Graupner Elektro Junior S - wie kent 'm?

(...)wel merk ik dat de passing van de vleugel , niet zo ...... is
ik zal er grotere magneten inlijmen ( zitten er nu in van 5 mm diameter )
Zitten de 5mm magneten er van origine in, of is dat een aanpassing van jou?
Ik aarzel over het toevoegen van magneten. Eigenlijk ben ik niet bang dat de vleugel tijdens het vliegen verkeerd komt te zitten... en bij een landing is het alleen maar goed als het makkelijk los kan...

ja , norbert
heb ik ook gedaan ,die magneten
want de sluiting komt los te zitten na een paar keer open en dicht doen.
verder alles heel goed met de 'senior' ,houd zich kranig met m'n vliegstijl...

Zaterdag was het meteen weer raak; de nieuwe carbon buis aan gort.
Ik word daar toch wel wat gallisch van. Hij was wel een beetje op een tip gegaan, maar mijn Arcus vroeger kon daar echt beter tegen (nooit één buis gesneuveld). Later opgemeten; de nieuwe Junior buis is precies hetzelfde als de oude, dus gemiddeld zo'n 40% minder wanddikte.

Omdat ik zondag weer wilde vliegen heb ik de oude Arcus buis aangepast (uiteinden 3 cm opgelengd met een houten klosje en stukje carbon buis) en er vervolgens een geroutineerd clublid mee laten vliegen. Deze had meteen trammelant; de ailerons begonnen een eigen leven te leiden. Hij kreeg 'm netjes aan de grond, maar ik had geen zin meer. Misschien dat alle crashes die ik de laatste tijd heb niet alleen maar aan mij liggen...
O ja, voordat dat clublid met de Junior vloog was mijn SportWing ook al naar beneden gekomen zonder dat ik nog maar enige controle had.
Ik denk hard over zo'n Spektrum 2.4 set.

Laatst bewerkt:
deze namiddag ( Zondag 1 juni ) 4 vluchten gedaan met de Junior , ook was LOW BUG van de partij , mijn laatste vlucht was er eentje van 57 minuten.
wat is er mis met de Junior NIETS , maar dan ook NIETS
wat de sterkte van de karbon buis te maken heeft met storing op de rolroeren weet ik ook niet , maar ja wie ben ik .
ik heb de buis toch moeten testen op sterkte , want ik was de Junior kwijt in de wolken en heb een spiraalduik moeten doen .

wat de sterkte van de karbon buis te maken heeft met storing op de rolroeren weet ik ook niet , maar ja wie ben ik .
Op zich zijn het twee afzonderlijke zaken. Alleen als ik alleen maar glitches had gehad en wél een sterke buis, was er niks aan de hand geweest; en als ik een zwakke buis had gehad en géén glitches, ook niet. Dat is het verband.

ik vlieg hem zelfs op 11,1v en de buis blijft goed.
ik zit nu aan +/-10 vlieguren ,op zowel 2 als 3cellen

vind het een heel goede zwever voor z'n prijs
voor mij een aanrader...

Nou, dat kan je teruglezen in dit draadje...
In het kort: hij is meetbaar zo'n 50% dunwandiger dan een Arcus buis.
En: Als ik alleen maar glitches had gehad en wél een sterke buis, was er niks aan de hand geweest; en als ik een zwakke buis had gehad en géén glitches, ook niet.
Komt natuurlijk nog bij dat ik voor geen meter kan vliegen. Gelukkig dat het bij een ervaren vlieger zondag ook maar nét goed ging. Scheelt me één frustratie.

Hoi allen,
Door drukte heb ik dit draadje een aantal weken niet gevolgd. Het verbaast mij dat er nog mensen in de zelfde problemen komen die ik in post 30-32 en 36 omschreven heb! Die cabonbuis is gewoon klo...... zelfs toen ik na reclameren een nieuwe gekregen heb was ook deze klo....
mijn GJS is verder prima en vliegt uitstekend.
zie ook mijn laatste filmpje in Toscane
SwAVR67JZEk[/media] - Graupner junior S Toscane

4MInj43QxlA[/media] - Toscane fly cam one Sonic 400

Ik heb het echter nog niet aangedurft om op 3S te vliegen.
Is het misschien (g)een leuk idee om ergens in het midden van het land een GJS-meeting te houden?

Laatst bewerkt door een moderator:
Sander ik ben het niet met je eens, graupner zegt dat het prima gaat op 3 cellen en ook met een 9x6.
Barthezzo hier heeft er ook eentje, die vliegt die op 3 cellen 1700mah 20C met een 35A regelaar en dit gaat super, regelaar word een beetje handwarm, motor blijft koud en lipo ook, niks aan de hand.

Het kan dus gewoon makkelijk hoor, en hij heeft er nu toch al een aantal vlieguren opzitten en nog steeds geen mankementen.

Heren ik ga het proberen eerst met een kleinere prop.. mijn esc = 30A en mijn lipo 2250 20C. eerst maar kijken of de lipo niet bol gaat staan en of de ESC niet echt warm wordt.
Tot welke prop maat kan je gaan met 2 cellen?
Nu alleen nog beter weer. Hier in het zuiden wil het maar niet beter worden

Sander je hebt helemaal gelijk, momenteel gaat hij al als een speer en is hij vlot op hoogte. Maar een 2S lipo is eerder leeg om dat je de neiging hebt om vol gas te vliegen. Met een 3S zul je eerder 1/2 gas vliegen.
Voor de mensen met problemen met de carbonstaaf.......gewoon bij de doe het zelfzaak een RVS buis van 10 mm en een binnenbuis van 8 mm. Nooit meer problemen.

Dat spreekt me wel aan, gewoon wat anders kopen voor de vleugelligger...
RVS? Ik denk aan aluminium. Is misschien per milimeter minder sterk dan carbon, maar het probleem is dat die Graupner carbonbuis niet regelmatig is, en overall nogal dun.

Nou ja... voorlopig zit de buis van wijlen mijn Arcus erin, die is veel dikwandiger.
Maar ik vertrouw mijn zender niet meer... nadat de clubgenoot die mijn Juun zou proberen ook al bijna crashte wil ik nu eerst over naar 2.4 Ghz..

Inmiddels een nieuwe zender (Spektrum DX6i) gekocht, en daarnet weer wat voorzichtige vluchtjes gemaakt met Juun.
Ging eigenlijk prima, alleen was ik stervensnerveus... iets teveel gecrasht de laatste tijd... maar ditmaal eindigde iedere (korte) vlucht in een nette landing. Hèhè...

Back