Graupner Elektro Junior S - wie kent 'm?

Probleem wordt opgelost, een paar ontbrekende delen (waaronder die motorsteun) worden nog gestuurd....

Laatst bewerkt:
Probleem wordt opgelost, een paar ontbrekende delen (waaronder die motorsteun, worden nog gestuurd....

dat is fijn bart,
over paar weken (als je terug bent)
kunnen we de club even onveilig maken met onze Junior S :-) hahaah

Vandaag ook de JUNIOR gekocht , en ziet er inderdaad beter uit dan de E.GLIDER . ik bedoel
gladder van oppervlakte , wel zijn de roeren iets stugger , en motorinbouw geen probleem

Hallo,
ik heb net mijn Junior S inelkaar en moet even wat kwijt over de motor!
(Graupner Compact + 9x6)
want:
WAT EEN POWER!!!! ik en Matthijs werden er gewoon bang van!
we durfde haast niet vol gas,
is dit bij iedereen zo?

zometeen maar even gooien en vliegen nu het nog kan.
groetjes
Bart

Maiden

Net 5 minuten geleden even naar het voetbal veld van hiernaast geweest,
en de maiden gedaan van de Junior S!
En het ging GEWELIDIG :-) :banana:
1 handstart zonder motor gedaan en die ging mooi in een zweefvlucht rechtvooruit.
Toen de motor(dikke 3W :rolleyes:) aangezet en hem met een zetje het luchtruim ingestuurd.
ik heb hem 2 enkele tikjes down moeten trimmen maar verder vloog hij super.
nog even geweeft en toen maar naar huis gegeaan want het is nu al weer pikke donker.

morgen als het weer het toe laat maar eens uitgebreid de JuniorS testen.
dan kan ik meteen mijn nieuwe Nikon D60 meenemen om ze allebei even uit te testen. ;) :-)

Groetjes,
Bart

Een elektromotor heeft geen "voltage". Je kunt er best meer spanning op zetten als je er dan maar minder stroom mee trekt zodat het geleverde vermogen hem niet ver-ast :D

Als je op de Graupner site kijkt zie je ook dat de bedrijsspanning 7,2 tot 11,1 volt is. Op 3 cellen met een kleinere prop gaat prima.
Op 2 cellen wordt een 11x6 aanbevolen.

Nou gister hebben we weer even gevlogen met bart zijn junior s en wat een heerlijk vliegtuigje ik vind dat hij veel beter vliegt dan een Eg of een Arcus ik spreek uit ervaring.

Ondanks de stevige wind deed hij het heel goed, ik heb er even een filmpje van gemaakt en is hier te zien.
VvhCtcjqZ2A[/media] - Graupner junior s

Laatst bewerkt door een moderator:
Nou gister hebben we weer even gevlogen met bart zijn junior s en wat een heerlijk vliegtuigje ik vind dat hij veel beter vliegt dan een Eg of een Arcus ik spreek uit ervaring.

Ondanks de stevige wind deed hij het heel goed, ik heb er even een filmpje van gemaakt en is hier te zien.
[URL="
- Graupner junior s[/URL]

Mooi gemaakt dat filmpje ! Zelf ben ik lerend helivlieger, maar overweeg me begin volgend jaar, als het helivliegen (T-Rex500) wat beter gaat, ook een motorzwever aan te schaffen. Ik heb wat vliegtuigen betreft enkel ervaring met mijn sim, denken jullie dat deze junior een goeie eerste motorzwever is, of moet ik me ergens anders op richten ?

Reden dat ik zoiets wil is gewoon omdat ik een afstandsbediening heb (Graupner MX-16S) en dat die voor meer dan alleen helivliegen geschikt is...dus wil ik wat uitbreiden. Dus wat ik bij koop, moet goedkoop zijn, maar toch vliegen...en crashbestednig zijn. Vandaar dat mijn oog via de laatste nieuwsbrief van Pigs Airlaines, waarin een review staat, op dit toestel viel.

Laatst bewerkt door een moderator:
inderdaad, ziet er niet slecht uit, maar was het met 2 cellen ?
MORGEN GAAT MIJN JUNIORKE de lucht in, op 2 cellen, ben benieuwd .
wel met 2 grotere SERVO'S Power HD 2213 mg in de vleugel, en 2 GWS Q110 in de romp .
de regelaar is TURNIGY Plush 40amp . met een EM-Lipo 2500 2S van Engel

Wie levert de eerste setup van de Elektro Junior S voor de database....?:D
Of vliegen jullie hem allemaal met de bijgeleverde motor en prop? In ieder geval een aardige benchmark voor vergelijkbare zwevers dus kom maar op!
Alvast bedankt heren :p

vandaag de eerste vlucht gedaan, en wat raad U zeer goede vliegeigenschappen , en dit met de bijliggende motor en prop en op 2 cellen .
de eerste vlucht was meer een test , maar bij de 2e vlucht stond de stabilo los, en bij het aandraaien van de vijs brak de kop af, dus goed opletten ik heb deze dan maar gelijmd.
veel beter dan de E.GLIDER

na al een vlink aantal vluchten te hebben gemaakt met de junior S ,
werd het tijd voor wat decoratie,
ik vond dat hij lastig te zien was als je hoog zat, en hij ziet er een stuk mooier uit met de rood/witte blokken onder de vleugel.
hier en plaatje van de VERS gespote vleugel:

dsc01321zn8.jpg

groetjes
Bart

vandaag de eerste vlucht gedaan, en wat raad U zeer goede vliegeigenschappen , en dit met de bijliggende motor en prop en op 2 cellen .
de eerste vlucht was meer een test , maar bij de 2e vlucht stond de stabilo los, en bij het aandraaien van de vijs brak de kop af, dus goed opletten ik heb deze dan maar gelijmd.
veel beter dan de E.GLIDER

waar heb je hem gekocht norbert?
krijg er ook zin in,...was eerst van plan voor de easy glider te gaan
maar die reacties hebben me overtuigd

de JUNIOR is nu mijn werkpaard geworden om mijn dorp ieder zijn foto van zijn huis te bezorgen . gewoon landen in de straat ( mag wel geen Politie komen )

Back