Graupner/BMI 47G Coaxial Heli

• Topicstarter Topicstarter Wobben
  • Startdatum Startdatum
W

Wobben

Guest
Ik denk ik begin maar een topic over deze heli, wie heeft hem en wie heeft handige tips?

Tips van mijn kant:
Upgraden naar een aluminium rotor-kop is een goede investering, de plastic versie breekt nogal snel (bij mij niet voorgekomen) naar het schijnt.

Zelf zit ik er nog over te denken om de bladen schanierbaar te maken zoals bij de E-Sky.

bell.jpg

Vliegklaar
kop.jpg

Alu-Rotor-Kop.
staart.jpg

Staartrotor vervangen door een stukje half doorzichtig plastic, oogt toch beter.

Hallo wobben,

Mooi aluminium rotor-kopje heb je daar

waar haal je die vandaan?

Groeten jan

Tof zo'n alu kopje,
Maar ik heb effe een vraagje
ergens zit er een probleem met mijn Bell
telkens ik de lucht inga en hij is pas netjes getrimt,
Breekt die staart toch telkens uit.
dan links dan rechts !
ik heb zelfs gehad dat de motor van de bovenste rotor oversloeg.
Er zitten nu al 2 nieuwe motoren in maar het probleem blijft .
Wie heeft er een oplossing ? :roll:

Denk een slechte gyro op je 4in1 bordje, uitproberen door om te wisswelen met die van een ander....

Helaas zitten er op die dingen geen garantie.
Heb in de winkel al eens geprobeerd maar er komt niets los hoor.
Wie weet wat zo'n nieuw 4 in 1 dingetje kost ??
Die gast van de winkel heeft er al eens me gevlogen en volgens hem is er niets aan de hand.
Maar zo maar effe gehoverd.
Helaas ken ik niemand die nog zo'n Bell heeft om eens te wisselen.

Heeft er nog iemand een voorstel ??

a.s. 25 Feb. is er een Indoor evenement in Dalfsen! Kom anders langs met je heli dan kijk ik, of iemand anders, hem graag even voor je na! :)

ok een goed voorstel !!
helaas moet ik dan ongeveer een 3 tal uren rijden met de wagen tot in
Dalfsen.
Ik zal het toch dichter bij huis moeten zoeken denk ik.:pim:

ik heb al eens gehoord van zo'n indoor metings hier ergens in tongerlo en dat is maar een 40 minuutjes rijden.
Zal me dan toch eens moeten inschrijven.
Maar toch bedankt om het voor te stellen.

Wobben zei:
Tips van mijn kant:
Upgraden naar een aluminium rotor-kop is een goede investering, de plastic versie breekt nogal snel (bij mij niet voorgekomen) naar het schijnt.

Top. Heli van mij schoot tijdens het afstellen (nog niet eens gehovered dus) onder de kast. Binnen 5 minuten na aanschaf brak dat ding dus al af :(

Gelukkig was het met een beetje lijm opgelost. De winkel heeft wel een crashset, maar dan krijg ik weer zo'n plastick ding. Misschien eens vragen of hij ook metalen rotor koppen heeft.

Door zo'n crash ben ik toch wel een beetje benauwd om die heli echt van de grond te laten komen. Hoop dat ik daar snel overheen ben en normaal kan vliegen.

ps. Heli is aangeschaf afgelopen zaterdag 18 feb.

/Arjen

Mijn BMI doet net hetzelfde.. De eerste vluchten bleef hij mooi stil hangen en kon ik de zender zonder probleem gewoon 10 seconden (en meer) neerleggen.
Nu moet ik constant bijsturen.
Vind ik eigenlijk niet erg, zo is het veel spannender en leer je beter sturen.
Let wel, die heliekes zijn zo licht dat de luchtstromen binnen in huis al voor rare effecten kunnen zorgen.
Dat die kop van de flybar bij jullie zo snel kapot vliegt, snap ik niet.
Ik vlieg geregeld buiten en heb al verschillende keren serieus gecrashed maar telkens vliegt de flybar er gewoon uit (en moet ik ze gaan zoeken :? ).
Ik weet niet of jullie dat schroefje in je flybar-houder gedraaid hebben, dat moet je absoluut NIET doen. Als je dan crashed dan zal de kop breken omdat de flybar er niet uit kan...

