Gisteren motortje gemaakt voor de IMA Yak. (Shockflyer formaat)
24 wikkelingen 0.4mm
Weegt inc. regelaar, 9×4.7 prop en zware propsaver 41 gram. Gewicht zit hem vooral in de dikke stator, de redelijk grote rotor met 1.5mm magneten en de zware propsaver.
Ster, hoogste timing
9×4.7:
14W
4100 RPM
Trekkracht 170 gram (berekend)
80%
Beetje weinig trekkracht dus naar driehoek geschakeld, hoogste timing
9×4.7:
18W
4300 RPM
Trekkracht 185 gram (berekend)
71%
zelfde met wat meer spanning over de 2S accu:
9×4.7:
23W
4500 RPM
Trekkracht 205 gram (berekend)
64%
8×6:
22W
5000 RPM
Trekkracht 194 gram (berekend)
72%
Ik weet niet in hoevere de berekende trekkracht klopt, maar ben hier niet zo tevreden over eigenlijk..
Zal model eens bouwen en dan motor monteren, moet nu zo hard knijpen om de motor vast te houden dat het moeilijk te voelen is hoe 'hard hij trekt'
Iemand nog tips/ideeën om hier meer uit te halen?


24 wikkelingen 0.4mm
Weegt inc. regelaar, 9×4.7 prop en zware propsaver 41 gram. Gewicht zit hem vooral in de dikke stator, de redelijk grote rotor met 1.5mm magneten en de zware propsaver.
Ster, hoogste timing
9×4.7:
14W
4100 RPM
Trekkracht 170 gram (berekend)
80%
Beetje weinig trekkracht dus naar driehoek geschakeld, hoogste timing
9×4.7:
18W
4300 RPM
Trekkracht 185 gram (berekend)
71%
zelfde met wat meer spanning over de 2S accu:
9×4.7:
23W
4500 RPM
Trekkracht 205 gram (berekend)
64%
8×6:
22W
5000 RPM
Trekkracht 194 gram (berekend)
72%
Ik weet niet in hoevere de berekende trekkracht klopt, maar ben hier niet zo tevreden over eigenlijk..
Zal model eens bouwen en dan motor monteren, moet nu zo hard knijpen om de motor vast te houden dat het moeilijk te voelen is hoe 'hard hij trekt'
Iemand nog tips/ideeën om hier meer uit te halen?