Graupner IFS/XPS systeem HOPT niet

Bovendien is concurrentie goed voor de prijzen. Het lijkt me niet fijn als Futaba straks een monopoliepositie heeft.

Ik ben benieuwd hoe ACT het gaat doen, als het goed is leveren ze hem nu uit op de beurs (Sinsheim) en komen de gebruikersberichten snel op de forums hoop ik.

Het systeem van ACT spreekt mij tot nog toe het meeste aan. Maar moet ook eerst maar eens in de praktijk blijken.

Ik ben benieuwd hoe ACT het gaat doen, als het goed is leveren ze hem nu uit op de beurs (Sinsheim) en komen de gebruikersberichten snel op de forums hoop ik.

Het systeem van ACT spreekt mij tot nog toe het meeste aan. Maar moet ook eerst maar eens in de praktijk blijken.

Juist Teus, ook ik zie met spanning uit naar de producten, maar vooral de eerste praktijkervaringen van/met ACT. Tijdens hun Seminar in Pforzheim vorig jaar ben ik zeer onder de indruk geraakt van hun toen nog in de ontwikkelingsfase verkerende 2,4 Ghz systeem. Het gaf toendertijd een goed "onderbuikgevoel". Indien Klaus Westerteicher in de praktijk kan waarmaken wat men in hun info over het S3D schrijft en beweerd, zie ik ACT met vol vertouwen tegemoet. Tevens het grote voordeel dat ik mijn MC4000 kan blijven gebruiken zonder noemenswaardige aanpassingen.

Dat lijkt mij een heel stuk verstandiger dan blijven aanmodderen met IFS, waar de meeste mensen toch al geen vertrouwen meer in hebben.

Ben benieuwd, we gaan het allemaal meemaken de komende maanden:D

Het is sowieso vernaggeld nu voor veel 'eigenwijze modelbouwers'.

Immers.. bij spectrum moet men iets veranderen aan het zendvermogen --> ongeinformeerden en stemmingmakers grijpen het aan om het systeem tot 'slecht' te verklaren. Bij iFS hopt het systeem mogelijk niet --> zelfde verhaal.

Denk dat ze naar een FHSS systeem toe moeten. Dan hoeft het zendvermogen niet aangepast te worden. Moeten ze nog wel even een fabrikant vinden.. futaba misschien? :P

Pardon? Vernaggelt?
Was de elandtest op de Mercedes A klasse destijds ook een vernaggeling door de pers?
[...]
Aanvankijk poogde Mercedes het ook toe te dekken. Hallo!
Gaat het hier niet om een nog niet volwaardig uitontwikkeld product.

Geintroduceerd door een opgevoerde hobbist via een forum in de USA, gemarket via een forum in de USA? etc...
Vervolgens meer dan demiddeld problemen bij gebruikers.
Over de strategie van JD maar te zwijgen.... en het dan aan de man bij Graupner te brengen getuigd van lef...

Ik moet er nogmaal niet aan denken dat iemand een ongecontroleerde kist in z'n rug krijgt. Graupner kent z'n verantwoordelijkheden. Met Graupner hoeven we geen medelijden te hebben. Die weten wat ze aan het doen zijn. Die zullen hun safety-record echt niet willen tarten.
Als het goedje potentieel heeft, zal Graupner extra kennis moeten inkopen/hebben ingekocht om het uit te ontwikkelen.

Voor een aantal mensen zal iFS een negatieve klank houden. Mensen die van deze discussies niets afweten, zal het echt niet deren.
Als iFS t.z.t. in de markt goed functioneerd, betrouwbaar en stabiel is, zal het absolut aanslaan.

Ik gelooft nog steeds in wakkere consumenten die reageren op onvolkomenheden in producten of diensten. Of het nu om voedselveiligheid gaat, auto's, electronica of wat dan ook...

Verder verwacht ik dat de ontwikkelingen op dit gebied echt niet stil zullen staan.

Laatst bewerkt:
Met alle respect, maar er is hier geen sprake van wakkere consumenten die reageren op onvolkomenheden in producten.

Er is sprake van wakkere consumenten die er alles aan lijkt gelegen om productonvolkomenheden te vinden.

De DX7 zoals Graupner 'm wilde uitleveren, met verminderd vermogen, was in principe niets mis mee. Alleen hadden de conservatievere modelbouwers die 2.4Ghz totaal ongefundeerd 'maar niets vinden' in dat vermogen iets gevonden om het systeem ononderbouwd de grond in te praten, dus kreeg het een negatieve naam.

Hetzelfde is hier aan de hand. Vooralsnog zie ik nog niemand vertellen over hoe het iFS systeem in de praktijk niet goed werkte of problemen veroorzaakte.

Met de Mercedes A klasse zijn geen slachtoffers gevallen door de 'elandproef'.

