Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Deze staat te koop op dit forum bij te koop vliegtuigen.
Beter om toch maar brushless te gaan?
Hendrik,
Maarten heeft wel een punt; te licht is ook niet altijd fijn.
Maaaaar: je hebt al lipo's dus die moeten er gewoon zo ver mogelijk naar voren in (Maarten, daar hebben we al op zitten broeden). Zonodig heb je helemaal voorin ruimte zat om wat lood bij te plakken.
En als hij dan in winderige condities te licht blijkt te zijn: onder de vleugel, precies op het zwaartepunt, zit een prima ruimte om eventueel ballast in te leggen.
de rechter foto op de doos op de eerste post van dit draadje.
Of een paar ringetjes om de boutjes tussen motorschot en motor. Zodat de motor zijwaarts iets schever komt te staan .Oempf, ik schreef tegen klok Counter Clock (maar moest natuurlijk CCW zijn), oftewel rechtsdraaiend en dan hoor je toch een zijwaarts-stelling naar rechts te hebben?
Plaatje en verhaaltje hierboven maken duidelijk dat de Silentius hierin een gewone kist is, ondanks de vertraging op Mabuchi.
Maar de vraag blijft nu knagen waarom mijn Silentius een sterk naar links gerichte motor heeft. Hoe heeft die ooit goed kunnen vliegen? Op de tekening staat wel een sterke domping vermeld, maar ik kan niets vinden over zijwaarts-stelling (lijkt recht getekend te zijn).
Nu ja, motorschot eruit dus, helaas kan ik hem op dit punt niet origineel meer houden (maar dit maakt de nieuwe motorkeuze weer wat eenvoudiger).