Graupner Kadett

• Topicstarter Topicstarter Pedro
  • Startdatum Startdatum
Wat is de totale kostprijs van dit toestel ongeveer ???

Overweeg het ook te kopen (eerst gaan werken uiteraard) maar als student heb ik een beprekt butget.

Grtz Matanza

ik heb een vluchttijd van ca. 10 minuten, maar als je het heel rustig aan wil doen denk ik dat je een stuk meer haalt.

@ el barto

ik heb alles gekocht bij W&W modellbau

Graupner Kadett 110
Servo's 4X Hitec HS 225BB 80
Motor Axi 2820/8 79
Accu Flight Power Evo20 3S1p 3300 108
Regelaar Jeti Advance Jes70 opto 119
_____+
ca. 500 euro

Bij United hobby 4 servo's van dezelfde sterkte en kwaliteit voor 30€.

Zitten erbij die van mij in, en die voldoen evengoed als een HS81. Zo te zien zijn zelfs de tandwielen hetzelfde...

Shop even rond...

In Dortmund een Kadett gekocht voor €94.
Erbij gekocht: Airpower 500N (148g, 1096Umin/V), 40A-regelaar, 3s 4000mAh lipo, HS81-servo's.
Morgen en zondag bouwen, hopelijk zondag ook nog vliegen, ik ben benieuwd!

Zo, gister een kadet ingevlogen voor een clublid. (die kwam ook van Dortmund af)
Wat vliegen ze toch lekker. Als alle roeren netjes op hun plek staan hoogstens twee tikjes trim nodig.
Setup: Typhoon 29-10-12. 11x7 prop. 32A op de grond.

Ik haal met die van mij vliegtijden van 25 a 40 minuten op 2 2200mah 3S lipo's. Bij de 25 minuten is het continu laag circuits vliegen, en touch and go's. 40 minuten is rustig rond tuffen op hoogte, en wat termiek meepikken.
Dus tussen de 11 a 7 Ampere per uur met een toestel van 1550 gram.

Gisteren m'n kadett laten invliegen en uittrimmen, ook zelf enkele vluchtjes gemaakt (is m'n eerste rolroerkist). Dat ding vliegt heerlijk! M'n instructeur moest bijna niet trimmen en was er zeer over te spreken. Ondanks een stevige wind waarbij m'n easystar veel klappen kreeg, vloog deze kist super stabiel. Ik moet eens dringend een stroommeter fabrieken om te kijken wat er zoal doorgejaagd wordt.

Op aanraden van ervaren clubgenoten heb ik een nieuw landingsgestel geplooid van een aluminium lat, men vond de wielen bij het origineel te dicht bij het zwaartepunt staan (te ver naar achter dus), riskant voor neusje-over.

Clubgenoot raadde me een DPR-datalogger (gekocht bij deze sponsor) aan, ding doet goed z'n werk. Stroom en spanning even opgeslagen van een typisch vluchtje (rustig rondfietsen, lekker leren sturen met rolroeren).

kadett%20vlucht.JPG

13 minuten gevlogen, ongeveer half gas. Piekvermogen bij takeoff (volgas) is zo'n 440 Watt bij een stroom van 39 Ampère. Over de gehele vlucht zo'n 2560 mAh uit m'n lipo verbruikt, gemiddeld 126 Watt en 11,5 Ampère.

Wat vliegt deze kist toch heerlijk!

Ik heb deze Kadett gekocht, maar dan de versie van Phoenix Models. Kostte 99 euro bij Shamrock, was één van de laatste modellen denk ik.

Ze hadden me verteld dat deze wel te vliegen zou zijn op heel kort gras. Wat denken jullie?

Ja die is zeker te vliegen op gras.
Mijn maat heeft er zaterdag ook 1 gekocht en ik wil er ook nog 1.
We willen er mee gaan slepen.
Ik vind het een mooie kist en hij schijnt erg goed te vliegen.

Om te slepen lijkt me de constructie een beetje zwak.
Verder een perfecte vlieger. Erg rustig vliegbeeld.
Mooi voor de zomeravonden.

nou bertus n 2 meter zwever moet kunnen met n goede moter en accu, wat heb je in gedachten voor n setup??, ik vlieg hem met n tyfoon 29- 10- 12.met n 11/7 apc elektro prop en n 2 jaar oude lippo van 2200/20c.en dan kun je er erg goed mee vliegen., loopings rugvlucht stalturns is n makki rugvlucht doet hij aleen niet graag. en rollen ook niet dat zijn net kurkentrekkers maar verder vliegt hij als t welbekende zonnetje .

Back