Na een weekje wachten op wat beter weer heeft de Kadett gister eindelijk voor het eerst het luchtruim opgezocht.
Ik heb de wielkapjes maar aan de kant gelegt voorlopig. En om wat meer massa te hebben had ik maar een tweede accu erin gedaan. Dus 11V 4400Mah bij 1680 gram.
Taxien ging aardig, maar de takeof was al met amper half gas. De neus in de wind, en met een meter of wat klom de kadett erg mooi weg, en toen ik er driekwart gas op zette was het met ongeveer 45 graden omhoog. Zweven ging perfect, en geen enkele neiging gezien om over de vleugel weg te vallen. Ook zwevend gingen de bochten goed. Een rol gaat wat traag, en hij valt erg weg op de kop, maar met zo'n dikke dragende vleugel kan dat ook haast niet anders.
Bij een derde tot half gas was het mooi rondtuffen, en de uitslagen waren meer dan voldoende. (deze zijn precies gelijk aan de opgegeven waardes in het boekje) En wat me het meeste verbaasde was dat ik niet een tikje hoefde te trimmen.
De landing was met wat ruim aankomen erg makelijk, zelfs met de wind. Zachtjes de snelheid eruit halen, en neerzetten.
Al met al een mooie zomeravond vlieger, of zelfs als leskist inzetbaar volgens mij.