Maar nee hoor beste vriend.
Dat is het eerste wat ze vertellen in de winkel en dat is GEEN schroef in het kopje draaien.
Ik vraag me zelfs af waar dat schroefje is of zit in de verpakking??
Ze hebben in de shop mijne in orde gezet en hebben ze het eruitgehaald??
Wie zal het ooit weten.
Ik weet wel dat die dingen duur in onderhoud zijn vandaag weeral een swachplate naar de ...... :evil: gevlogen. weeral 6.80 euro naar de :hammer:
Maarja geld moet rollen hé , helaas rolt het telkens van me weg !! :wink:
Ben juist bezig mijn gele vriend terug in elkaar te gooien en dan nog effe een testvluchtje doen ...... 8O
Maar ik mag de heli eens binnenbrengen en dan gaan ze hem eens controleren .........
We zullen wel zien.
BTW van waar komt de jouwe BMI ?

Heb zelf bewust gekozen voor de Esky Lama 2, groot verscchil is dat voor deze heli een wat zachtere plasticsoort is gebruikt die minder snel breekt.
De 4in1 controller van deze heli werkt ook in de Graupner/BMI en is online te koop voor een kleine 50 euro...

Mij is dat dus niet verteld. Het schroefje zat er in de verpakking er al half doorheen gedraaid. Dus stabilizer ertussen en schroef dichtdraaien. Had ik dat geweten had ik die schroef er natuurlijk ook niet ingedraaid. De mijn komt bij Hobema (Elst / Nijmegen) vandaan. Hij heeft hem zelfs even laten vliegen voor mij (zijn eigen heli dan he)

Ik heb geen spijt hoor dat ik die bell gekocht heb maar had me toch beter eerst goed geinformeert van wat er allemaal op de markt te krijgen is.
Die Esky Lama 2 kan ook na een crash zijn rotorbladen inklappen dacht ik.
Eigenlijk een veel beter systeem.
Maar die tip van de 4 in 1 controler ga ik zeker onthouden hoor.
Bedankt Pjotrrr je hebt me zonet een 40 euro bespaart. :thumbsup:
Daar kan ik weeral andere dingen van kopen ! :banana: .

Beste Xpencer, ik heb de mijne bij R&S Modelstore in Opoeteren gehaald.
Het bewuste schroefje had 'm in de piepschuimverpakking gedraaid met de uitdrukkelijke waarschuwing van 't niet te gebruiken :)

Wat de Lama betreft, ik had die ook liever gehad maar die blijkt hier in de omgeving niet te verkrijgen..... Hier verkopen ze overal de Graupners en BMI's.

Touwens, was zo aan 't denken, in 't begin vloog de heli perfect.
Nu draait die dan weer links, dan weer rechts rond z'n as. Zou 't niet kunnen dat die gyro niet tegen een "patat" kan?? Hij heeft 'n paar stevige tikken gehad en volgens mij heeft die gyro daar wat van over gehouden (koppijn of zo).. :wink:

Maarre...hoe krijg jij je swashplate kapot ???

tja Slomo,
Ik had ook al zo'n vermoeden dat hij (hoofdpijn) heeft gekregen. :D
Ach we zullen wel zien,
Ga hem in de loop van de week wel eens binnen"vliegen" in houthalen.
En om die swachplate kapot te krijgen moet ge al wat geoefend hebben hoor. :D :D
Nee ik was dus in de woonkamer aan het vliegen van de tafel naar de salontafel en was dat eigenlijk wat beu,
Dus ik naar de gang met m'n belleke en de kinderen en vrouw waren boven dus dacht ik => ga effe naar boven vliegen.
Maar als ik je een tip mag geven :!: probeer het niet want de heli gaat vreemde bewegingen maken omdat de ruimte niet groot genoeg was.
Met een crash tot gevolg op het traprekje en ==> swachplate naar de .... :lol: :D
achja volgende keer beter zeker's :lol:

maar nog effe een vraagje welke onderdelen zijn nu beter ??
Die van BMI of van Graupner??
Dacht wel dat die van BMI goedkoper zijn.
Als je nu de prijzen vergelijkt van de Blades
Graupner 1 set dus 4 blades voor 17.90
BMI 6 x onderblades 18.00
BMI 6 x bovenblades 18.00
wel moet ik als ik die van BMI koop die op een microweegschaal leggen en allemaal afwegen en bijplakken of afschrapen voor ze allemaal het juiste gewicht te geven.
En die gast van de winkel heeft gelijk hoor bij sommige is het verschil meer dan 0.3 gr en dan gaat die heli een dansje maken tijdens z'n vlucht. :D

hallo,

op het 4in1 controller bordje van de graupner 47G zitten twee

potmetertjes een voor Proportional en de ander voor Gain.

Kan iemand mij vertellen wat je met de Gain zou kunnen

afregelen?

Mijn 47G heeft het volgende probleem, als ik op een hoogte van

1.5 meter stil probeer te hangen begint hij langzaam om zijn

hoogteas te zwabberen terwijl hij wel in de vliegrichting blijft staan.

Mijn Lama2 hangt op die hoogte zo strak als een snaar

Iemand een tip?

Groeten jan

Back