Hey Peytr, jij doet toch ook mee?
(inzake de Dandy's)
Ah zeker! Sinds gisteren ligt hier een echte ouwe Dandy op tafel. Voor 15 Euro, inclusief twee servo's en een hele berg authentiek stof. Vleugel is intussen kaal, dat is een verhaal apart. Deze vleugel is helaas ongedeeld geplakt maar verder goed bruikbaar. Er zit een grote reparatie in en k vond een stuk of 12 spelden en een hele dikke stopnaald die bij de bouw of herstel gebruikt zijn. Die zijn er nu uit. Verder drie gebroken ribben en nog meer plakwerk. Ik heb zelfs sterk de indruk dat de oorspronkelijke bouwer een rijtje verlijmingen tussen eindlijst en ribben vergat. Er ligt namelijk precies een rijtje los en ik zie geen lijmrest

. Ik ben nu de lijm- en kleurresten aan het wegschrapen. In het model zitten oude Robbe servo's die zonder haperen direct lekker draaien dus die mogen voorlopig blijven (al zijn het dan wel knoeperds van 50 gram, schat ik).
Canopy is kapot. Jammer want mooi vergeeld maar niet te redden. Moet dus ook een plugje maken om een nieuwe te trekken.
Deze zal de beauty contest moeten winnen want met dit gewicht wordt het geen thermiekwonder. Ik schat op basis van het wegen dat ik richting 800 gram zal gaan

. De insteek om er met moderne spulletjes een beter kistje van te maken is zo gek nog niet, dus misschien sloop ik op een zeker moment toch de dikke servo's er nog eens uit. Ook gek dat die dingen nogal achterin zitten. Aan de andere kant draagt zo'n platbodemprofieltje vaak lekker dus wie weet valt t mee.
Mijn exemplaar had niets van decals dus ik heb de afbeeldingen uit de tekening gehaald en een beetje ruis en pikkeltjes er uit gehaald. Ik wil kijken of ik die op transparant stickerpapier kan printen maar dat heb ik nog niet in huis.
Verder al even tussen de beschikbare ontvangertjes zitten neuzen: 35 MHz een Uni 4 of zo is mooi in stijl maar wel wat zwaar; er liggen vele lichte ontvangertjes te lonken zoals de Schulze of Corona scan ontvangertjes. Keuzes, keuzes... in ieder geval iets met een oranje wimpeltje.
Ik kom dit draadje net tegen dus zal het nog eens van begin tot einde lezen om te voorkomen dat ik domme vragen ga stellen.
Grt! Peter