Hallo
De grote Graupner Bell212 Twinjet heeft mijn hart gestolen toen ik hem als klein kind kon bewonderen in toen al oude catalogi en op de toenmalige vliegclub.
Intussen is het mijn tijd en ben ik begonnen aan de restauratie van mijn Bell212.
Na veel speurwerk kwam ik via marktplaats een Graupner Bell 222 frame tegen met het bij mij beschadigde onderdeel, dat dus aangekocht. Helaas heeft de beste man de as ingekort, gelukkig is de as van mijn kapote overbrenging nog goed, al zit die klem op naar mijn idee niet orginele lagers.
Na het poetsen kwam ik een haarscheurtje tegen op het hoofdtandwiel, (niet door en door).
Nu is mijn vraag is daar nog veilig mee te vliegen naar restauratie, is het eventueel te versterken (glasvezelmat of iets dergelijks), op te vullen met wat epoxy of proberen via silicone rubber/giethars een nieuw tandwiel te maken?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Groet Louis
De grote Graupner Bell212 Twinjet heeft mijn hart gestolen toen ik hem als klein kind kon bewonderen in toen al oude catalogi en op de toenmalige vliegclub.
Intussen is het mijn tijd en ben ik begonnen aan de restauratie van mijn Bell212.
Na veel speurwerk kwam ik via marktplaats een Graupner Bell 222 frame tegen met het bij mij beschadigde onderdeel, dat dus aangekocht. Helaas heeft de beste man de as ingekort, gelukkig is de as van mijn kapote overbrenging nog goed, al zit die klem op naar mijn idee niet orginele lagers.
Na het poetsen kwam ik een haarscheurtje tegen op het hoofdtandwiel, (niet door en door).
Nu is mijn vraag is daar nog veilig mee te vliegen naar restauratie, is het eventueel te versterken (glasvezelmat of iets dergelijks), op te vullen met wat epoxy of proberen via silicone rubber/giethars een nieuw tandwiel te maken?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Groet Louis