Graupner Amigo II (verslag)

• Topicstarter Topicstarter Jon van Dijk
  • Startdatum Startdatum
Eventjes inbreken op dit Amigo draadje.

Hoe meer hoe liever.

.....ben ik ervanuit gegaan dat dit een originele constructie is.......Nu zie ik echter bij geen enkele Amigo op dit forum dat bakje terug.Was dit wel origineel?Of kent iemand deze bakjescontructie egens anders van?

Zoiets heb ik nog nooit gezien. Wel bijzonder deze oplossing. Als je een paar bladzijden terug kijkt in dit topic zie je een foto van een tekening van een AMIGO. Zo hoort het....De step van de Amigo II is trouwens weer anders opgebouwd dan de III. Het resultaat is hetzelfde.

Tevens ben ik op zoek naar de bouwtekening van de Amigo.Mocht iemand een tekening hebben hoor ik het graag.

Daar is nog wel aan te komen. Stuur maar een pb als je wilt.

Groeten, JH

Romp en stabilo zijn al klaar.

full

Zo verder met de vleugel.

Laatst bewerkt door een moderator:
Had zoiets gedacht:

full

Een hele tijd geleden voor een vriend zijn Sophisticated Lady bekleed met Oralight in deze kleuren.
In de lucht ziet het er fraai uit naar mijn smaak.
Dit plaatje gejat met goedvinden van de beheerder van de site van V4 : "De Driedekker".

De romp bewust in een lichte kleur gehouden omdat bij bijv. de kleuren rood of blauw de overlappende naden extra donker gekleurd worden. Dat vind ik niet mooi.
Heb nog overwogen om net als bij mijn eerste AMIGO de romp te bekleden met geel bespanpapier en spanlak maar weet niet waar dat nog te koop is. Bovendien had ik nog rood en geel Oralight op voorraad. Had mezelf beloofd om eens een keer geen cent uit te geven voor een nieuw kistje.

Groeten, JH

Ik vind de kleurstelling en het transparante mooi zo, Jan-Hein,

Al je noeste arbeid straks mooi in het zicht :p

Ben benieuwd om hem te zien vliegen.

groet

Terence

Eventjes inbreken op dit Amigo draadje.
Tevens ben ik op zoek naar de bouwtekening van de Amigo.Mocht iemand een tekening hebben hoor ik het graag.

Mooi hoor Jan-Hein!
Gaan we straks samen omhoog met de Amigo's in Marknesse?
Het zijn en blijven toch hele mooie kistjes, ik heb aan de mijne heel veel lol beleeft dit seizoen. Heb er luchtopnames mee gemaakt die zo rustig waren dat het leek alsof het uit een ballon gefilmd was.

En Ceppedo,
heb de tekeningen van de Amigo2 digitaal. Pb maar je mailadres en ik zal ze je sturen.

Fijn weekend,

Paul.

Deze kreeg ik een week geleden van een clubgenoot. Die had hem mee genomen van een auto beurs in Engeland voor een prikkie ;)

@ jan-hein, ik heb je een pb gestuurd

Gr Lyckele

Deze kreeg ik een week geleden van een clubgenoot. Die had hem mee genomen van een auto beurs in Engeland voor een prikkie ;)

Nahhhhhh,Goodwood toevallig?Heb daar drie dagen rondgelopen.Maar uiteraard geen Mister Amigo tegengekomen.Mooi man zo'n bouwdoos.
En wel bouwen dat ding he

Dank voor de leuke reacties.
Hoop er veel plezier van te hebben, zeker met een motoropzetje. Dat ben ik nu aan het uitzagen. Probeer het eerst met een 50 grammetjes BL voor een natuurgetrouwe stijgvlucht. Mocht het niet voldoende zijn ligt hier ook nog zo'n zelfde van 75 gram.

Als "finishing touch" komt er nog een originele sticker van de AMIGO II op, die ik van Jako (@jakkie takkie) heb mogen ontvangen.

Sjongejonge Lyckele, sommige mensen hebben wel ontzettend veel geluk.
Geweldig !!!

Op het duitse zusterforum loopt er momenteel nog een draadje over de bouw van de AMIGO IV.

Kleiner Baubericht: Amigo IV / RES-Klasse

Groeten, JH

Laatst bewerkt:
50 grams buitenlopertje is genoeg .mijn metrick doet het er prima mee op een 8x5 propje of je neemt een 9x4,5

ik ben zojuist een amigo (3 vermoed ik aan de stickers en bouw te zien) gaan afhalen bij een clublid, waar hij in de kast verdwenen was 15jaar geleden....

zodadelijk eens een foto van maken, en dan volledig strippen...

de romp heeft ooit net achter de vleugel een breuk gekend...
ook de rechtervleugel is aan de middenkoorde stuk geweest (bespanning verraad dit)

ik hoop dat het gene dat er onder zit nog goed is.

en dan hebben we van de winter rustig de tijd om deze mooi op te knappen, en in te gaan vliegen.

hiep hiep hoera! ik ben weer amigo eigenaar na 4.5jaar! (rip amigo 2!)

full

full

even update, zonet stabilo, en vleugels gestripped.... ziet er nog goed uit.... oude herstelling is goed gedaan (net niet super), maar de andere vleugel heeft 2 kapotte ribben (achter de ligger)
dus die 2 moet ik even vervangen.

de romp is geverfd, en deze wil ik graag verdwijnen.... iemand een idee met wat?

Ik heb vanavond de Amigo van Jan-Hein kunnen aanschouwen. Heel even dacht ik dat het stabilo zeer scheef tov de vleugel stond, maar gelukkig was dat een servodraadje dat onder de vleugel zat. Ik kon me al niet voorstellen dat JH scheef gebouwd had. Hij zit strak in elkaar, die gaat straks prima vliegen.

Zo, op een paar dingetjes na helemaal klaar. Maar uit ervaring weet ik dat dat erg veel tijd in beslag neemt :oops:
Meteen maar even op de foto gezet door een trotse eigenaar. Ben er erg blij mee.

full

Groeten, JH

ikzelf ben gisteren begonnen met de herstellingen aan mijn amigo 3.
nieuw stuk achterlijst in gezet, nieuwe ribben....
heb ook aan remmetjes gedacht (de achterlijst gebruiken manier)
maar ik zet ze iets dichter tegen het midden van de vleugel (tegen de beplanking van de middenste ribben)

ik was ook aan het denken van hem geel-doorzichtig te bespannen en de romp geel te lakken.... en dan her en der paars doorzichtig bespannen.

jouw kistje ziet er erg mooi uit! jammer van het cockpitje ;)

Back