Zo zie je maar weer hoe goed stemmingmakerij werkt. Zeker in een markt waar toch al wantrouwen tegen heerst.

ik heb niet alles doorgelezen maar we zijn net terug van Sinsheim MET een module en 2 ontvangers van het graupner IFS systeem.

Op de stand van graupner was het wel aanwezig en de technische mensen die er zaten konder er niet over zwijgen, een half uur mee gepraat en alle verschillen mooi uitgelegd gekregen. Conclusie was eigelijk dat beide systemen (spektrum en IFS) goed werken, alleen dat IFS toekomstgericht uitgebreider is door het de wederzijdse cummunicatie.

Nu hopen dat eind deze maand België de poort openzet voor de 2.4 en we kunnen vliegen.

Peter

de mensen van graupner hebben zelf toegegeven dat er in het begin problemen waren.

zelfs in de handleiding staat dat modules van voor 12 juli 2007 bepaalde instellingen NIET mogen gebruiken.

voor mi zijn ze open en eerlijk wat me een goed gevoel geeft.

Even "off-topic" maar ik zoek een poll met gebruikerservaringen over het systeem van graupner. Ben wel nieuwsgierig naar de feiten van gebruikers zelf.
Ik heb dit draadje vluchtig doorgelezen maar wordt er niet veel wijzer van of het systeem nu wel of niet correct werkt.

Ik heb sinds kort een graupner mx-24s en daar wil ik over een tijdje een 2.4GHz module voor kopen maar wederom denk ik dat ik maar even af moet wachten voor ik dat werkelijk ga doen ....

Trouwens, laat iedereen maar naar de 2.4Gig band gaan, dan blijf ik lekker veilig op de 35MHz band zitten ;-)

Nou, het is zover, de eerste video waarin XPs duidelijk hopt is verschenen:

Laatst bewerkt door een moderator:
19627.gif

dit doet me toch denken aan een uitspraak.
het is intersant, maar ik kijk over een paar jaar wel als de kinderziektes er uit zijn!
hoe dicht hij bij de waarheid zat kan ik nu amper geloven.
eerlijk gezegd schrik ik er van.
wat als er een vliegtuig van een tig kilo op "hol" slaat, de gevolgen kunnen dodelijk zijn.
ik moet er niet aan denken dat er bij een show een dikke jet in het plubliek valt door dat een fabrikant zijn zake niet voorelkaar heeft.
(staat enig zins los van de technisch decussie, maar ik vindt het toch wel relevant)

Bert: In feite kan dat op elke freqentie gebeuren, dat is niet iets wat nu specifiek een gevaar is van het IFS/XPS systeem.

Bij een krachtige storing op 1 kanaal:
- is de kans groot dat IFS/XPS & Assan/Jamara in fail-safe gaan, als juist op dat kanaal wordt uitgezonden/ontvangen.
- heeft Spektrum altijd nog een tweede kanaal beschikbaar
- hoppen Robbe/Futaba Fasst & ACT S3D onverstoorbaar door de hele band

Bij een breedbandige zware storing:
- werkt IFS/XPS & Assan/Jamara hoogstwaarschijnlijk niet meer
- kan Spektrum uitvallen, als de storing beide kanalen treft
- is de kans groot dat Robbe/Futaba & ACT S3D onverstoorbaar verder hoppen op de nog beschikbare vrije kanalen

Laatst bewerkt:
Op de stand van graupner was het wel aanwezig en de technische mensen die er zaten konder er niet over zwijgen, een half uur mee gepraat en alle verschillen mooi uitgelegd gekregen. Conclusie was eigelijk dat beide systemen (spektrum en IFS) goed werken, alleen dat IFS toekomstgericht uitgebreider is door het de wederzijdse cummunicatie.

Peter,

Het ACT S3D systeem heeft een werkend down-link en telemetrie systeem. alle accesoires hiervoor zijn beschikbaar.

De klanten van XPS/IFS wachten al een jaar op de lang beloofde telemetrie accesoires, en velen hebben de hoop ondertussen opgegeven.

-S3D-System 2,4GHz-

Bij een breedbandige zware storing:

- is de kans groot dat Robbe/Futaba & ACT 3DS onverstoorbaar verder hoppen op de nog beschikbare vrije kanalen

De kans is niet groot, maar zoals ik de techniek lees gebeurd dat gewoon!

Alleen;

Ze hoppen ook gewoon lekker naar het gestoorde kanaal, en stel dat de sequence van hoppen zo is dat ze toevallig gedurende een langere tijd op die kanalen blijven hoppen?

Wat dan?

Dan crash je ook met het futaba en ACT systeem volgens mij.

Nu wil ik niet azijnpisserig zijn, maar heeft Futaba al filmpjes gepost waarop bewezen wordt dat dat systeem 'hopt'?

(niet dat ik dat niet geloof, maar de XPS bashers in dit topic zouden dus ook Futaba niet moeten geloven ;))

Back