Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
De pennen zijn er dus en passen goed, mooi om te horen ;-). En ehh, geen dank, graag gedaan !
Jou Amigo zier er nog goed uit, heeft zich prima gehouden na al de jaren. En wanneer gaat ie omhoog??
QUOTE]
Hee? Waarom werkt dat citaat nou weer niet???
Hij ziet er idd nog aardig uit, maar als je goed kijkt moet ik toch nog het 1 en ander doen. Met name de vleugels zijn echt zo krom als een hoepel. Ga er maar eens de fohn opzetten en kijken of ik ze weer een beetje in vorm kan krijgen.
Ook is de "ouderwetse solarfilm" niet in een al te beste staat meer en mocht ik de vleugels niet goed krijgen, ga ik mijn amigo maar eens strippen en opnieuw bespannen.
Dus wanneer ie omhoog gaat weet ik nog niet. Maar het gaat zeker gebeuren!!
NEEEE!!!! NIET WEGGOOIEN!!Paul, ik heb hier nog een originele sticker liggen van de Amigo. Wilde hem eigenlijk weggooien. Wil jij hem hebben?
Er zijn genoeg gegadigden denk ik. Als Paul de sticker niet wil hebben, wil Jan-Hein hem wel hebben denk ik zo, aangezien hij ook met een Amigo bezig is. En anders weet ik nog wel iemand! Niet weggooien!! Nostalgie!!!
En trouwens, niks voor jou? Om een Amigo te bouwen? Je hebt de sticker al..![]()
Met name de vleugels zijn echt zo krom als een hoepel. Ga er maar eens de fohn opzetten en kijken of ik ze weer een beetje in vorm kan krijgen.
Ook is de "ouderwetse solarfilm" niet in een al te beste staat meer en mocht ik de vleugels niet goed krijgen, ga ik mijn amigo maar eens strippen en opnieuw bespannen.
De pennen zijn er dus en passen goed, mooi om te horen ;-). En ehh, geen dank, graag gedaan !
Jou Amigo zier er nog goed uit, heeft zich prima gehouden na al de jaren. En wanneer gaat ie omhoog??
QUOTE]
Hee? Waarom werkt dat citaat nou weer niet???
Hij ziet er idd nog aardig uit, maar als je goed kijkt moet ik toch nog het 1 en ander doen. Met name de vleugels zijn echt zo krom als een hoepel. Ga er maar eens de fohn opzetten en kijken of ik ze weer een beetje in vorm kan krijgen.
Dus wanneer ie omhoog gaat weet ik nog niet. Maar het gaat zeker gebeuren!!
NEEEE!!!! NIET WEGGOOIEN!!
Er zijn genoeg gegadigden denk ik. Als Paul de sticker niet wil hebben, wil Jan-Hein hem wel hebben denk ik zo, aangezien hij ook met een Amigo bezig is. En anders weet ik nog wel iemand! Niet weggooien!! Nostalgie!!!
En trouwens, niks voor jou? Om een Amigo te bouwen? Je hebt de sticker al..![]()
Ja, best mooi hoor. Heb helaas binnenkort zeeen van tijd om er een te bouwen maar begin een beetje last te krijgen van ruimtegebrek...
Thanx!Als je nog hulp nodig mocht hebben weet je me te vinden....
Paul heeft 2 nieuwe vleugelpennen voor me gemaakt met een V-stelling zoals die op de tekening staat. Misschien komt het niet zo goed over op de foto's.Je moet nog even kijken naar de V-stelling van het middendeel, want origineel zit er een dubbele in de vleugel van de A.
Paul heeft 2 nieuwe vleugelpennen voor me gemaakt met een V-stelling zoals die op de tekening staat. Misschien komt het niet zo goed over op de foto's.
Heb helaas binnenkort zeeen van tijd om er een te bouwen.........
Jako;
erg vriendelijk aanbod van je om mij de sticker te willen geven maar ik heb de bouwdoos compleet met 2 mooie nieuwe stickers. Ik denk dat je Erwin (Spedter) er blijer mee kunt maken. Maar bedankt voor het aanbod ;-) !
Update....
de linker vleugel is beplankt en ik heb vanavond anderhalf uur buiten gezeten om de vleugels te schuren, ze zien er al een stuk prettiger uit nu.
Alleen nog een beetje plamuur hier en daar en ze zijn klaar om bespannen te worden.
![]()
Morgenavond weer verder.......
Groeten Paul.
Daar was ik weer ;-).
Na heel veel andere dingen die gebeuren moesten heb ik dit weekend en deze week toch eindelijk tijd voor de Amigo gekregen.
Vanmiddag vrij genomen en als laatste de romp bespannen, vleugels en roeren had ik gisteren al gedaan. En volgens mij mag ie er zijn:
![]()
Alleen nog het stabilo en kielvlak op de romp lijmen, de kabels erin en de boel afstellen. Het gaat zeker lukken vóór het zondagse VGG treffen.
Ben blij dat het me toch gelukt is.....
Groeten Paul.
Hee Paul!
Wat is die mooi geworden!
Echt een plaatje!
Hoe heb je die vleugels zo mooi gekregen?
Heb je Oracover gebruikt?
Zondag de Maiden?
Mijn ervaring is dat deze kist met weinig wind het beste vliegt en aangezien het zondag windkracht 2 is?!
Ben erg benieuwd!
Zelf net een kistje afgemaakt. Ga nu weer verder met de Pulsar (DLG) en daarna de amigo!
Heb helaas niet zoveel tijd... maar ach, dat hoort er bij zeggen ze met 2 kleine kindjes!![]()
Hoi Erwin.
Dank je, ik heb er mijn best op gedaan om hem zo strak mogelijk te maken.
Op de foto lijkt het erg strak maar er zitten nogal wat bobbeltjes en onregelmatigheden op. Probleem was dat deze bouwdoos dik 20 jaar oud was en er nogal mee gerommeld is, er zat bijna geen rib bij die niet gebarsten of gescheurd was. Na heel veel plakken, plamuren en schuren kon ik er niet meer van maken.
Ben zelf ook benieuwd hoe het gaat vliegen. Morgen gelukkig niet zoveel wind, even bekijken of ie zijn maiden gaat maken... Ik had het vandaag willen doen maar er stond me net iets teveel vlagerige wind.
Ik hoop dat het geintje met de motor gaat werken, de eerste prop ben ik vanmorgen al kwijt geraakt, een 5000 kv motortje op 3s gaat toch wel erg hard.......
Vleugels en romp heb ik inderdaad met Oracover gedaan, is gewoon het beste spul!
Ben trouwens blij dat ik uit de kleine kindjes ben, die van mij gaat morgen mooi mee en vliegt al stukken beter dan ik.
Jan Hein.
Ook bedankt !
Lijkt me leuk jullie allemaal morgen te ontmoeten. Laten we hopen dat het een geweldig dagje gezellig vliegen word !!
Tot morgen,
Paul.
Volgens mij wel. Dat heeft iedereen luid en duidelijk kunnen horenGing het goed met je electro-klap-motor?