Graupner IFS/XPS systeem HOPT niet

Goh Jan,

ik wist niet dat je ook vloog? Vliegtuigen of heli's?

Greetz

Wie zegt er, dat ik vlieg? Ik heb wel voor mezelf een Ikarus Lama (ook gekregen :zon:), maar ik wil niet beweren dat ik daarmee vlieg. Zelfs er mee hoppen gaat me niet goed af. Enne, voor degene die nu heel spits iets wil gaan vertellen over dat hoppen: daar is hier reeds 28 bladzijden mee gevuld.

Klopt, bij die crash vorige week werkte het al weer zonder te resetten....
Zelfde vliegtuig, zelfde piloot (aardige gozer), zelfde zender, maar nu uitgerust met een 35 MHz module en een spcm-ontvanger in het model: ging deze week op identieke manier tegen de vlakte: helemaal niets meer. Dit wordt nu onderzocht; de iFS-set is teruggegeven aan de winkelier. Hierover waren reeds eerder afspraken gemaakt.
Dit geeft voor dit geval al weer een wat ander beeld.

Dit geeft voor dit geval al weer een wat ander beeld.

Idd.

Het zou eens "gewoon" aan de zender kunnen liggen. Maar ja iedereen met zijn vooroordelen...........:rolleyes:

En het feit blijft dat hier op het forum maar een beperkte gebruikersgroep huist van alle vliegers in het land. Dus het blijft ook altijd maar een beperkt beeld van een bepaald probleem van die bepaalde gebruikers.

René, dat is een geintje tussen Niek en mij. Ik heb ooit bij het indoor helivliegen als grap een tennisracket meegenomen omdat ik (met reden!) weinig vertrouwen had in zijn vliegkunsten.

Laatst bewerkt:
Het zou eens "gewoon" aan de zender kunnen liggen. Maar ja iedereen met zijn vooroordelen...........:rolleyes:

Ik kan mij best wel voorstellen dat er iemand vooroordelen heeft betreffende IFS. Door het simpelweg weergeven van feiten en gebeurtenissen uit de praktijk in de verschillende forums zijn tot op heden weinig positieve zaken te melden, of deze nu zelf of door collega-piloten zijn gemeld doet niet ter zake. Echter niemand is er bij gebaat om een systeem om welke reden dan ook volledig de grond in te boren. Welke echte modelvlieger heeft daar nu daadwerkelijk voordeel bij?
Sterker nog het geeft ook de produkten die algemeen wel goed bevonden worden door de 2,4 Ghz gebruikers een negatieve "bijsmaak" bij alle piloten die voor een eventuele omschakelbeslissing staan.
Wat mij zelf betreft is het wel duidelijk: gezien de jarenlange ervaring van Klaus Westerteicher met diversity en de duidelijke uitleg, waarom en vooral de noodzaak van diversity op zijn seminars heb ik het S3D systeem van ACT voor mijn MC4000 besteld, leverdatum afwachten dus en thee drinken. :cool:

die Klaus van ACT blies juist eerst hoog van de toren tegen 2.4....
Totdat ze hun eigen systeem klaar hadden.
Over bijsmaak gesproken.

De enige die in mijn ogen goed betrouwbaar overkomt is Futaba fasst,
gelijk een degelijke terugroep actie bij een productie voutje,
en kijk maar eens op japanse futaba site,
industriele (2.4) afstandsbedieningen zijn al jaren een hoofdproduct,
en modelbesturing doen ze er eignlijk bij..
Ze hadden eerder dan spectrum in t 2.4 modelbouw segment kunnen stappen.
Alleen beetje prijzig die Fasst modules en ontvangers.

Spectrum doet t niet slecht, met hier een daar een software updatje,
alleen de verkrijgbaarheid in europa is slecht nu graupner spectrum/horizon
(of elkaar?) hebben laten vallen.

De JR serie wordt hier normaal onder de graupner vlag verkocht,
ben benieuwd of de nieuwe spektrum 9/ JR 9nogiets uberhaupt door
gr hier verkocht gaat worden.

Laatst bewerkt:
Zo iets vermoedde ik al, maar neemt niet weg dat dit een serieuze draad is.

Wel andermans dure hobby belachelijk maken: [60277] bereik-mx12-graupner-zender

Maar vervolgens volledig onterecht een moderator die een (in mijn beleving sterke) grap maakt bekritiseren????

Pas op dat het niet te gezellig wordt, hoor! Jongens, geen grappen graag. Dit is een serieus forum. :yes:

Pfff.

Vincent

Laatst bewerkt door een moderator:
"Ergebnis der Sitzung war, dass es keine generellen Verbote für Anwendungen auf dem 2.4GHz-Band geben wird. Das Band kann somit auch weiterhin anwendungs- und technologie-neutral benutzt werden, d.h. auch die Anwendung für Funkfernsteuerungen für Modelle ist europaweit prinzipiell erlaubt."

Denken den belgen nog steeds anders over?!

Dat is zeer goed nieuws. Intern was daarover al wat bekendgemaakt, maar nu het is aangekondigd is het officiëel. Lees vooral de laatste regel:

Wir werden ein System vorstellen, sobald wir unseren Kunden ausgereifte Produkte anbieten können.

Juist Jan, dat wil dus zeggen dat men reeds een systeem in vergevorderd stadium heeft. Naar ik aanneem zal dat voordat men dit presenteerd naar hun klanten eerst terdege (door hun Werkspiloten) in de dagelijkse praktijk worden uitgetest.

Indien men net zo ver is als ACT...... of zou dit toeval kunnen zijn.
Who knows. :confused:

Back