Ik denk dat het mes aan twee kanten snijdt, Jan. Mogelijk vanwege de loop van deze discussie, maar daar waar anderen het denk ik te zwartgallig zien, zie jij het misschien iets te optimistisch.
Als ik jouw post lees, zou de 'chain of events' ongeveer zo zijn:
Graupner: Kijk! wij hebben IFS. Dat hopt!
Klanten: Mooi man.. kopuh kopuh
Klanten: Zeg hopt het wel?
Graupner: Ja, tenzij een kanaal in volle verzadiging is
De werkelijkheid is echter meer:
Graupner: Kijk! wij hebben IFS. Dat hopt!
Klanten: Mooi man.. kopuh kopuh
Klanten: Zeg hopt het wel?
Graupner: ........
Klanten: Volgens ons hopt het niet?
Graupner: .......
JD: Jullie zijn eikels! Het hopt zich de tering!
Klanten: Nou met deze tests hopt het echt niet!
JD: Wellus!
Klanten: Zeg JD, dit gaat echt niet hoor, dat ding hopt niet, kijk maar, tests, kijk maar, er komen toestellen uit de lucht vallen.
JD: Het hopt wel! (en dan in hele kleine lettertjes: onder specifieke omstandigheden en niet als een kanaal verzadigd is)
Dat is dan ook de kern van het verhaal. Niet zozeer de techniek of dat er kinderziektes in zouden kunnen zitten, maar het totale gebrek aan eerlijkheid en openheid in de discussie van JD en het praktisch totaal ontbreken van commentaar van Graupner kant inzake de genoemde kwesties.
En dat terwijl er kennelijk wel storingen zijn, er worden toch aardig wat 'onverklaarbare' IFS crashes genoemd. In tegenstelling tot jou, heb ik wel sterk de indruk dat zowel op dit forum als op buitenlandse fora, er meer problemen gemeld worden met IFS dan met welk ander 2.4Ghz systeem dan ook.
Dat staat los van de opmerking dat men wel erg zwartgallig is als het over IFS gaat, iets wat ik weer wel met je eens ben, maar volgens mij gevolg is van de slechte communicatie.
Ik heb een poll gemaakt om te zien hoe het zit met storingen per systeem.. zie
[62290] poll-meld-hier-storingen-op-2-4ghz