GPS VARIO Graupner

Discussie in 'Model elektronica' gestart door digitalles, 8 apr 2012.

  1. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    ja, ik heb nu al heel wat mensen op weg geholpen en iedere keer is het hetzelfde probleem; firmware niet ge-update.
    Het maakt niet uit wanneer je spullen aanschaft want ik heb al nieuwe zenders en ontvangers gezien met firmware van een jaar geleden. Je kunt er geen pijl op trekken.

    Dus alles wat je aanschaft als eerste updaten.
     
  2. jimmy_zeropm

    jimmy_zeropm

    Lid geworden:
    20 sep 2010
    Berichten:
    260
    Locatie:
    Zaandam
    Ik kan niet uitlezen wat voor versie want ik heb hier geen kabeltje voor. Wel voor de zender...
     
  3. jimmy_zeropm

    jimmy_zeropm

    Lid geworden:
    20 sep 2010
    Berichten:
    260
    Locatie:
    Zaandam
    Ik heb vandaag nog even contact gehad met digitech en daar achten ze de kans zeer klein dat het niet de laatste firmware op de module zou staan.

    Ik heb de zender inmiddels naar 1.772 gebracht, moet ik de ontvanger ook aanpassen? Of heb ik hier nu ook een speciale kabel voor nodig..?

    Het updaten van de GPS module heb ik inmiddels gezien maar daar heb je nogal het e.e.a. voor nodig.
     
  4. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    ja, je moet zeker je ontvanger updaten want als hij met de oudere firmware op je zender al niet werkte zal hij dat nu ook niet doen. Ik snap trouwens niet hoe ze zo zeker kunnen weten dat er geen oude firmware op je GPS staat.
    Als je een nieuwe USB-adapter hebt (met 3 draden naar de servostekker) heb je verder niks nodig. als je een oudere hebt met enkel massa en signaal moet je een y-kabeltje en een ontvangeraccu gebruiken om stroom op de componenten te zetten.
     
  5. jimmy_zeropm

    jimmy_zeropm

    Lid geworden:
    20 sep 2010
    Berichten:
    260
    Locatie:
    Zaandam
    Mja, nee, ik heb dus niets.. Daarom baal ik ook want mijn quad is volledig afgebouwd en ik heb geen zin om alles af te breken en terug te sturen voor een update...
     
  6. Tasz

    Tasz

    Lid geworden:
    10 okt 2011
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Kudelstaart
    Ik heb mojn graupner spul daar ook vandaan. Ik had niet de nieuwste versie. Zou het dus even nakijken als ik jou was.

     
  7. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    dat hoeft ook niet, je moet even zo'n kabeltje kopen/lenen en dan ben je in een kwartier klaar. Maar zat het niet bij je zender dan? (al aan de achterkant van het piepschuim in de doos gekeken?) Ze worden al een hele poos compleet met de kabeltjes uitgeleverd.
     
  8. Vrancken chris

    Vrancken chris

    Lid geworden:
    22 jul 2012
    Berichten:
    59
    Locatie:
    limburg (Belgie)
    Hallo.

    Ik heb een vraagje over mx 12 6 kanaal ontvanger , na dat je kanaal 5 veranderd heb van servo / sensor weet ik niet waar ik mijn rolroer met insteken daar kanaal 2 en 5 rolroeren waren en nu 2 rolroer en 5 vario sensor.
    Hoe los ik dat op , met een y kabel of ... .
    Ik had graag kanaal 6 gebruikt al 2de rolroer.
    Alvast bedank.
    Gr.
    Chris
     
  9. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    In het menu "Grundeinst"ga je naar "Empf. Ausg" en daar zet je de regel
    S 6 -> Ausgang 6 op S 5 -> Ausgang 6.

    Stuurkanaal 5 (rechter rolroer) gaat dan naar kanaal 6 op je ontvanger.
    De regel S 5 -> Ausgang 5 kun je gewoon zo laten staan, dat geeft niks. Signaal 5 gaat dan naar 2 ontvanger-uitgangen maar omdat je uitgang 5 op sensor hebt gezet gebeurt daar niks meer mee.
     
  10. Vrancken chris

    Vrancken chris

    Lid geworden:
    22 jul 2012
    Berichten:
    59
    Locatie:
    limburg (Belgie)
    Hallo Arjan.

    Bedank voor het snelle antwoord.
    Gr.
    Chris
     
  11. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    is het gelukt Chris?
     
  12. Vrancken chris

    Vrancken chris

    Lid geworden:
    22 jul 2012
    Berichten:
    59
    Locatie:
    limburg (Belgie)
    Zonet ingesteld en het werkt prima.
    Bedank.
     
  13. erikkou

    erikkou

    Lid geworden:
    31 jul 2019
    Berichten:
    53
    Locatie:
    almere
    ik reageer even op een oud bericht. Ik heb dus de USB kabel en ook het kabeltje waaraan een 2 polige en 3 polige stekker zit. Toch krijg ik het niet voor elkaar om mijn gps/vario module te updaten zodat ik hem kan zien. Ben nu al 4 dagen bezig met het programma maar het blijft zeggen dat target device id not found. Ik word helemaal gek ervan!! Heb het ook al geprobeerd met een losse voeding erop, receiver en voeding en dan de module eraan maar ook dat werkt niet.
    Inmiddels gevonden wat er aan de hand was, kabelbreuk in de variomodule. Alles werkt nu
     
    Laatst bewerkt: 3 nov 2019

Deel Deze Pagina