Graupner Cirrus 75 opknapverslagen

Nou vond ik op de kleedjesmarkt een Action Man, dat leek me ook wel wat.
Na enig passen en meten bleek alleen z'n kop er in te passen :-)

Van voor en opzij is het beter dan zo'n lege cockpit.....

100430_75001.jpg

100430_75002.jpg

...maar van boven is het een beetje een vreemd gezicht. Hmmmmm.

100430_75003.jpg

Ik kan moeilijk die bodem eruit halen want daar zit alle RC dus een lichaam kan er toch niet in. Nou ja, dan laat ik het maar zo. Meest van tijd zul je hem toch van opzij zien.

Ik heb eens op een Amerikaans forum gezien dat ze een foto van een persoon in de cockpit hadden gemaakt. Perfect, recht van boven. Dat hadden ze vervolgens op de grondplaat van de cockpitkap geplakt, vervolgens een hoofd erbovenop en dat zag er best goed uit.... ik zal nog eens zoeken naar een voorbeeld, moet dat nog ergens hebben opgeslagen.

Graag gedaan, uiteraard wel het resultaat hier tonen ;-)

Baal er wel van dat ik het voorbeeld niet meer kan vinden. Er was zelfs een bedrijf dat foto's van verschillende cockpits van motorkisten met een piloot erin verkocht via een website. Volgens mij kwam ik het tegen toen ik zocht naar een cockpit foto van een Pitts.

Succes!

Sorry Arjan,

Over het algemeen hou ik helemaal niet van mannetjes (of vrouwtjes) in een modelzwever. Da's een kwestie van smaak, maar in de CIRRUS is het net als of ie in een badkuip zit met alleen zijn hoofd boven het sop uit.....

In de SOPHISTICATED LADY zit er ook een persoon in de cockpit maar die mag je zelf een kleur geven (incl. benen en zijn handen aan een knuppel tussen zijn benen.....:D) Sorry....Die moet weggemoffeld of weggekleurd worden.

Succes. Verder is het een schitterende kist.

JH

Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor. Ik ben het voor een deel met je eens, mannetjes en vrouwtjes zien er vaak niet overtuigend uit. In dit geval ook niet.
Maar dan nog vind ik het storender als je een vliegtuig van opzij ziet en je kijkt dwars door de cockpit heen. Zelfs een kartonnen silhouetje is wat mij betreft beter dan een lege ruimte....zo zie je maar hoe smaken verschillen.

Dit is het trouwens geworden. Beter dan het was in ieder geval :-)

100430_75_004.jpg

Laatst bewerkt:
Keurig!! Veel beter dan een spookcockpit wat mij betreft. Kisten die rondvliegen zonder piloot zien er pas raar uit.

Mooi man!

Yihaaa

Arjan is het goed als ik hier vorderingen aan mijn Cirrus-75 plaats?

Sinds kort ben ik dus eigenaar van deze sierlijke kist van Graupner
1021294.jpg

1021296.jpg

Kon niet laten mijn houtbouw Cirrus er naast te leggen

1021301.jpg

1021304j.jpg

cirrus75.jpg

Haha:p

Groeten Rick

Hallo allemaal,

Zeer geïnspireerd geraakt door de mooie verhalen en foto's heb ik mijn Cirrus 75 van zolder gehaald. Veel verhuizingen doorstaan en nog altijd als nieuw. In tegenstelling tot de andere toestellen is deze niet uitgevoerd met ribvleugel maar met schuim en balsa beplakt. Ik ga het als 'klein' projectje opstarten door ailerons samen met een kennis in te bouwen. Verder ga ik de oranje tips en neus ook aanbrengen. De spuitbus oranje/rood is al gekocht.

Wat een prachtig vooruitzicht. Wellicht een goed idee om eens een Cirrusmeeting te organiseren.

Kan iemand me aangeven waar ik belettering kan bestellen?

Veel vliegplezier!

Groet,
Rene

Even dit draadje uit het stof halen..

Ik kan er eentje kopen. Nieuw in doos. Echter ook met een schuim beplankte vleugel. Graupner nummer 4254. Arjan, ik zag dat je hier wat catalogus scans hebt gepost. Heb jij meer info over deze specifieke variant van de cirrus 75? Dus de 4254, span 2,83m. Heeft deze bijvoorbeeld remkleppen? Of is dat zelf in te bouwen in een schuimvleugel?

Ik heb nog zo veel projecten liggen, en wil deze er wel bij op de stapel leggen, maar dan moet het wel de moeite waard zijn :-)

Okee! Ik kan het toch niet laten om 'm te kopen ;-) Veeeeeel te mooi, net zoals de mini nimbus! Remkleppeb tzt maar zien te fabriceren..

Hoi,

inderdaad heeft deze geen remkleppen of rolroeren. Ik heb deze versie zelf ook (al jaaaaaren), en heb er later remkleppen en rolroeren in gemaakt. Met een beetje handigheid is alles te maken zal ik maar zeggen.

Steven

Back