Graupner IFS/XPS systeem HOPT niet

Dat het Fasst systeem minder of geen problemen vertoont was mij ook al duidelijk, maar het zou mooi zijn als ze dmv bovenstaande test aantoonde dat het Fasst systeem wel raad weet met de doelbewuste storingen.

Het is inmiddels wel duidelijk dat het nog niemand gelukt is om IFS/XPS te laten hoppen. Behalve Jim Drew maar die levert er geen bewijs bij. Dat 'intelligent frequncy select' gebeurt dus één keer: als je de zender aanzet zoekt-ie eenmalig een vrij kanaal (overigens werkt IFS precies zoals Spektrum, alleen die laatste zendt uit op twéé kanalen).

Veel interessanter is natuurlijk de vraag: 'Is dat erg? Is dat reden om de spullen niet te gebruiken?'

Wat dat betreft is de vraag van holco erg belangrijk:

Dat het Fasst systeem minder of geen problemen vertoont was mij ook al duidelijk, maar het zou mooi zijn als ze dmv bovenstaande test aantoonde dat het Fasst systeem wel raad weet met de doelbewuste storingen.

En hetzelfde ook voor Spektrum.

Het zou aardig zijn om dat eens uit te testen. Kiwi zegt (in de draad op FG die ajs56a kwoot) dat hij dat gaat doen. Ik ga die draad eens volgen.

idd , t lijkt er steeds meer op.
ook lache om te zien dat toen dat draadje op rc groups begon , er in no-time 21 pagina's was volgeschreven , vervolgens heeft ie al 2 weken 21 pagina's , omdat er heeel veel word gedelete. nu heeft ie vanwege veel postjes 22 pagina's , maar morgen weer 21 denk ik, aangezien er weer kritische postjes bijstaan.

ook lees ik veel commetaar van mensen met toch veel postjes , om ze vervolgens niet weer terug te zien daar , die mensen zijn dus gebanned .
wat er daar overblijft , zijn mensen die jd loyaal zijn , en commetaar om zeep proberen te helpen met loze argumenten als ; o ja , heb jy fasst zien hoppen dan ? enne ; jd is gewoon begaan met zn klanten dat ie een forum heeft , kun je van futaba niet zeggen , die zijn arrogant.
er was zelfs iemand die het een schande noemde dat mensen jd's integriteit in twijfel namen . ken je dat geloven !!!

mvg ferry

kon ook niet uitblijven , tenzij graupner totaal geen zelfrespect zou hebben .
nou , ik hoop dat graupner moskovich effe belt en jd de broek van zn kont af recht .

... ook lees ik veel commetaar van mensen met toch veel postjes , om ze vervolgens niet weer terug te zien daar , die mensen zijn dus gebanned ...
Als privé-moderator van een eigen thread, kan ik mensen niet uit die thread bannen. Wel kan ik stuk voor stuk berichten verwijderen. Doe ik regelmatig om het overzicht clean te houden, zonder discussie, en dat zeg ik van te voren natuurlijk ook:
cd-rom tricks - RC Groups
e-flight calculaters (compilation) - RC Groups

Laatst bewerkt:
ja ron , maar ze worden van rc groups gebanned middels warning points uitgedeeld door jd.
en wat voor zin heefd t een forum te hebben met een discussie , waar je t allen eens mag zijn met iemand ?

Geen idee waar je deze informatie vandaan haalt. Hij heeft het over geruchten:

Hallo Gerüchtefreude, Graupner und Futaba Fans

Wie ich von mehreren Leuten erfahren habe gibt es derzeit eine richtige Umtauschwelle mit den Graupner 2,4 GHz Modulen. Der Grund liegt offensichtlich daran das die IFS Module nicht laut Produktbeschreibung Hoppen wie es in anderen Forumbeiträgen zu lesen war und deshalb auch mehrere Modelle abgestürzt sind.
Bei Gesprächen mit Vereinskollegen wurde bestätigt das Graupner ohne Rückfrage den vollen Kaufpreis erstatten. Das selbe hörte ich von einem großen Österreichischen Modellbaufachgeschäft.

Nun überlegen einige Leute aus meinem Bekanntenbereich die IFS Komponenten zurückzugeben und dafür die Fasst Module kaufen.

Ich bitte nun um Erfahrungsberichte der IFS Besitzer.
Gibt es wirklich Probleme?
Gibt es jemand der schon Umgetauscht hat?
Oder ist das alles nur Humbug?

Bei Gesprächen mit Vereinskollegen wurde bestätigt das Graupner ohne Rückfrage den vollen Kaufpreis erstatten. Das selbe hörte ich von einem großen Österreichischen Modellbaufachgeschäft.

Bovenstaand verhaal, en het feit dat Ferro zonder problemen zijn spullen om kon ruilen zegt mij genoeg!!

