Graupner speed profi 40r

• Topicstarter Topicstarter geuk
  • Startdatum Startdatum
heb diverse topics gezien met betrekking tot deze regelaar
helaas heb ik nog geen antwoorden kunnen vinden met betrekking tot mijn probleem

Voorheen heb ik altijd deze regelaar in een autootje gehad, werkte perfect.
Daarnaast had ik nog een leuk bootje liggen die amper voorruit gaat, waardoor ik de motor eens heb verwisseld (motor + regelaar van de auto).. toen gebeurde het

Eerste instantie kon ik zowel gas geven als sturen.
Nu echter, werkt enkel de stuurservo nog.... motor doet niets

Wat mij opvalt is dat de regelaar groen blijft branden bij niets doen
bij enkel sturen blijft lamp van regelaar groen branden, maar zodra ik de gashendel aanraak, begint het lampje groen te knipperen.

Ik ga ervan uit dat dit niets met de instellingen te maken heeft, maar wat kan wel het probleem zijn? volgens mij is de accu prima (8,4 volt, volledig ontladen en opnieuwe opgeladen)

ter info:
gebruikte motor is dacht ik een LRP GT-3 Turbo (17x2)

hallo

teveel amp getrokken en de eind trap verbrand zou best eens kunnen zijn
een auto werkt meestal met een vertraging een boot is meestal direct drive

regelaar binnnen sturen ter reparatie is een oplossing

gr raf

hallo

teveel amp getrokken en de eind trap verbrand zou best eens kunnen zijn
een auto werkt meestal met een vertraging een boot is meestal direct drive

regelaar binnnen sturen ter reparatie is een oplossing

gr raf

bedankt voor uw reactie
gelukkig was het voor mij iets gunstiger uitgevallen, accu gaf onjuiste spanning af waardoor de regelaar er geen zin in had (dus enkel nieuwe accu was voldoende)

De graupner speed profi 40R werkt vanaf 7,2V en je bied maar 6V aan.

Hans

Das vreemd Hans, Ik heb er bij mijn U.S. Coast Guard twee van die Profi 40r's erin zitten, en mijn boordspanning is 6 volt.

Een van mijn snelheidsregelaars voedt dan ook nog eens de ontvanger en daarmee ook de andere snelheidsregelaar en stuurservo :D
Werkt probleemloos hoor, op 6 volt ;)

Groet, Mark

hallo mark

de tweede regelaar als de rode draad er is uitgehaald wordt niet gevoed daar de eerste maar door zich zelf hij heeft dan de bec voor zich alleen
als je nu drie regelaars hebt zitten
BV boegschroef en twee motoren dan kan je het beste de regelaar van de boegschroef nemen om je ontvanger te sturen daar je deze minder gebruikt dan je hooft aandrijving
de andere voorzien zich zelf dan wel van stroom en blijven dan iets koeler

gr raf

Back