gravitycutter

Rolltje plofte vanmorgen netjes op mat :-)

straks even olie halen voor de kachel en dan eens kijken of ik wat moois er mee kan maken.

(S8-p zwever )

Fijn, het eerste pakketje is bij zijn eigenaar terecht gekomen! Alle mensen die mij via PB hun adresgegevens hebben doorgegeven zouden normaal gesproken hun rolletje deze week moeten krijgen. Naar die mensen is gisteren en vandaag het rolletje op de post gegaan.

Ik heb geen idee of de stakingen van de post invloed hebben op de bezorgtijd.

straks even olie halen voor de kachel en dan eens kijken of ik wat moois er mee kan maken.

Oliegestookt foam snijden? Je gaat mij niet vertellen dat je een echter Styrofoamcutter uit 1850 hebt?

Plof sprak een pakketje voordat hij op de mat viel, een Teckeltje mij het pakketje bracht, terwijl ik gezapig in de briketten in de haard porde...
Hélá holá... draad! Het leven is goed! :rolleyes:

Weet je wat het leuke van zo'n inkoop actie is? Nou, dat er op je betaalrekening een heleboel keer staat:
bij
bij
bij
bij
bij
bij
bij
normaal is het:
af
af
af
af
af
af
af
af
af
af
af
af
af
af

;)

Rene is terecht

De mijne is ook binnen. Eerst even wat profielen uitsnijden daarna meteen aan het werk!

Bedankt voor de moeite,
Sinan

Nee, ik heb de luxed van ene heuse olie kachel in de schuur. dat maakt het bouwen een stuk aangenamer.

Mijn foam snijder heeft heel gewoon een oude 386 . die bijna net zo oud is als een stoom aandrijving lol

Ik ga deze draad ook binnenkort gebruiken. Echter, eerst eens een boog maken waarmee ik de draad onwijs verschrikkelijk strak kan spannen.

Wat gebruiken jullie als 'spanmiddel' om de draad strak te zetten? Ik wil de draad trouwens kunnen ontspannen als de snijboog opgeborgen wordt.

@Jorn, PB me je adres als je wil........

Ik gebruik fiets spanelastieken met het voordeel dat de draad niet slapper gaat hangen door hogere temperaturen. Draad wordt toch maar significant langer als het heet wordt en dat is moeilijk op te vangen met een spanknop. Ik heb twee verschillende ontwerpen hiervoor. Ik zal vanavond wat foto’s maken.

ik vind zelf de spanner van een gitaar ook heel makkelijk en goed! gewoon even bij de lokale muziekboer langs gaan en misschien heeft deze nog wel een oude liggen. heb toen voor mijn spanner 1 euro betaald.

Foamsnijder

Hoi,
Het Rene draad is aanmerkelijk sterker dan hetgeen ik had.
Nu kan de draad behoorlijk strak gezet worden. Kortom, dik tevreden.
Op onderstaand tafeltje rust eventueel een plank waardoor een
horizontaal werkvlak verkregen wordt voor het snijden van lange stukken,
de boog kan daartoe losgehaald worden. In deze opstelling kan de boog
onder (bijna) elke hoek vastgezet worden.

Guus

item.jpg

item.jpg

Wanneer de draad heet wordt en uitzet, blijft toch de spanning bewaard :
item.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Hier nog iets over de Rene draad van Skyking gevonden:

Foam cutting wire - RC Groups
I've been using and selling a type of wire used by the foam industry on their cutting machines for years. The trade name is Rene and it is used in the medical industry but is also used for cutting foam. It can handle a lot of heat, to the point of being red hot and still maintain consistent tension. It is also very tough and does not break easily.

Their are two issues with this wire. One it is expensive. We sell it for $.50 a foot in minimums of 50 feet.

Two, this wire does not like sharp bends. It breaks easily when folded but since we don't subject cutting wire to bends like these it normally isn't an issue. Oh yes, a third one that comes to mind. It is springy like a Slinky so you have to carefully unspool it.

Weest gewaarschuwd.

Oh..oh...

Uit datzelfde draadje:
Jared, you are correct that Rene requires more power than some of the stainless wires. I use a 5 amp 30 Volt or a 2.5 amp 42 volt transformer so the power requirements are really substantial but some of the more limted power supplies can't do as good a job with it. But as you can see neither of these transformers are what you would call mega power sources.

Hier zijn wat foto's van mijn snijbogen. De kleine is 75 cm. breed.

Het is gemaakt van 18x26 mm. beukenlat en twee plankendragers van Gamma.

Detail van de spanmechanisme met een katrolletje voor dubbele trekkracht.

Stroomvoorziening dmv een dikke koperdraad.

Dit is de grote 130 cm. variant. Het is weer gemaakt van 18x26 mm. beukenlatten en twee plankendragers. Eén van de zijpoten is scharnierend bevestigd. fietselastiek aan de bovenkant zorgt voor de spanning. Hier is het nog met de snijdraad van Conrad uitgevoerd. Met de Rene draad kan ik waarschijnlijk twee elastieken tegelijk gebruiken.

Detail van de scharnierende poot met de geleider.

Back