Graupner IFS/XPS systeem HOPT niet

The 3 main problems we have with the spectrums are the default neutral is not 1.5mS. Can easily be adjusted using the trims.
They don't seem to work when really cold, Solved by moving them away from the CO2 stuff.
The pulses are only upto 3.3 volts, less if external circuit pulls more current. Solved by Resistor changes in mixer board to drive the Opto-Isolators correctly. Bear in mind that most new receivers (including 40MHz) are 3.3V and it really depends on whats attached to weather they will work.

Van het FRA Forum. The Fighting Robot Association Forum: Futaba 6ex FASST

Als ik dat goed lees, is spektrum CMOS technologie (3.3v) vs. TTL in de oude ontvangers (5v).. dat zou met een simpel torretje al op te lossen zijn, mocht dat ooit voor problemen zorgen..

Mooi beloftes weer van Jim. Leuk dat hij ook denkt aan de "bench testing junkies". Ben erg benieuwd wanneer we een filmpje zien met de nieuwe firmware op de ontvanger... Dan zou die wel moeten hoppen.

Toch ben ik erg benieuwd of hij al zijn beloftes waar kan maken. Als het zo makkelijk is om het systeem nog ZOveel sneller te maken, waarom is dat in eerste instantie dan niet gebeurd vraag ik me af. Als hij nu wel gaat hoppen met een aanpassing in de firmware, waarom heb je niet DIRECT toen er vragen kwamen een nieuwe firmware gemaakt die wel hopt. etc. etc.

Moet wel gezegd worden dat ALS hij alles waar maakt wat hij daar belooft, dat XPS dan ineens wel 1 van de betere systemen is :wink: Als...

Cheers,

Richard

Van wat ik tot nu toe heb gelezen aan ervaringen van gebruikers is XPS al een van de betere systemen. Alleen komt JD dan zijn beloftes na.

Naar mijn bescheiden mening is FASST dan nog steeds technisch beter..

dus , de hele wereld wou weten waarom mensen het systeem niet aan t hoppen kregen , en hij komt nu met een verhaal dat er nieuwe ontwikkelingen zijn die dit allemaal nog geweldiger maken . maar weigert vooralsnog in te gaan op het hopping issue .

maw niet voor je voeten op de grond kijken maar kijk naar de horizon want daar blinkt goud ofzo.
vreemde gast , met identiek gedrag als ie heeft vertoond bij zn vorige fiasco.
lees ik t nu verkeerd , of is die satteliet ontvanger waar ie t over heeft een nieuwe , nog niet eerder beloofde functie in de toekomst ? maaknieuit i'll buy it !! :]
mvg ferry , die net zn fasst heeft ingebouwd :]

Laatst bewerkt:
Wat mij erg verbaast, dat er hier wel heel gemakkelijk wordt gesproken op wat andere zeggen/beweren, maar waarschijnlijk zelf het systeem nog nooit hebben gezien laat staan er mee gevlogen en/of getest te hebben.

En ja hier zullen dan ook wel weer de nodige comentaren op komen.............;)

Of niet. Of toch wel?

Waarom heb jij destijds niet voor een Mercedes Benz A klasse gekozen? Je hoeft er niet één te hebben om je er een mening over te vormen. ;)

Of niet. Of toch wel?

Waarom heb jij destijds niet voor een Mercedes Benz A klasse gekozen? Je hoeft er niet één te hebben om je er een mening over te vormen. ;)

Je mag uiteraard wel een mening hebben, maar of hij dan terecht is... Voor jou uiteraard wel natuurlijk,
maar een mening is wel wat anders dan dat je zou zeggen dat die Mecedes een waardeloze wagen is waar niets van deugt...
terwijl je er nog nooit in gereden heb.
En eehhh, voor die Mercedes, daar had ik even het geld niet voor over..

Even serieus, je begrijp toch wel wat ik bedoel.
sterker nog: Ik heb twee Heli,s met het iFS systeem, en ook heb ik een FASST modulle voor mijn FF9, moet je eerlijk vertellen dat ik meer last heb met de FASST en eigenlijk nog nooit met de iFS, misschien geluk, en ook zeg dit natuurlijk nog niets, maar wel een feit....

Laatst bewerkt:
pardoez , je kunt het niet over mij hebben , ik had nl ifs , een module en 3 ontvangers.
ik kan er weinig over zeggen , behale dat het werkt , althans , ik heb er geen issue's mee gehad.
en inderdaad , oordelen zonder argumentantie op feiten gebaseerd leidt vaak tot niets.
maarr , aangezien er iemand zei dat ifs niet zou doen zoals belooft , en er vervolgens een rel uitbreekt vanwege dat jd niets zou 'hoeven 'te bewijzen , en dat ondertussen ook weigert . denk ik ; oke , kan zijn .

vervolgens ging ik googelen en kwam op een commodore forum , en daar las ik iets van [daar dus geschreven] ; jongens , ik las op een forum voor modelbouw dat jd word beschuldigt van het overdrijven van specs , maarrr hij heeft belooft dat ie bewijs zal leveren . [postje eronder] ; ooh ,daar ook al , klinkt me bekend , dan krijgt ie t nog druk.

zoiets dus , ik ga altyd uit van t goede in de mens , maar dit klinkt verdraaid veel op een gladjakker die geld verdiend aan stierenstront en daarmee mensen hun zuurverdiende geld aftroggeld , heb ik geen respect voor , en daar had ik dus 500 euri inzitten .

