servos geregeld (MS-X2 van multiplex), ik hoeft nu nog maar 1 goedkope te hebben voor de rudder. Ik denk dat ik deze er nog bij koop. Verzendkosten zijn maar 1,50.

Ik denk dat er toch niet zoveel fabrikanten zijn van servo's, ik denk dat ze op een paar plekken gemaakt worden, en dezelfde servo's onder een ander merknaam verkocht worden. Tegenwoordig kan men de onderdelen zeer gemakkelijk met elkaar verwisselen. :roll:

Mja, best wel toevallig he. ;) De brass gear set van de HS-55 past geheel bij toeval keurig op de 9 dollar servotjes van de chineesjes. Vakkundig universeel, of gewoon half gecloned. 8)

Freakazoid zei:
De brass gear set van de HS-55 past geheel bij toeval keurig op de 9 dollar servotjes van de Chineesjes. Vakkundig universeel, of gewoon half gecloned. 8)
Hou het maar op geheel gekloond ;)

Maar ben met je eens dat er wel heel snel conclusies worden getrokken. Goedkoop, dus slecht?? Je moet eens vergelijkingen in de consumenten gids bekijken. Dikwijls komt er een goedkoop product zeer goed uit de test.
Het kan best zijn dat die goedkope merkloze servo's net zo goed of zelfs beter zijn dan de dure merken. Dat kun je zonder ervaring met beide servo's nooit zeggen.

De productie kosten van servo's die gemaakt worden in China liggen veeeel lager dan servo's die in Amerika worden geproduceerd.

Dus Freakazoid, bij deze benoem ik je tot de cheap servo tester van modelbouwforum 8) :wink:

Ik heb dat servotje al getest.
Je kunt ze ook bij Q krijgen, voor ik dacht €9,20.
Servotje loopt een beetje rauw, maar doet het wel leuk.
Wel een beetje opletten ik liet mijn Holidaytje vallen.
Holliday geen schade, maar de servo bovenop de vleugel was uiteen gevallen. :evil:
Je klikt hem zo weer in elkaar, maar het koste mij een half uur voor de potmeter ook in de goede stand stond.
Vooraf goed dicht lijmen met CA.

Ik zou hem niet in zwaardere of duurder kistjes dan een Holiday zetten. :nooo:

Hihi, Das dan heel makkelijk, ik heb een orginele HS-55, de cheapo clone van windrider is onderweg (voor mijn kleine bootje), en nu komt er ook eentje deze kant op van een nederlands nieuw bedrijf "RCtechnics", wat ook sterk op een clone lijkt.

Orginele HS-55 (17 dollar):
HS-55.jpg

Windrider clone (8 dollar):
107_A_M.jpg

RCtechnics HET-RC (13 euro):
servo5g.jpg

Allen behoorlijk vergelijkbaar,

Speed (6.0V)
HS-55: 0.14sec/60'
Windrider: 0.18sec/60'
RCtechnics: 0.09sec/60'

Torgue (6.0V)
HS-55: 1.3kg/cm.
Windrider: 2.3kg/cm.
RCtechnics: 0.9kg/cm.

Afmetingen
HS-55: 22.8 x 11.6 x 24mm
Windrider: 23 x 10 x20mm
RCtechnics: 20.9 x 11.4 x 22mm

Gewicht:
HS-55: 8g.
Windrider: 6g.
RCtechnics: 5g.

Ze zijn dus niet helemaal identiek, maar vreemd genoeg wordt de HS-55 er op alle fronten uitgeboxt, terwijl die toch echt de duurste is en ook de enigste van n "echt" merk. De persoonlijke ervaringen van deze servos kan ik pas vergelijken als ze alle 3 in mijn bezit zijn. (Gasse met die bus, TPG!) :D

Voor mij is die van RCtechnics het meest interesant, omdat het bedoeld is voor een kleine parkflyer, waar snelheid belangrijker is dan kracht.

Enne, dat van die lijm op de randjes, dat zal ik onthouden. Ik heb wel wat beters te doen dan op mijn knieen int gras alle tandwieltjes bij elkaar te gaan rapen. :lol:

Back