Graupner Kadett

• Topicstarter Topicstarter Pedro
  • Startdatum Startdatum
Over de setup heb ik nog niet echt nagedacht voor mezelf.
En wat mijn vliegmaat er in gaat zetten weet ik niet precies, ik dacht rond de 700 watt.
Het gaat ook maar om kleine zwevertjes gewoon voor de fun.
Ik ga als ik zo ver ben voor de mijne een appart draadje maken.

advies voor kadett vliegers! vervang het motorschot door 2 x 3mm plywood, in plaats van het bijgeleverde schot. Deze is echt te zacht (ondanks het verharden met secondenlijm en schijfjes onder de boutkopjes). Tijdens het proefdraaien, motor Axi 2820/8, accu 3slipo 3300, prop 11 x 5,5E, vanaf halfgas grote vibratie, Na controle niets vreemds kunnen ontdekken (alleen de motorboutjes iets strakker gedraaid). dus nogmaals proefgedraaid en bij iets meer als halfgas scheurde het motorspant. De Kadett heeft een mooie lichte constructie, echter ik denk dat een motorspant van 2 x 3 mm balsa tryplex te licht geconstrueerd is.

Idd waardeloze constructie dat motorschot hier hetzelfde probleem zo'n erge vibratie dat de imbussen van de prop-as lostrilden en in de motor kwamen gelukkig geen schade aan de motor, de algehele constructie van de kadett lijkt mij trouwens wat aan de lichte kant....

Idd waardeloze constructie dat motorschot hier hetzelfde probleem zo'n erge vibratie dat de imbussen van de prop-as lostrilden en in de motor kwamen gelukkig geen schade aan de motor, de algehele constructie van de kadett lijkt mij trouwens wat aan de lichte kant....

Als er imbusschroevjes losgaan komt dat niet van een te zwak motorschot .

Eerder een prop die niet gebalanceert is .

Ik hang een 20 cc Zenoah aan 2x 3mm Gammaply.

En de Kadet is niet te licht gebouwt , je moet er mee om kunnen gaan.

Mvg Johan

Mvg Johan

Dat zou best eens kunnen ja, ik heb 'm nog niet zo lang maar het lijkt wel alsof ik 'm aankijk hij al uit elkaar dreigt te vallen :D.

In het begin was er niets aan de hand geen fibraties, de kist is 1 keer de lucht in geweest en daarbij normaal geland, en 1 keer met een vleugel de grond getipt waarna de hele vleugelopbouw afbrak en dit ging echt niet hard, hierna alles getest en niets aan de hand en vanavond in 1 keer vibraties bij het testen bij het terug nemen van gas begint ie gewoon te schudden bleek er een scheurtje in de motorsteun te zitten.

Op de club heb ik hardere schuivers gezien zonder schade, wel met andere toestellen maar deze lijkt wel van glas o.i.d.

Als er imbusschroevjes losgaan komt dat niet van een te zwak motorschot .

Eerder een prop die niet gebalanceert is .

Ik hang een 20 cc Zenoah aan 2x 3mm Gammaply.

Mvg Johan

Idd je kan er makkelijk 3 meter zwever mee slepen.
Prima kist maar ja je moet wel kunnen vliegen.

Idd je kan er makkelijk 3 meter zwever mee slepen.
Prima kist maar ja je moet wel kunnen vliegen.

hier ben ik het helemaal mee eens:yes:ze zijn licht en vliegen echt uitmuntend goed!:yes:ik heb er altijd erg veel plezier mee gehad en overweeg momenteel weer n nieuwe aan te schaffen, maar dan de zn tweelingbroer de phoenix rainbow deze is kwa bouw identiek aan de kadet deze kistjes zijn echt gewoon n aanrader! zowel voor de beginer als gevorderde vlieger n kist waar je erg veel plezier mee kan beleven:wink:

mvgr johan snijders

Hmm nu ik een beetje kan vliegen kan ik 'm dus ook heel ouden :), wat vliegt dat beestje lekker zeg. Binnen 5 meter is de kist los, luister goed naar de input die je geeft en sweeft heerlijk tegen de wind in na de 2e vlucht heb ik de roeruitslagen vergroot. Heb gisteren opstijgen en landen geoefend je kunt 'm bijna in de lucht stil hangen en zo landen zo langzaam ideaal gewoon.

Als de wind niet teveel aantrekt vandaag maar even weer oefenen.

Hallo allemaal,

Ik ben beginner in de modelvlieg hobby/sport.
Ik ben geïnteresseerd in de graupner kadett.
Weet toevallig iemand of je deze kist ook vliegklaar kan kopen? tweedehands ofzo?

hoor graag van jullie,

Back