Graupner/BMI 47G Coaxial Heli

• Topicstarter Topicstarter Wobben
  • Startdatum Startdatum
Simen hebben deze piggs ook een site ??
Heb al een paar url's geprobeerd maar kom nergens uit hoor.
En nog effe een vraagje :
Een gyro kan die vreemde dingen doen door trillingen in de heli ??

normaal hebben deze kleine dingen geen trillingen, zal effen aan de giro moeten regelen denk ik.

simendewulf zei:

normaal hebben deze kleine dingen geen trillingen, zal effen aan de giro moeten regelen denk ik.
Als je de onderste rotor laat draaien heeft hij geen trillingen,
maar laat je de bovenste rotor draaien dan trilt hij op z'n landingsgestel.
Ook als hij in de lucht hangt schud heel de heli.
Ergens zit er iets niet juist denk ik.
En ik heb zo'n sterk vermoeden dat hij in het bovenste rolement een verschil zit van een honderste milimeter.
Als ik nu wist hoe je een filmpje moet plaatsen.

gisteravond iets nieuws gevonden bij de bell , de ontvanger kan u gebruiken zowel op de 40 of de 35 band, ongelooflijk maar waar.
en ik kocht dan nog een zendmodul op de 35 band, om met eigen zender te vliegen.

Elke 35 of 40 Mhz ontvanger zal min of meer werken met een kristal van de andere band.
De ontvangers zijn echter afgeregeld op kristallen van de eigen band!
Reikwijdte zal dus drastisch afnemen, een Lama vlieg je echter dichtbij waardoor dit wellicht niet merkbaar is....

Met de meeste normale ontvangers heb je dan ook wel enige tientallen meters bereik hoor....

Inderdaad! Hier hebben we het al in meerdere draadjes over gehad. Doe maar eens een reikwijdte-test en je ziet vanzelf, dat het dus helemaal niet gaat.

De oscillatorkring van een 35 MHz ontvanger zal een 40 MHz kristal nog wel weten te starten en de frequentie-afwijking zal ook nog wel binnen de perken blijven, maar de antennekringen zijn echt alleen voor 35 MHz gebouwd en ingeregeld.

Met schade en schande zijn er al heel wat modelbouwers tot de ontdekking gekomen, dat er met een ontvanger van een verkeerde frequentieband alleen maar zeer spectaculair te crashen valt. In het meest ongunstige geval heb je namelijk zelfs enkele tientallen meters bereik en dat valt dus niet meteen op. Het model heeft dan al voldoende snelheid en hoogte...

Klopt, en dat is dus de reden dat het met de Lama en de X-Ufo goed lijkt te gaan.
Beide modellen worden dan indoor gevlogen (grootste afstand 30 meter), meestal op hooguit 10 meter afstand.
Met de X-Ufo (27mhz) vlieg ik ook met 35 Mhz kristallen, gaat prima omdat ik nooit verder dan 10 meter van me af hover....
Dit gaat dus wel mis met een willekeurige parkflyer buiten!!!!

Back