Gratis vlieg 10-daagse rond hemelvaart

We gaan ervoor dit jaar.
Een watervliegweekend direct gevolgd door vrij vliegen op ons veld.

Wat is de bedoeling ?
Wij willen het 1e weekend van Mei gaan watervliegen bij het schildmeer.
Men kan dan op Zaterdag 4 en Zondag 5 Mei met de watervliegtuigjes door het Steendamse luchtruim scheren.

De caravan of tent kan men gewoon bij ons veld plaatsen waar men op Vrijdag 3 Mei al kan komen binnenrijden.

vanaf Maandag 6 Mei tot en met Zondag 12 Mei kan er dan naar hartelust gevlogen worden bij ons op het veld.

Wij hebben een technisch niet al te makkelijk veld. Jetvliegers moeten geen beginners zijn om bij ons te vliegen en het spul heel te houden. Ook andere vliegers van snelle kisten moeten hun wendbaarheid goed weten te beheersen.. :D

Wij hebben op een 50 tal meters van het veld een woning staan.. Tussen de woning en het veld komen caravans te staan en dit wordt een absolute no-fly zone... Hier wordt ook strikt op gelet en ook ingegrepen indien dit nodig is..

Ook willen wij een ruimte creëren voor zgn dogfights. Zoals we vorig jaar hebben kunnen lezen is dat ergens niet helemaal goed gegaan. Dit willen wij voorkomen door een aparte hoek hiervoor te vrij te maken.

Wij zijn voorzien van stroom, wij kunnen een heleboel caravans of tenten van stroom voorzien (we hopen allemaal als ze de frituurpan maar niet aanzetten zoals wel eens is voorgekomen..:D ), maar we zouden het op prijs stellen als men de mogelijkheid heeft om toch een agregaat mee te nemen om een eventueel tekort de kop te kunnen bieden.

Het enige waar wij geld voor vragen is de inmiddels wereldberoemde BBQ :D.. die wij houden op Zaterdag 11 Mei de kosten zullen dan 10 euro pp zijn dit is dan exclusief drinken, maar zoals velen wel weten 50 cent voor een glas fris of 1 euro voor flesje bier is het dikste ook niet.... Ook dit jaar proberen wij weer live muziek erbij te regelen.

Graag zouden wij dit jaar wel vantevoren op de hoogte worden gebracht wie er komt.
Men kan opgaves en eventueel vliegtuigen doorgeven aan : fev@chauffeursforum.nl

Ook grote modellen zouden wij graag vernemen wie daar mee komt.. opdat we wellicht een mooie show in elkaar kunnen zetten waar een ieder aan het vliegen toekomt.

Het belangrijkste dat men dient mee te nemen is een goed humeur en heel veel humor.

Ik zie de opgaves graag verschijnen in mijn meeldoos.

--== Freddy ==--

veldover.jpg

veld.jpg

Loodweg 2, Delfzijl.

Als je dit in Google maps invoert kun je alvast rondkijken..:D

Zoals al is gezegd.,. Het veld ligt in Delfzijl..
Ik heb de foto van WLS maar even aangepast.. het gedeelte in witte vlak is het vliegveld.
Het gedeelte wat Rood is omcirkeld staan de caravans en tenten. Het blauw omcirkelde gedeelte is absoluut verboden vlieggebied.. En het groen omcirkelde gedeelte is waar men kan vliegen.
Het witte gedeelte heeft van rechtsboven naar linksonder meer als 125 Meter is mijn schatting.

Ook is er een douche aanwezig waar men gratis gebruik van kan maken..
In het clubgebouw is eventueel een magnetron aanwezig.. In het verleden is gebleken dat er ook mensen met erg kleine kinderen waren die even snel een fles willen opwarmen..

Hier het veld
veld.jpg

--== Freddy ==--

Inmiddels al een kleine 20 caravans die we een plaats moeten bieden.. :D
Uit Duitsland, Belgie en Nederland al opgaves.

Het gaat mooi zo.

Morgen komen we bij elkaar om de plannen te bespreken en uit te zetten.

--== Freddy ==--

Dat werk ook..het moest verboden worden.. :D.. Je bent van harte welkom.
We zullen een plekje reserveren.

--== Freddy ==--

Laatst bewerkt:
En vanaf morgen zitten jullie er weer warmpjes bij, vanmorgen ben ik afgereisd naar Farmsum om een gasleiding te lassen. blijkt dat ineens dat het de leiding is die nar jullie clubhuis loopt.
Op dit ogenblik sta ik te wachten op jullie veld aan de Loodweg om de gasleiding te repareren..
Had beter de extra mee kunnen nemen.. zal een paar foto's plaatsen als ik thuis ben

Laatst bewerkt:
Uiteraard zijn wij ook benieuwd hoe je jongens gegroeid zijn Remco... Darwin (Toppieeee) was een jaar of 4 toen zeker ? De jongste was nog baby dat weet ik nog wel..

Het watervliegen is afgelast.. We maken er gewoon een vlieg-10-daagse van.
Men is welkom bij ons op het veld vanaf Vrijdag 3 Mei en men kan kamperen (kostenloos) tot en met Zondag 12 Mei.

Opgaves zijn niet per definitie verplicht, maar het zou het wel een stuk makkelijker maken voor ons om ruimte te maken voor de kampeerders. Ook de stroomvoorziening kunnen we dan iets makkelijker realiseren (wat trouwens ook gratis is.. :D )

Is er dan iets wat jullie mogen betalen ??? Ja.. de versnaperingen in de kantine.. Hoewel de koffie daar meestal ook tot 12.00 uur gratis is..

We hebben inmiddels al opgaves uit 3 Landen, dus het zal ongetwijfeld een zeer gezellige meeting worden.

--== Freddy ==--

Goed nieuws voor vliegliefhebbers, slecht nieuws voor bomenliefhebbers.:D

Door éen of andere vage bomenziekte zijn we een aantal bomen kwijt, waardoor er ineens aardig meer ruimte is ontstaan in het luchtruim. We hebben ook de opstelplek voor piloten veranderd. Het wil niet direct zeggen dat het nu een super eenvoudig veld is geworden, laat ik het maar iets minders lastig noemen.:D

Een paar plaatjes bij m'n praatjes:

Nieuwe opening:

Zicht vanaf de pilotenplek:

Aanvliegroute van de andere kant (wordt nog gemaaid):

Tot Hemelvaart !

Laatst bewerkt:
Voor de liefhebbers: vanaf vandaag 10 dagen vliegen / camperen !

Laatst bewerkt door een moderator:
Back