in mijn ogen is iedereen vertrouwenswaardig tot het tegendeel gebleken is , maar dit verhaal heeft een identiek scenario als door deze man aangericht is in zn vorige onderneming.
ies dus zegmaar , als je morgen mohamed b met een groot mes op straat ziet lopen , wat doe je dan ? hij heeft nog niets gedaan , maar ik bel wel de politie.

ga hoop commetaar krijgen op laatste zin denk ik , maargoed , mijn mening dus , mvg 'fasst' ferry

hoezo last met fasst ? wat voor isseu's had je dan ?
ik heb een ff9 , en de ifs module is niet op zn rug te leggen , de fastt juist wel vanwege dat beugeltje achterop.
alleen iets meer werk met inbouwen vanwege de sprietjes
mvg ferry

hoezo last met fasst ? wat voor isseu's had je dan ?
ik heb een ff9 , en de ifs module is niet op zn rug te leggen , de fastt juist wel vanwege dat beugeltje achterop.
alleen iets meer werk met inbouwen vanwege de sprietjes
mvg ferry

Mijn iFS kan je gewoon op de rug leggen, ik heb de nieuwe uitvoering, daar is geen probleem mee, hij ligt mooi op de beugel net als zonder een module.
wat bij de eerste uitvoering overigens wel een probleem was inderdaad.
Ik vind nu het nieuwe systeem van iFS in dit geval zelfs beter en mooier dan de FASST die toch wel hoog is.

En over JD kan ik voor de rest niet oordelen ik ken hem niet persoonlijk, het gaat mij om het product. Dus hier heb je eventueel uiteraard wel een punt. Maar wat ze over die man zeggen/schrijven/beweren dat maak mij niet zoveel uit, het gaat er bij mij hoofdzakelijk om of het produck goed en te vertrouwen is. Overigens hebben we nu ook nog eens met Graupner te maken, dus zelf denk ik wel dat het goed gaat komen.

Wanneer ik de Heli gebruikt met de FASST dan heb ik dus af en toe bij het optoeren een glitcher op de staart, en dat is bij de iFS nog nooit het geval geweest. Dus niet echt een schokkend probleem, maar toch wel raar.

Laatst bewerkt:
ok, ik ben t met je eens , ik ken de man ook niet , maar de duitse heli's in mn onderschrift zijn slechts sinds korte tijd in mijn bezit .
sterker nog , kocht ifs en de eerste 3d in dezelfde week , en dat vermenigdvuldigd je zegmaar neurotic hersenspinsels met factor 10 ofzo.
ben toen nog wel wanhopig op zoek gegaan naar geruststelling in de vorm van anderen die probleemloos vliegen , maar waren niet te vinden [mede omdat een poll op dit forum niet meer kan]

maargoed , ik hoop dat je isseu vrij blijft .
mvg ferry

ok, ik ben t met je eens , ik ken de man ook niet , maar de duitse heli's in mn onderschrift zijn slechts sinds korte tijd in mijn bezit .
sterker nog , kocht ifs en de eerste 3d in dezelfde week , en dat vermenigdvuldigd je zegmaar neurotic hersenspinsels met factor 10 ofzo.
ben toen nog wel wanhopig op zoek gegaan naar geruststelling in de vorm van anderen die probleemloos vliegen , maar waren niet te vinden [mede omdat een poll op dit forum niet meer kan]

maargoed , ik hoop dat je isseu vrij blijft .
mvg ferry

Ja zo is het, we zien het wel met de tijd.
Ik wilde alleen maar even zeggen dat iFS voor de rest prima werkt,
evenals de FASST, dus dat hebben we ook weer gehad.

PS. Hoe en waar had jij de ontvanger op de Heli zitten trouwens,
Hoe één en ander bij mij zit kun je op mijn site zien onder de page Helicopters index
Daar staat een foto op wanneer je naar beneden scrol, heel close waar je de iFS ontvanger ziet zitten.

Laatst bewerkt:
pardoes , ik had daar ook de ontvanger zitten .
maar hij lijkt bij jou scheef achterover te steken ? waarom ?
bij mn andere heli zat ie onder de canopy[fiberglas] , ging ook goed .
trouwens , mooie verlichting op die trex :]

Even een kanttekening;

Niemand (ECHT NIEMAND) heeft beweert dat je problemen moet hebben met IFS/XPS. Je KAN alleen problemen hebben als er storing optreedt op JOU frequentie. Net als bij ASSAN.
Hetzelfde met PCM, ik vlieg nu op kanaal 258.. ik vlieg wild, als er iemand op mijn kanaal komt dan ben ik de lul... maar in de 2 jaar dat ik zo vlieg heb ik nog 0,0 problemen gehad. Snap je waar ik heen wil?

Dat je met FASST een tik krijgt op de staart door storing is trouwens niet mogelijk, net als dit ook niet mogelijk is met PCM. Wel kunnen er "minder goede" lagers in je heli zitten of een andere storingsbron (afstervende servo, slechte verbinding etc). Maar door storing op de ontvanger kan het niet zijn.

Ik heb zelf overigens geen IFS, ik heb het wel gezien/vastgehouden en volg het al vanaf het begin. Dus ik vind dat ik er ook een mening over mag hebben (vrijheid van meningsuiting?). Ook vind ik dat je rekening mag houden met het ietwat opmerkelijke verleden van JD (duizenden gedupeerden en vele fantasieverhalen...)
En Graupner... tja, die verkopen iets wat JD heeft verzonnen, dus om te zeggen dat je het wel vertrouwt omdat "hun" het zeggen. Een Deawoo die nu Chevrolet heet is ook niet beter of slechter dan eerst, ondanks de grotere/meer bekende naam.

Cheers,

Richard

Back