GP Super Sportster opknapper (BosModelAir, crashed)

Beide fraai om te zien. Die met de wielpootjes meest elegant.
De meeste stabiliteit valt te verwachten met bevestiging op de tips.
Zo vlak bij de hooft drijver valt er nauwelijks iets aan te leunen...
Denk maar aan de hefboomwerking van de vleugel...
Je wilt geen dubbele Rietberger bij start of landing... spaning die je niet toe wenst... en... je moet die schimmelresten geen extra voedig geven, me dunkt!

Wel zou ik de wheelpants iets meer verdraaien, de tips stukken meer naar onder richten.
In deze stand zijn het bulbstevens, klaar voor onder water...

Zo is mijn bescheiden mening.... :mrgreen:

Begint er zeer goed uit te zien!

Zo vlak bij de hooft drijver valt er nauwelijks iets aan te leunen...
Yep, vrees dat ik dan vooral met wat wind problemen ga krijgen.....

Je wilt geen dubbele Rietberger bij start of landing... spaning die je niet toe wenst...
Da`s natuurlijk wel weer leuk voor de foto`s en films ;-)

Wel zou ik de wheelpants iets meer verdraaien, de tips stukken meer naar onder richten.
Dat gaat zeker goed komen dit is even voor "het oog".

klaar voor onder water...
Hoop daar Onno`s kist voor te mogen misbruiken ;-)

Zo is mijn bescheiden mening....
En dat waarderen wij :thumbsup:

Begint er zeer goed uit te zien!
Wel geinig he :lol:

Ben nu toch even iets aan het maken voor aan de tippenals ik die dan wat korter kan houden dan oogt het nog even wat leuker, en is beter voor de eigenschappen denk ik.

Tijdens taxien mag die best op 1 oor hangen.

We zullen zien.

:D

Eigelijk is het best wel jammer dat je de hele vleugel al afgefolied hebt?
Dan had je de veerpootjes vrijwel tegen de tips kunnen bevestigen.

Overigens... wat ik ook wel heb gezien op het internet, is dat de tipdrijvers met klitteband vast zitten. Was bij -meen ik- een Seamaster.
Zou bij jou kist ook nog kunnen.

Wordt toch eens tijd dat ik ook iets op drijvers ga prikken.
Overigens wacht ik al een maand op een zeldzame Supermarine-S5. Tante TNT Post is logistiek bijzonder in de bonen. Maken er een ongelofelijke pestbende van. En dan juist bij deze kit! Hartverzakking.

Nja... als je het over de duvel hebt...
Deurbel... rinkel... na 5 weken... en heul veeeeel belkosten... een Supermarine S5 gegoten uit beton polyester...

Hier staat een voorbeeld... tijd voor mallen maken!
http://www.rcgroups.com/forums/attachment.php?attachmentid=1128457

gr Bas

Laatst bewerkt:
Heee Bas,

dat klitteband heeft me wel aan het denken gezet.
Ga ik eens even mee kijken.

Hoop komende dagen de kist ook even in het water te gooien om te zien hoe af wat qua tipdrijvers.

Leuk ding die S5 even doorbouwen dus ;-)

Nu Onno`s toni-clark-piper-cub-bosmodelair-19 weer vliegklaar is moeten we maar even vaart maken met de Sportster.

De bedeling is dat ie woensdag weer gevlogen gaat worden om te kijken of het allemaal wel werkt na het opnieuw bespannen.

Dan een drijftest en om te bepalen hoe hog de tipdrijvers moeten komen.

Moet ff doorwerken is zo de 17e :D

Laatst bewerkt door een moderator:
Gister weer heerlijk gevlogen met de Sportster, alles deed het en blijkbaar goed genoeg.

Binnenkort dus even een drijftest uit gaan voeren.

Oeps, moet weer even aan de bak

Ai, lang leve Jeti:
sportster54.jpg

sportster55.jpg

sportster56.jpg

sportster57.jpg

Was Jeti dan de boosdoener???

Nee, wel de aanleiding tot................

Was de 2dse vlucht vanavond en het ging weer lekker, toevallig had ik deze keer de Jetibox op ontvangespanning staan en na 5 minuten inees "PIEP".

Mhhh??? "PIEP??????" en weer "PIEP".
Even kijken, hee m`n ontavngerakku spanning gaat onderuit, toen ging het peipen steeds sneller op elkaar en het was duidelijk, ik moet naar beneden.