Op een engels forum heb ik ook gelezen dat iemand bij een internetleverancier het IFS systeem had besteld, deze perzoon kreeg na een paar dagen een mail retour dat vanwege technische problemen met dit systeem het niet uitgeleverd kon worden en het geld werd terug gestort.

Ga niet verwachten van Graupner dat ze dit aan de grote klok gaan hangen!!

eeh mario , ik kan mn spullen inleveren bij remco[4rc.nl] , niet bij graupner.
remco kon dit [2weken geleden] vooralsnog niet claimen bij graupner.
vandaar dat ik remco zijn service zo prees.
mvg ferry

ja ron , maar ze worden van rc groups gebanned middels warning points uitgedeeld door jd. ...
Als JD's reports door de moderatoren gehonoreerd worden, dan hebben die mensen de algemene forumregelels overtreden. Voor bannen moet je meerdere keren, binnen zekere tijd, stevige overtredingen begaan hebben.

eeh mario , ik kan mn spullen inleveren bij remco[4rc.nl] , niet bij graupner.
remco kon dit [2weken geleden] vooralsnog niet claimen bij graupner.
vandaar dat ik remco zijn service zo prees.
mvg ferry

Ferry ik denk niet dat Remco zonder rugespraak met Graupner zomaar ff 500 euro in de prullenbak gooit.

En ga er maar van uit dat Graupner meer (en langer)weet van het hopt probleem dan een ieder ander, behalve JD dan;)

Als JD's reports door de moderatoren gehonoreerd worden, dan hebben die mensen de algemene forumregelels overtreden. Voor bannen moet je meerdere keren, binnen zekere tijd, stevige overtredingen begaan hebben.

Als het om geld gaat verdwijnen regels als eh sneeuw voor de zon.

Laatst bewerkt:
Nee hoor Niek, het gaat zelfs nergens over. Op RC groups zijn nog steeds dezelfde mensen bezig om het bewijs te leveren, dat het systeem niet hopt en zijn nog steeds dezelfde mensen er van overtuigd, dat zij gelijk hebben. Er is dus zo te zien niemand in de ban gedaan. Wel is er een tweede spelbreker bijgekomen, die met zijn XDP heeft vastgesteld, dat het systeem wél heeft gehopt, maar die heeft natuurlijk ongelijk :wink:!

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
is het niet wenselijker, dat zo'n systeem zo lang mogelijk zijn kanaal vasthoudt?
En in welk praktijk geval zou het zo lang mogelijk blijven zitten op een gestoord kanaal beter zijn dan een systeem zoals spectrum dat altijd op 2 kanalen zit of een FHSS/DSSS combo systeem?

Een extreem hoog ruisniveau zal zich namelijk nooit tot slechts één kanaal op deze band beperken en naar verwachting ook niet tot een deel van de band. Er is slechts één uitzondering: als je in je model-met-2,4GHz-besturing een 2,4 GHz zender meeneemt.
En waarom zou een video zender aan boord de enige uitzondering op deze XPS JD regel (veronderstelling) zijn? Ik kan er nog wel een paar meer bedenken en natuurlijk kan je elk wireless systeem blokkeren. Maar het is gewoon moeilijker om een systeem dat een combinatie van FHSS en DSSS gebruikt te storen dan een simpel DSSS systeem dat zich vastzet op 1 freq. Stel ik heb een 1Watt stoorbron, dan moet die het vermogen spreiden over ongeveer 100MHz om de gehele ISM band plat te leggen voor een FHSS/DSSS combo systeem. Dan kom ik op ongeveer 1/100 = 10mW/Mhz. Het is dus gewoon een paar orde van grootte moeilijker om zo'n hybride systemen weg te blazen. Dat is gewoon zo en dat weet JD ook vandaar dat hij dat hoppen on demand in zijn marketing brochure zet om iets tegenover het FHSS verhaal van Futaba en 2 freq systeem van spectrum te zetten. Spectrum had vroeger trouwens een systeem dat maar op één kanaal werkte met DSSS voor auto's dacht ik, voor hun full range AIR systeem hebben ze extra een 2de redundant kanaal toegevoegd. Was dat echt strikt noodzakelijk, waarschijnlijk niet maar het biedt wel redundantie in een druk bezette band.

Het is trouwens niet enkel het al dan niet hoppen waar XPS minder scoort dan de meeste anderen. Path diversity hebben ze ook (nog) niet terwijl het toch wel bekend is dat hoe hoger de freq hoe meer alles zich als licht gaat gedragen. Je krijgt dus reflecties en dus minima waar de ontvangst moeilijk is. De meeste systemen op 2.4Ghz maken dan ook gebruik van 2 of meer antennes die je ook best onder een hoek van 90 graden opstelt (en enkele cm van elkaar). Zelfs op de 35 Mhz band is dit nuttig, maar op de 2.4Ghz band gezien de hogere freq nog nuttiger.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back