Ik ben nu al een tijdje aan het oefenen met een heli. Het is de "oude" heli van een kennis. (Maar gezien hij nu in het buitenland werkt kan ik hem weining vragen stellen.)
Het gaat om een Thunder Tiger mini titan met een spectrum DX6i zender.
Deze stond met een "normaal" profiel ingesteld maar hij vloog nogal "hevig" voor een beginner.
Vandaar heb ik al het volgende veranderd in de instellingen van de zender (op aanraden van de eigenaar van de heli):
- D/R settings: veranderd van 100% --> 70% (op de aileron en de elevator). Op de rudder staan deze nog op 100%. (Volgens de eigenaar zou ik deze zelfs op 60% of 50% mogen zetten)
- pitch curve: veranderd van -2gr a 10gr --> 2gr a 8gr
- throttle curve: ? bij deze geraak ik er niet helemaal uit. Ofwel heb ik precies te veel power ofwel precies te weining.
Dus de vraag:
- een passende throttle curve
- of een goeie gehele setting
Het gaat om een Thunder Tiger mini titan met een spectrum DX6i zender.
Deze stond met een "normaal" profiel ingesteld maar hij vloog nogal "hevig" voor een beginner.
Vandaar heb ik al het volgende veranderd in de instellingen van de zender (op aanraden van de eigenaar van de heli):
- D/R settings: veranderd van 100% --> 70% (op de aileron en de elevator). Op de rudder staan deze nog op 100%. (Volgens de eigenaar zou ik deze zelfs op 60% of 50% mogen zetten)
- pitch curve: veranderd van -2gr a 10gr --> 2gr a 8gr
- throttle curve: ? bij deze geraak ik er niet helemaal uit. Ofwel heb ik precies te veel power ofwel precies te weining.
Dus de vraag:
- een passende throttle curve
- of een goeie gehele setting