Eerste aanvlucht was het veld bezet dus dat werdt hem niet, even een rondje vliegen en de spanning ging nu hard onderuit.
NEtje op final en de kist netjes neergezet totdat iemand riep: "O O O O", maar toen kon ik al niets meer.

Stond een benzinekist die blijkbaar net geland was op de baan tegensteld, reed precies de prop in en vandaar mijn schade.

Zijn schade een dure prop die rijk is voor de kliko, da`s wat erger.

Maar zonder Jeti weet ik niet wat de kist dan gedaan had, dan had ik in ieder geval niet geweten dat de akku onderuitging en wie weet waar de kist dan geeindigd was..............

Dus toch wel weer bij met dat Jeti spul :yes:

Komende week maar weer aan het klussen want hij moet mee de 17e :yes:

Hé Berto, da's balen, ziet er uit als een flinke schade!

Was anders wel perfect weer om te vliegen vandaag denk ik. Ik kon er helaas niet bij zijn (dagje racen op Zolder, ook erg gaaf!) Volgende week hoop ik weer van de partij te zijn.

Njaaw Berto,
Pfieuwwww.... toch afkloppen... ik moet m'n fraaie Jeti noch testen... geen tijd gehad!
Lege accuus... brrrrrrr.... eng!

Zonde... Het zag er zo pieko-puik uit. Maar ja... waah gehak wort valluh spaandaahs... Één prop voor één kist?

Weer voer voor de PU kleefvingers. Wel, het houdt het draadje levend niet?
Groetekees Bas

PS: Mòcht ik met een waterkist komen... dan doe ik dat maar in grote stilte... 1x Kelly, 1x Sportster... wat volgt

Laatst bewerkt:
Zijn schade een dure prop die rijk is voor de kliko, da`s wat erger.
Tja, prop van een paar tientjes. Das gewoon geld uitgeven en 6 boutjes los en vast draaien.

Jij moet weer een paar uur plakken.

Ik zou liever een nieuwe prop kopen :) Maarja, ik ben ook liever lui dan moe he!

Ik kon er helaas niet bij zijn (dagje racen op Zolder, ook erg gaaf!) Volgende week hoop ik weer van de partij te zijn.
Waar race je mee? Toch niet toevallig met motoren?

Laatst bewerkt:
Heee Klaas,

schade valt wel mee, eens kijken hoever ik kom voor komende woensdag......

@ Bas,

tja, lege ontvangerakku (of kapotte cel) heb ik tot nu toe 2x eerder meegemaakt en 1 keer lang geleden een kapotte zenderakku, toen ging m`n TF P-51 tegen de grond :-(

Maar komt weer helemaal goed, kan ik meteen de tipdrijvers goed klaar maken.
Gebeurt dat ook eens ;-)

Heee Jaap,

Mijn schade reparatie is goedkoper dan zo`n prop, die paar uur is niet zo erg :nooo:

Jammer van de schade, leuke kist. Maar ik heb de indruk dat je enige ervaring met repareren hebt...

Was Jeti dan de boosdoener???

Nee, wel de aanleiding tot................

Eh, Jeti? FF googlend kom ik wel op ontvangers van Jeti. Piept die, of heb je iets los van dat merk dat gaat piepen bij onraad? Dat laatste lijkt me handig, aangezien ik met FASST getrouwd ben.

Dank,

Hugo

Yep, de 2.4GHz Duplex zendermodule gaat piepen als de ontvangespanning onder een bepaalde waarde komt.
Heb je een Jeti box (afleesdoosje ;-) ) dan kun je zelfs zien welke waarde dat is.

Laatst bewerkt:
De gebroken romp is weer 1 deel en ligt alweer te drogen:
sportster58.jpg

en nu verder met de vleugel:
sportster59.jpg

Dit gaat helemaal goedkomen.
Je heb natuurlijk genoeg ervaring in het repareren als je samen met mij doet met bepaalde kisten ;)

Groeten Onno

Toch zie je dit maar al te vaak als het nieuwe seizoen aanbreekt, accu wordt geladen na maanden lang niks doen, en lader slaat keurig af. Maar men ziet niet dat er nauwelijks is geladen ! Juist omdat er een rotte cel in het pakketje zit.

Back